تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به سراغ مرد دوربین ها رفته تا كاربران محیط مجازی با یكی از قدیمی ترین كلكسیون داران ایران آشنا شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبیان

با مرد دوربینها آشنا شوید

دورین دارها

سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به سراغ مرد دوربین ها رفته تا كاربران محیط مجازی با یكی از قدیمی ترین كلكسیون داران ایران آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی، بخش هنری موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گزارشی گوشه هایی از زندگی مرد دوربین ها را ترسیم كرد.

استاد محمد علی جدیدالاسلام، از اساتید هنر عکاسی است که عمر خود را وقف این هنر نمونه و در کنار انجام این هنر به جمع آوری دوربین های عکاسی نیز پرداخته است به طوری که هم اکنون قریب به 900 دوربین عکاسی در مجموعه شخصی خود دارد؛ مجموعه ای ارزشمند که در ایران بی مانند است.

دورین دارها

محمدعلی از روزهای قیام مردم تبریز یاد می کند و می گوید: «روز 29 بهمن 56 بود که تبریز در گرامیداشت چهلم شهدای قم قیام کرد و این قیام از طرف نیروهای گارد به خاک و خون کشیده شد. محمدعلی آن روز را هم دید و هم به تصویر کشید: «آن روز در چهارراه شریعتی (چهارراه شهناز) بودم که دیدم مردم شعار می دهند؛ «یا مرگ یا خمینی» به میان جمعیت رفتم و با مردم همراه شدم، ناگهان سرهنگ حق شناس، رئیس کلانتری وقت، دستور تیراندازی داد، مردم یک به یک روی زمین می افتادند. آن صحنه ها را که دیدم تصمیم گرفتم با دوربینم آنها را ثبت کنم. برای برداشتن دوربین به خانه رفتم. ولی مادرم اجازه نداد. بالای پشت بام رفتم و از آنجا عکاسی کردم. سر مادرم که گرم شد از خانه بیرون زدم و با ماشین ژیان دوستم به مناطق شلوغ رفتم و عکس گرفتم. به این هم اکتفا نکردم و از مجروحین در بیمارستان ها و شهدا در غسالخانه عکس گرفتم.»

متن كامل این گزارش در بخش هنری سایت قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی