تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور تنها جایگزین مناسب برای نظم موجود در جهان را بازگشت به فرهنگ قرآن دانست و گفت: خدا را شاكریم كه گسترده‌ترین و قدرتمندترین جلوه‌های خودپرستی و تحمیل خودخواهی بر جامعه بشری در حال اضمحلال هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس‌جمهور:

نباید اجازه داد شیاطین با تغییر چهره، عدالت‌طلبی را به نفع خود مصادره كنند

رئیس جمهور

رییس‌جمهور تنها جایگزین مناسب برای نظم موجود در جهان را بازگشت به فرهنگ قرآن دانست و گفت: خدا را شاكریم كه گسترده‌ترین و قدرتمندترین جلوه‌های خودپرستی و تحمیل خودخواهی بر جامعه بشری در حال اضمحلال هستند.

به گزارش روابط عمومی، محمود احمدی‌نژاد شامگاه یكشنبه در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم و هجدهمین مراسم تكریم خادمان قرآن كریم كه با حضور اندیشمندان، فعالان حوزه‌های مختلف قرآنی، خادمان قرآن كریم، قاریان، حافظان ممتاز داخلی و بین‌المللی و مدیران مۆسسات قرآنی كشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، برپایی نمایشگاه قرآن كریم را اقدامی عظیم و ارزشمند توصیف كرد و افزود: خدا را شاكریم كه امروز در این سرزمین اهتمام به قرآن و تدبر، آموزش و فهم آن رایج است و جمع كثیری از مۆمنان و فداكاران در این مسیر تلاش و مجاهدت می‌كنند.

وی با تأكید بر اینكه "برپایی نظام قرآنی در جهان تنها به دست تجلی و حقیقت قرآن یعنی امام و انسان كامل امكان‌پذیر خواهد بود"، اظهار كرد: اگر بخواهیم حقیقت قرآن و احكام نورانی آن در جهان حاكم شده و گسترش یابد و در صحنه عمل، انسان و زندگی او را سازماندهی كند، باید زمینه‌ساز تشكیل حكومت مهدوی باشیم كه منشور آن قرآن و حاكم آن قرآن مجسم است.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "تردیدی نیست كه قرآن كریم بزرگترین هدیه و عطیه خدا به بشر است و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) از آن به عنوان ثقل اكبر در مقابل ثقل كبیر یعنی ائمه یاد كرده‌اند"، خاطرنشان كرد: قرآن و اهل بیت در واقع دو حقیقت غیرقابل تفكیك هستند كه تمسك به هر یك تمسك به دیگری هم خواهد بود. ائمه معصومین(ع) مصادیق تام و تمام قرآن و مصلحان جهان هستند و قرآن معرف انسان كامل و انسان كامل تجلی قرآن است كه هر دو به صراط مستقیم الهی دعوت می‌كنند و انسان‌ها را به استوارترین راه‌ها فرا می‌خوانند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه "قرآن و ائمه هر دو نور هستند و رابطه وثیق و عمیقی میان آنها وجود دارد، به نحوی كه هركدام مكمل دیگری هستند"، گفت: قرآن ذكر و حجت خدا برای بشریت است و پیامبر و ائمه نیز چنین هستند؛ انسان كامل، جامع اسماء‌الحسنی است كه قرآن به آن اشاره كرده است. قرآن برهان و كتاب مبین و آیات آن بینات و روشن‌كننده راه برای بشریت است. پیامبر و اهل بیت مبین آیات، مفسر و تلاوت‌كننده كتاب‌الله هستند. قرآن كتاب مبین و جامع همه علوم و امام(عج) صاحب و حامل علم‌الكتاب و جامع همه علوم است.

وی اضافه كرد: قرآن، پیامبر(ص)، امام(ع) و انسان كامل مصداق اتم و اكمل عمل به قرآن و عینیت آن هستند به گونه‌ای كه پیامبر(ص) و امامان(ع) برپاكنندگان نماز، مخلصان در توحید به خدا، آمران به معروف، نهی‌كنندگان از منكر، جهادكنندگان در راه خدا، برپاكنندگان قسط و عدل در راه خدا و حجت برای اهل دنیا هستند. قرآن بدون امام بی‌معنا خواهد بود و كار در راه قرآن باید ما را به انسان كامل و امام برساند، چراكه امام، مبین، مروج و عامل حقیقی به قرآن و احكام آن است.

رییس‌جمهور، قرآن و امامان را دو جلوه از تجلیات خداوند و دو آیت كبری توصیف كرد و گفت: اگر بخواهیم حقیقت قرآن را معرفی كنیم و بشناسیم باید امام را بشناسیم و معرفی كنیم و اگر به دنبال اجابت دعوت قرآنی و هدایت آن و علم و معرفت قرآنی هستیم، باید بدانیم كه تمامی این معارف در اهل بیت و امامان متجلی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه "انس با قرآن در انس با امام معنا خواهد یافت"، اظهار كرد: قرآن منهای امام، انسان را به مقصد نهایی نخواهد رساند. ایمان به امام، هدایت‌آفرین و موجب فهم حقیقی قرآن است و قرآن و امام در نهایت هر دو به كوثر توحید متصل خواهند شد.

وی حاكمیت و گسترش احكام قرآنی در جهان را در گرو برقراری حكومت مهدوی دانست و تاكید كرد: شرط رسیدن به حكومت مهدوی التزام به توحید، عدالت و پاكی است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه "با نگاهی به وضع امروز جهان در می‌یابیم كه مهمترین سرمایه‌گذاری شیطان در برابر انسان، دور كردن ذهن، دل و اندیشه انسان‌ها از حقیقت قرآن یعنی انسان كامل است"، گفت: تاریخ انسان و وضع موجود بشر، آن چیزی نیست كه خدا خواسته است. خدا را شاكریم كه گسترده‌ترین و قدرتمندترین جلوه‌های خودپرستی و تحمیل خودخواهی بر جامعه بشری در حال اضمحلال هستند. ماركسیست به عنوان خشن‌ترین جلوه‌ای كه راه هدایت را بر بشر بست، از بین رفت و جلوه دیگر آن یعنی اندیشه سرمایه‌داری امروز نفس‌های آخر را می‌كشد و در به بن‌بست و پایان راه قرار دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه "تنها جایگزین مناسب برای نظم موجود در جهان، بازگشت به فرهنگ قرآن و انسان كامل و بازگشت به راه پیامبر خاتم(ص) است"، اظهار كرد: امروز هنر، مسئولیت و مأموریت ما، معرفی نظم متعالی حكومت مهدوی در جهان است كه با فطرت انسان‌ها منطبق است و پاسخگوی همه نیازهای فطری آنان در حد اعلا خواهد بود. امروز باید معارف قرآنی و اهل بیت(س) را در دنیا منتشر و حقیقت انسان را به بشریت معرفی كنیم.

وی با بیان اینكه "قرآن در بین ما همچنان مهجور است، چراكه امام مهجور و ناشناخته است"، گفت: اگر مردم با امام(عج) آشنا شوند، با قرآن نیز آشنا خواهند شد. تجربه ثابت كرده است كه هرجا فارغ از تعصبات و خودخواهی‌ها، حقیقت امام و قرآن به بشریت معرفی شده است، ملت‌ها بر حسب فطرت خود از آن استقبال می‌كنند و به آن روی می‌آورند.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "امروز جهان در آستانه دگرگونی‌های عظیمی قرار گرفته است"، تصریح كرد: اگر غفلت شود و میراث پیامبران و حقیقت حكومت مهدوی به بشریت معرفی نشود، چه بسا مستكبران با نقابی جدید خواسته‌های خود را به بشر تحمیل كنند و بشر ده‌ها و صدها سال از این معارف پاك عقب بماند.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه "نباید به شیاطین اجازه دهیم كه با تغییر چهره، خداخواهی و عدالت‌طلبی بشر را به نفع خود مصادره كنند"، ابراز امیدواری كرد كه برنامه‌ها و نشست‌هایی به وسعت برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های قرآنی، برای امام‌شناسی و معرفی حقیقت امام(عج) برگزار شود و دل‌ها و اندیشه‌ها به نور قرآن منور شود و ملت و جوانان ایران بتوانند از این فرصت در جهت عشق امام(عج) و رسیدن به او و انتشار معارف قرآن و اهل بیت(س) بهره ببرند.

بر اساس این گزارش، پیش از سخنان رییس‌جمهور، سیدمحمد حسینی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و حجت‌الاسلام حمید محمدی ـ رییس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریمـ گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با برپایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم و چگونگی انجام فعالیت‌های قرآنی در كشور ارائه كردند.

تنظیم: هومن بهلولی