تبیان، دستیار زندگی
یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انسانی را می‌توان شخصیت او دانست. همین ممیزه را که از نهاد و درون انسان و اکتسابات و تاثیرات بیرونی نشأت می‌گیرد می‌توان از اهم عوامل رشد و تعالی او به حساب آورد. شیو خرا سعی دارد با آوردن چنین نکته‌ها و عبارت‌هایی در رفتار و کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رموز موفقیت


یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انسانی را می‌توان شخصیت او دانست. همین ممیزه را که از نهاد و درون انسان و اکتسابات و تاثیرات بیرونی نشأت می‌گیرد می‌توان از اهم عوامل رشد و تعالی او به حساب آورد. شیو خرا سعی دارد با آوردن چنین نکته‌ها و عبارت‌هایی در رفتار و کردار خواننده خود اثر بگذارد و تفکر آنها را متحول کند.

چگونه می‌توانیم موفق شویم؟

چگونه می‌توانیم موفق شویم؟/ شیو خرا/ عبدالله مولیانی (مترجم)/ نشر: کاکتوس (10 دی، 1390)/ تعداد صفحه: 300 / قیمت پشت جلد:  60000 ریال

روزی گدایی با ظرفی پر از مداد در یک ایستگاه راه‌آهن تکدی‌گری می‌کرد تاجری از کنار او گذشت و یک دلار در کاسه‌اش انداخت و سوار‌ ترن شد ولی قبل از حرکت ترن از آن پیاده شد و به سوی گدا رفت و تعدادی مداد از کاسه‌اش برداشت و گفت: تو تاجری من هم تاجرم. من تعدادی مداد به اندازه پولم برمی‌دارم. شش ماه بعد تاجر در یک میهمانی شرکت کرد. همان گدا با لباس مرتب و آراسته در آن مهمانی بود. گدا به سوی تاجر رفت و گفت تو مرا نمی‌شناسی اما من به خوبی تو را به یاد دارم من آن روز بعد از رفتن شما با خودم فکر کردم و گفتم این چه کاری است که من می‌کنم؟ چرا گدایی می‌کنم؟ تصمیم گرفتم کار مثبتی در پیش بگیرم و ابزار گدایی را دور ریختم و امروز اینجا هستم. از شما سپاسگزارم که مرا به ارزش خود واقف کردید. آن اتفاق زندگی مرا عوض کرد.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انسانی را می‌توان شخصیت او دانست. همین ممیزه را که از نهاد و درون انسان و اکتسابات و تاثیرات بیرونی نشأت می‌گیرد می‌توان از اهم عوامل رشد و تعالی او به حساب آورد. شیو خرا سعی دارد با آوردن چنین نکته‌ها و عبارت‌هایی در رفتار و کردار خواننده خود اثر بگذارد و تفکر آنها را متحول کند. وی برای رسیدن به این خواست کتاب را در 11 فصل به رشته تحریر درآورد.

جمله عمیق و سازنده «شیو» بر روی جلد کتاب « افراد موفق کارهای متفاوتی انجام نمی‌دهند، بلکه کارها را به نحوی متفاوت انجام می‌دهند»، گستره‌ای جهانی پیدا کرده و به یک اصل و تئوری مدیریتی تبدیل شده است، تا آنجا که بسیاری از مؤسسات تجاری و صنعتی این شعار را سرفصل فعالیتهای خود قرار داده‌اند.

«شیو خرا» بنیان‌گذار آموزش کیفی و مشاوری پیشتاز در زمینه‌های تحصیلی تجارت و نویسندگی می‌باشد و می‌توان او را خطیبی قابل هم به حساب آورد که علاقه‌مندان بسیاری در کشورهای مختلف دارد. او همچنین مشاورت مؤسسات بزرگی را به عهده داشته است که نشان از قابلیت‌های فردی او دارد.

از وی کتابهای بسیاری انتشار یافته که تاکنون به دوازده جلد رسیده و کتاب حاضر از جمله آنهاست. مولف در این کتاب به مطالب و دستورالعمل‌ها و داستانهایی برای موفق شدن در زندگی اشاره کرده است. این کتاب به شانزده زبان ترجمه شده و فروشی بالغ بر دو میلیون نسخه داشته است. جمله عمیق و سازنده «شیو» بر روی جلد کتاب « افراد موفق کارهای متفاوتی انجام نمی‌دهند، بلکه کارها را به نحوی متفاوت انجام می‌دهند»، گستره‌ای جهانی پیدا کرده و به یک اصل و تئوری مدیریتی تبدیل شده است، تا آنجا که بسیاری از مؤسسات تجاری و صنعتی این شعار را سرفصل فعالیتهای خود قرار داده‌اند.

مؤلف در مقدمه کتاب می‌گوید: «محتویات کتاب آن چیزی نیست که بتوان به یکباره آنها را بلعید و به مفاهیم آنها به راحتی پی‌برد، بلکه باید آنها را مکرر و با تعمیق خواند و با دیگران به بررسی و تحلیل پرداخت تا نتیجه مطلوب حاصل آید.»

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منابع: روزنامه شرق ،روزنامه اطلاعات