تبیان، دستیار زندگی
پنجاهمین مجلد از فهرست نسخه های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی،از اعضای كنسرسیوم محتوای ملی، فهرست نویسی و منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فهرست نسخ خطی پنجاه تایی شد

فهرست نسخ خطی

پنجاهمین مجلد از فهرست نسخه های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی،از اعضای كنسرسیوم محتوای ملی، فهرست نویسی و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، پنجاهمین مجلد از فهارس نسخه های خطی کتابخانه مجلس که مجموعه «کتابخانه فخرالدین نصیری امینی» را هم در بر می گیرد، فهرست نویسی و منتشر شد.

محمود نظری فهرست نویس بخش خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی این جلد از فهرستهای مجموعه نفیس نسخ خطی را فهرست نویسی کرده و در مقدمه آن نوشته است: «از دوران درخشان شکوفایی علم و فرهنگ و اندیشه در سرزمینهای پهناور اسلامی، دست نوشته هایی بجای مانده که نشانگر تلاشهای علمی و نبوغ اندیشمندان و عالمان مسلمان است و کتابخانه مجلس این افتخار را دارد که بخش مهم و معظمی از این گنجینه نفیس و ارزشمند را میراث بانی، شناسایی و معرفی نموده و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.»

فهرستی که به تازگی منتشر شده است، پنجاهمین مجلد از قهرستهای نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی است. این مجموعه که دستنوشته های شماره18101 تا 18500 را شامل می شود، بخشی از آن متعلق به کتابخانه مرحوم فخرالدین نصیری امینی است که توسط کتابخانه مجلس خریداری شده است.

گفتنی است كتابخانه مجلس شورای اسلامی از اعضای كنسرسیوم محتوای ملی بوده و این نسخ خطی از طریق پورتال كنسرسیوم به نشانی http://icnc.ir نیز قابل دسترسی است.

تنظیم: هومن بهلولی