تبیان، دستیار زندگی
کتاب نظریه امروز ارتباط با ویرایش دیوید میچل و دیوید کراولی با ترجمه دکتر اسماعیل قدیمی در دست انتشار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظریه امروز ارتباط با برگردان دکتر اسماعیل قدیمی

کتاب نظریه امروز ارتباط

کتاب نظریه امروز ارتباط با ویرایش دیوید میچل و دیوید کراولی با ترجمه دکتر اسماعیل قدیمی در دست انتشار است.

گروه جامعه شناسی دانشگاه استنفورد درباره این کتاب (Communication Theory Today) می‌نویسد نظریه ارتباط امروز یک مرور پردامنه بر کار نظریه‌ای در رسانه‌های توده‌ای و مطالعات ارتباط دارد.

این کتاب روش‌ها و منابع نظریه‌‌ای را برای ادراک تغییرات چشمگیری که در قلمرو اطلاعات و ارتباط در پایان سده بیستم رخ داده است، فراهم می‌کند. همزمان، نشان می‌دهد که این تغییرات هم در سطح جهانی و هم در سطح تعامل روزانه، جایی که افراد درباره موضوع هویت، دانایی و معنای سهیم شده گفت و گو می‌کنند، به توسعه‌های گسترده تری پیوند می‌خورد.

با توجه به ویژگی میان رشته‌ای بودن ارتباط، شرکت کنندگان در تهیه این جلد کتاب، علاقمند بوده‌اند نشان دهند که چطور پرسش‌های کلیدی در نظریه ارتباط و پژوهش‌های مربوط به آن، با درون مایه‌های مرکزی در نظریه اجتماعی و مطالعات فرهنگی انتقادی؛ با رهیافت‌های تازه برای واکاوی و تجزیه و تحلیل تعامل اجتماعی و گفتمان؛ و با ژئوپولیتیک اطلاعات و نظریه‌های توسعه در هم می‌آمیزند.

نویسندگان به صورتی جهانی در حوزه‌های مربوط به خود سرشناس هستند. این‌ها شامل آین انگ، دیرد بودن، جیمز ام کالینز، کلاوس کریپندورف، ویلیام لیس، دنیس مک کوییل، ویلیام ملودی، جاشووا میروویتز، مارک پاستر، مجید تهرانیان، جان بی تامپسون و تیون ون دایک می شوند.

دکتر اسماعیل قدیمی پیش از این هم کتاب معروف نظریه‏‌هاى جامعه اطلاعاتى فرانک و بستر را ترجمه کرده بود.

تنظیم: هومن بهلولی