تبیان، دستیار زندگی
اعضای کمیسیون حقوقی قضایی پس از تعطیلات تابستانه مجلس لایحه حمایت خانواده را بررسی خواهند کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلاء قانونی برای ثبت ازدواجهای زیر 18 سال


اعضای کمیسیون حقوقی قضایی پس از تعطیلات تابستانه مجلس لایحه حمایت خانواده را بررسی خواهند کرد.


خلاء قانونی برای ثبت ازدواجهای زیر ۱۸ سال

نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برخورد با تخلف دفا‌تر ثبت ازدواج برای ثبت ازدواجهای زیر 18 سال با خلاءقانونی مواجهیم.

ابوالفضل ابو‌ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با برخورد با برخی از دفا‌تر ثبت ازدواج در خصوص ثبت ازدواج در سنین پایین اظهار داشت: در برخورد با این‌گونه دفا‌تر برای ثبت ازدواج زیر سن 18 سال با خلا قانونی مواجه نیستیم.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی در برخورد با این‌گونه دفا‌تر و استفاده از ابزاری از جمله حبس، جزای نقدی و شلاق و زندان با خلا‌های قانونی مواجه است و باید در این زمینه با قوانین محکم و مستدل خلاءهای قانونی را مرتفع کنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اولویت‌های کاری این کمیسیون نیز بیان کرد: بحث‌های جلوگیری از اطاله دادرسی و بررسی و اصلاح قوانین تجارت و مجازات اسلامی از جمله مباحثی است که باید در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شود.

دستگاه قضایی در برخورد با این‌گونه دفا‌تر و استفاده از ابزاری از جمله حبس، جزای نقدی و شلاق و زندان با خلا‌های قانونی مواجه است و باید در این زمینه با قوانین محکم و مستدل خلاءهای قانونی را مرتفع کنیم

نماینده نجف آباد، تیران و کرون در خانه ملت همچنین در رابطه با لایحه حمایت از خانواده نیز بیان کرد: اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات تابستانه مجلس لایحه حمایت از خانواده را بررسی خواهند کرد.

بخش حقوق تبیان

منبع:ایلنا