تبیان، دستیار زندگی
این نرم افزار جهت آشنایی با زندگی، ادعیه و كلام اهل بیت علیهم السلام می باشد. كه دراین مجموعه به معرفی زندگینامه امام محمد باقر (ع) و امام موسی كاظم (ع) پرداخته شده است. زندگینامه : در این بخش زندگینامه امام باقر (ع)، شهادت، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی عترت امام محمد باقر (ع)



این نرم افزار جهت آشنایی با زندگی، ادعیه و كلام اهل بیت علیهم السلام می باشد. كه دراین مجموعه به معرفی زندگینامه امام محمد باقر (ع) و امام موسی كاظم (ع) پرداخته شده است.


زندگینامه :

در این بخش زندگینامه امام باقر (ع)، شهادت، زنان و فرزندان امام باقر (ع) و همچنین زندگینامه امام كاظم (ع)،‌صفات ظاهری و باطنی و اخلاق آن حضرت، امام (ع) در سنگر تعلیم حقایق و مبارزه،‌زنان و فرزندان حضرت موسی بن جعفر و صفات و سجایای حضرت موسی بن جعفر (ع) به صورت نمایش متن و صوت ارائه می شود در این قسمت امكان چاپ متن نیز وجود دارد.


سخنان :

در این قسمت 65 حدیث از امام محمد باقر علیه السلام و 33 حدیث از امام موسی كاظم ؛(ع) همراه با ترجمه آن (به زبان فارسی و انگلیسی همراه) با مشاهده متن و صوت و امكان چاپ ارائه می شود.


مدیحه :

در این بخش 7 شعر در مدح امام باقر (ع) و 7 شعر در مدح امام موسی كاظم (ع) توسط شاعران اهل بیت علیهم السلام ارائه می گردد.


داستان :

در این قسمت 12 داستان مصور پیرامون زندگی امام محمد باقر (ع) و امام موسی كاظم به همراه صدا ارائه شده است.


جستجو :

در این بخش امكان جستجوی كلمات در احادیث دو بزرگوار، مشاهده متن و ترجمه آن و قرائت احادیث وجود دارد.


نیایش :

در این قسمت زیارت امام موسی كاظم (ع)، نماز امام محمد باقر (ع)، نماز امام موسی كاظم (ع)، صلوات امام موسی كاظم (ع)، دعای سریع الاجابه، دعای سمات، دعای روز سه شنبه، دعای سحر، زیارت ائمه بقیع و دعای جوشن صغیر با صوت و نمایش متن و ترجمه آن ارائه می شود.


سرگرمی :

در این بخش سرگرمی های متعددی طراحی شده كه هدف از آن آشنایی با زندگینامه 14 معصوم است . بدین صورت كه سئوالاتی از قبیل كنیه،‌ نام پدر، لقب،‌ قاتل،‌ نام مادر،‌ تاریخ وفات یا شهادت، محل دفن، تاریخ تولد،‌ طول عمر و مدت نبوت به صورت سرگرمی مطرح گردیده است.


نوا :

در این قسمت 8 مرثیه در مصائب امام محمد باقر (ع) و امام موسی كاظم (ع)،‌ همراه با تصاویری از طبیعت و احادیثی از دو معصوم ارائه می شود.


كتابشناسی :

در این بخش كتابهایی پیرامون زندگی امام محمد باقر (ع) و امام موسی كاظم (ع) به رشته تحریر در آمده اند و كتاب مورد نظر به همراه نام نویسنده،‌ ناشر، محل نشر،‌ تاریخ نشر،‌ نوبت چاپ و تعداد صفحات معرفی می شوند و امكان جستجو به طریق مشابه كلمه و یا مطابق كلمه همچنین نام نویسنده و یا نام كتاب وجود دارد.


پرسش و پاسخ :

این قسمت شامل پرسشهایی در مورد زندگانی دو امام بزرگوار می باشد كه با امكان تعیین زمان برای پاسخ به هر سئوال،‌مشاهده جواب صحیح،‌ تعداد پرسشها و تعداد پاسخهای صحیح ارائه گردیده است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.