تبیان، دستیار زندگی
برای ساختن آکواریوم مهارت و تخصص چندانی نیاز نیست . شما میتوانید با استفاد از چند وسیله آکواریوم را در ابعاد دلخواه بسازید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آکواریوم استاندارد بسازید

آکواریوم استاندارد بسازید

برای ساختن آکواریوم مهارت و تخصص چندانی نیاز نیست . شما می توانید با استفاد از چند وسیله آکواریوم را در ابعاد دلخواه بسازید.

وسایل اصلی برای ساخت آکواریوم :

1-چسب آکواریوم

2- شیشه (اگر آکواریوم شما بیش از 60 لیتر باشد بهتر است از شیشه های 10ملیلی متری استفاده کنید)

3- مقداری مایع ظرف شویی

چگونه بسازیم؟

پس از برش شیشه ها به اندازه های دلخواه ابتدا وجه زیرین را بر روی یک صفحه مسطح قرار دهید؛ سپس چهار وجه دیگر را روی وجه زیرین قرار دهید. بعد از این مرحله چسب آکواریوم را باز کنید و محل برخورد شیشه ها را چسب بزنید. برای این کار ابتدا می توانید روی گوشه های وجه زیرین چسب بریزید و وجه های دیگر را روی آن قرار دهید. بعد روی محل برخورد وجه طول و عرض را با چسب بپوشانید.

آکواریوم استاندارد بسازید
بعد از این کار مدتی ( 15 دقیقه ) صبر کنید تا چسب اندکی محکم شود ؛ سعی کنید در طول این مدت شیشه ها از جای شان تکان نخورند. بعد از این چسب را بر روی زاویه 90 درجه بریزید به طوری که تمام آن قسمت ها را بپوشاند همین کار را بر روی سطح زیرین نیز انجام دهید.

بلافاصله انگشت دستتان را در مایع ظرف شویی قرار دهید و بر روی چسب ها بکشید تا صاف شوند و شکلی خوب و متناسب به خود بگیرند و بعد آکواریم را در محلی قرار دهید و تا 48 ساعت به آن دست نزنید تا چسب کاملا سفت شود.

در مرحله آخر برای چک کردن از سالم بودن آکواریوم ، آن را روی صفحات کاغذ قرار دهید؛ سپس آن را تا دوسوم حجمش پر از آب کنید بعد از 5 دقیقه به سراغ آن بروید. اگر کاغذ ها خیس شده باشد مشخص است که یک قسمت از عملیات به درستی انجام نشده است در این هنگام آن را خالی کاملاخشک کنید و چسب را روی محلی که از آن جا آب می آمد بریزید.

اگر پس ار دفعات مکرر آب همچنان به بیرون بروز می کرد در این هنگام باید دوباره شیشه های جدید تهیه کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی