تبیان، دستیار زندگی
انسان هر عملی بکند یک ریشه‌ای در نفس پیدا می‌شود اولش آسان است، یک معصیتی کرد، می‌تواند زودی برگردد، یک قدری که اضافه شد مشکل‌تر می‌شود. هر چه برود طرف پیری این قوی‌تر می‌شود و انسان ضعیف‌تر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش خشکاندن ریشه گناه


امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند : آگاه باشید! با تقوا (انجام واجبات و ترک محرمات) ریشه‌ی گناهان را می‌توان بُرید.( نهج‌البلاغه، ترجمه ی دشتی، خطبه‌ی 157)


نماز

انسان هر عملی بکند یک ریشه‌ای در نفس پیدا می‌شود اولش آسان است، یک معصیتی کرد، می‌تواند زودی برگردد، یک قدری که اضافه شد مشکل‌تر می‌شود. هر چه برود طرف پیری این قوی‌تر می‌شود و انسان ضعیف‌تر می‌شود.

اراده انسان ضعیف‌تر می‌شود، لکن این معانی که انسان گرفتارش بوده زیادتر می‌شود، نگذارید برای زمان پیری توبه، نگویید که ما وقتی که حالا رسیدیم به بالاتر، آن وقت، دیگر نمی‌شود، همین طور وسوسه می‌کند شیطان تا آخر که نگذارد ما با ایمان وارد بشویم به ان عالم، تمام وسوسه‌های مقابل دعوت‌های انبیا همین است که نمی‌خواهند ما برسیم به آن نور.

شیطان‌ها نمی‌خواهند ... باید شیطان‌ها را بشناسید تا نشناسید نمی‌توانید دفاع کنید از خودتان، شیطان خودتان را بشناسید، شیطان باطن خودتان را بشناسید، شیطان‌های خارجی را هم بشناسید تا بتوانید با آن‌ها جهاد کنید، شیطان باطنی انسان خود آدم است، خود انسان، نفسیت انسان، آن هواهای انسان.‌ (صحیفه نور، جلد 11، ص 83)

در جای دیگر امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: آگاه باشید! با تقوا (انجام واجبات و ترک محرمات) ریشه‌ی گناهان را می‌توان بُرید.( نهج‌البلاغه، ترجمه ی دشتی، خطبه‌ی 157)

توجه جدی به روح نماز باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می‌شود. اگر ذکر خدا را به همراه نماز اقامه کنیم آرامش به ما برمی گردد، خداوند سبحان می‌فرماید که هر کس از ذکر خدا غافل شود به زندگی سخت دچار می‌شود

نماز ریشه گناهان را می‌سوزاند

نماز ریشه گناهان را می‌سوزاند و یکی از موضوعات مهمی است که به طور مستقیم در آسیب زدایی از عرصه اجتماع نقش اصلی دارد.

توجه به نماز آرامش ایجاد می‌کند

توجه جدی به روح نماز باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می‌شود. اگر ذکر خدا را به همراه نماز اقامه کنیم آرامش به ما برمی گردد، خداوند سبحان می‌فرماید که هر کس از ذکر خدا غافل شود به زندگی سخت دچار می‌شود.

نماز جدای از اینکه یک موضوع عبادی و حلقه اتصال بین خدا و بندگان است یک موضوع بسیار مهم اجتماعی نیز بشمار می‌رود.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منابع :

خبرگزاری مهر

سایت حوزه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.