تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ایام شعبانیه، ماه رسول خدا(ص)، مقاله دینی «منبرهای خاصانه» در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منبرهای خالصانه تبیانی

حوزه علمیه

همزمان با ایام شعبانیه، ماه رسول خدا(ص)، مقاله دینی «منبرهای خاصانه» در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، بخش حوزه علمیه موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای دینی برگزاری منبرهای خالصانه را به مبلغین توصیه كرد.

وحید حق دوست در این مقاله می نویسد:« برای انسان با اخلاص هدف مهم است، نه شخص خودش، و به همین دلیل در میدان جنگ همواره غلبه با انسان با اخلاص است.اخلاص یعنی اینكه انسان، كار را برای خدا و به عشق انجام وظیفه، انجام دهد. انسان برای هوای نفس، برای رسیدن به مال، به ثروت، به مقام، نام نیك، قضاوت تاریخ، برای انگیزه‌های نفسانی، برای اشباع صفت پلید حسد، طمع، حرص، زیاده طلبی و افزون طلبی، كار نكند! كار را برای خدا و محض انجام وظیفه بكند. این، معنای اخلاص است، این چنین كاری پیش می‌رود. این گونه كاری مثل شمشیر برنده، هر مانعی را از سر راه برمی‌دارد.

امام با این سلاح، مجهز بود. بارها گفت من نسبت به نزدیكترین نزدیكان خود هم، اگر قدمی برخلاف حق بردارند، اغماض نمی‌كنم؛ همینطور هم بود.

در مواقع حساس نشان داد كه آنچه برای او مطرح است، انجام وظیفه است! در آشكار، در خلوت، در كارهای بزرگ و كارهای كوچك، این را نشان داد. این درسی شد برای مریدان، فرزندان و شاگردان امام، كه با همین سلاح در جبهه های جنگ، آن روز آن معجزه‌ها را آفریدند! بعضی از شماها در آن میدانها بودید، خودتان از نزدیك آنها را دیدید، بعضی هم شنیدید. امروز هم به همان احتیاج است.»

متن كامل این مقاله در بخش حوزه علمیه قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی