تبیان، دستیار زندگی
یاهو در طی یک سال، دو مدیر ارشد خود را از دست داده و اکنون می‌ کوشد با دست زدن به شیوه ‌هایی چند، درآمدهای خود را افزایش دهد. البته علاوه بر یاهو، اطلاعات لاگین برخی کاربران شرکت‌ های گوگل، مایکروسافت و AOL از جمله سرویس‌های جیمیل، AOL، Hotmail، MSN و Li
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو ناامن تر می شود!


علاوه بر یاهو، اطلاعات لاگین برخی کاربران شرکت‌ های گوگل، مایکروسافت و AOL از جمله سرویس‌های جیمیل، AOL، Hotmail، MSN  و Live دات کام نیز فاش شده است.


یاهو

امروزه هک و سرقت اطلاعات روندی بدیهی و غیر قابل تعجب به خود گرفته و روزانه ده ها خبر هکری به گوش می رسد. لیکن آنچه که در این میان نگرانی برخی از مسئولین را افزایش داده، به خطر افتادن منافع خودشان می باشد. در این راستا اخیرا خبر هک اطلاعات هزاران کاربر "یاهو" بر اعتبار این شرکت لطمه وارد کرد. هکرها اطلاعات شخصی بیش از 400 هزار کاربر یاهو را به سرقت برده و آنها را در اینترنت منتشر کردند. به گزارش رویترز، این حادثه به دلیل وجود نوعی آسیب‌ پذیری امنیتی در رایانه‌ های شرکت یاهو رخ داده است. به دنبال وقوع این رخنه ی امنیتی، یاهو با صدور بیانیه ‌ای از کاربران عذرخواهی کرد. لیکن این شکست گسترده ی اطلاعات، آخرین مورد از سلسله شکست‌ های شرکت یاهو به شمار می ‌رود.

یاهو در طی یک سال، دو مدیر ارشد خود را از دست داده و اکنون می‌ کوشد با دست زدن به شیوه ‌هایی چند، درآمدهای خود را افزایش دهد. البته علاوه بر یاهو، اطلاعات لاگین برخی کاربران شرکت‌ های گوگل، مایکروسافت و AOL از جمله سرویس‌های جیمیل، AOL، Hotmail، MSN  و Live دات کام نیز فاش شده است. این سه شرکت از کاربران آسیب‌ دیده خواسته‌ اند کلمه ی عبور خود را تغییر دهند. بر اساس گزارش رویترز، این حادثه، بار دیگر نگرانی انتقاد کارشناسان امنیتی را بر انگیخته است. آنها معتقدند شرکت‌ های عظیم اینترنتی مانند یاهو باید از اطلاعات کاربران، به شیوه‌ ای بهتر محافظت کنند.

Rob D'Ovidio، استاد دانشگاه درکسل آمریکا، با اشاره به این که حادثه ی مزبور از وجود برخی سهل ‌انگاری ‌های شدید در اتخاذ تدابیر امنیتی حکایت دارد گفت: "هکرها توانسته‌ اند کلمه ی عبور بیش از 400 هزار کاربر را در یک روز به دست آورند." وی می افزاید: "این موضوع نشان می‌ دهد که یاهو این اطلاعات را رمزنگاری نکرده است و یا شیوه ی رمزنگاری آن به گونه ‌ای بوده که به آسانی می ‌توان این داده‌ ها را رمزگشایی کرد."

این جریان در حالی است که چندی پیش انتشار خبرهایی از هک ایمیل های یاهو و هات میل برای این شرکت ها دردسر شده بوده. به گزارش فارنت، شرکت نرم افزارهای امنیتی ترندمیکرو هشدار داد که سرویس‌های پست الکترونیکی "هات میل" مایکروسافت و "یاهومیل" اهداف جدید هکر‌ها هستند. در این راستا، طی بررسی‌ های پلیس فدرال امریکا از یک گردهمایی جاسوسان جی‌ میل گوگل، این نکته گزارش شده است که هات میل و یاهو میل به اهداف بعدی هکر‌ها بدل شده‌ اند. ترند میکرو اعتقاد دارد که یکی از دلایل حملات هکر‌ها را می‌ توان در رشد محبوبیت روز افزون سرویس‌ های پست الکترونیکی در بین کاربران است.

یاهو در طی یک سال، دو مدیر ارشد خود را از دست داده و اکنون می‌ کوشد با دست زدن به شیوه ‌هایی چند، درآمدهای خود را افزایش دهد. البته علاوه بر یاهو، اطلاعات لاگین برخی کاربران شرکت‌ های گوگل، مایکروسافت و AOL از جمله سرویس‌های جیمیل، AOL، Hotmail، MSN  و Live دات کام نیز فاش شده است

"نارت ویلنس" محقق ارشد ترند میکرو در این مورد می‌ گوید: "علاوه بر جی ‌میل که مورد حمله قرار گرفته است، هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد که دارای شباهت های ساختاری نیز خواهند بود." این در حالی است که گوگل چند روز پیش اعلام کرد در طی حملاتی که منشاء آن در کشور چین است حساب‌ های "جی میل" مقامات ارشد ایلات متحده، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی چین و چندین مقام ارشد آسیایی به خصو ص مقامات کره ی جنوبی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. حائز اهمیت آن که، شرکت گوگل مقامات ایالات متحده را به صورت خاص کارکنان کاخ سفید اعلام کرد. در این راستا "ترند میکرو" اعلام کرد که هدف هکر‌ها خواندن مخفیانه ی پیام‌ ها و احتمالا راه پیدا کردن به حساب‌ های کاربری افراد دیگر بوده است و هدف حمله به جی میل نیز از سوی هکر‌ها نظارت بر محتویات ایمیل افراد مورد نظر بود.

فرآوری:آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایتنا / خبر فارسی