تبیان، دستیار زندگی
تا دلتان بخواهد، زوج هایی هستند که در شروع زندگی مشترک با هم به جنگ و جدال می پردازند. به اختلاف نظر می رسند و انرژی شان را درست در آخرین روزهای دوران عقد برای دعواهای کوچک و بزرگ هدر می دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7توصیه مهم به دامادها


تا دلتان بخواهد، زوج هایی هستند که در شروع زندگی مشترک با هم به جنگ و جدال می پردازند. به اختلاف نظر می رسند و انرژی شان را درست در آخرین روزهای دوران عقد برای دعواهای کوچک و بزرگ هدر می دهند.

7توصیه مهم به دامادها

شما به عنوان یک داماد، در حال پیگیری امور برای برگزاری مراسم عروسی هستید، اما نباید اجازه بدهید که مشغله ها، شما را از نامزدتان غافل کند. شما باید سعی کنید او را خوشحال نگه دارید. نکات زیر به شما کمک می کنند که از ایجاد تنش و ناراحتی در این روزها جلوگیری کنید تا همه چیز به خوبی و خوشی اجرا شود.

1 – اظهار نظر کنید

این عروسی شما هم هست بنابراین در قسمت های مربوط به عروس نیز اظهار نظر کنید و موارد مورد علاقه خود را با نامزد خود در میان بگذارید: دوست دارید چه مدل آرایشی داشته باشد؟ مدل موی او را چگونه دوست دارید؟ لطفا نگویید نگویید اینها مسایل خانم هاست. حتی اگر می خواهید وارد جزئیات نشوید اما حداقل نظر کلی خود را بیان کنید. بگذارید نامزد شما بداند که تنها نیست.

2 – در اختلاف سلیقه ها گذشت داشته باشید

اختلاف سلیقه در برنامه ریزی و اجرای جزئیات عروسی اجتناب ناپذیر است. مهم این است که شما به این اختلاف نظر ها به چشم یک تهدید نگاه نکنید. بلکه با نشان دادن کمی گذشت، سعی کنید در اجرای جزئیات عروسی با همسر خود طوری به توافق برسید که رضایت هردو طرف حاصل شود و به این ترتیب این اختلافات را تبدیل به فرصتی کنید برای نشان دادن بلوغ فکری و منش مردانه خود.

3 - به نامزد خود استراحت بدهید

معمولا خانمها بیشتر از آقایان ذهن خود را درگیر جزئیات عروسی می کنند و این باعث می شود که استرس بیشتری داشته باشند. قبل از اینکه نامزد شما به نقطه بحران روحی برسد از آرامش او اطمینان حاصل کنید. برنامه های تفریحی مثل سینما، پارک و... می توانند مفید باشند. علاوه بر این ها با نامزد خود صحبت کنید و به او اطمینان دهید که همه چیز سرجای خودش است و برنامه ریزی های عروسی ارزش این همه استرس و نگرانی را ندارد.

4 - ارتباطات را مدیریت کنید

فرض کنید مادر شما به طور مداوم درباره مسایل مربوط به عروسی با همسر شما صحبت می کند به طوری که همسر شما گمان می کند مادرتان قصد دخالت در امور را دارد. با مادر خود صحبت کنید و به او بگویید که نگرانی و هیجان او را در مورد عروسی خود درک می کنید و از او متشکر هستید اما این عروسی شماست. از او بخواهید به شما فرصت کافی بدهد تا برای عروسی خودتان به تنهایی تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید. شما باید نسبت به حفظ روابط با خانواده ها حساس باشید، اما باید از نگرانی ها و مداخله های بی مورد نیز جلوگیری کنید.

اگر به اطراف خود دقیق تر نگاه کنید، افرادی هستند که خالصانه علاقه دارند که به شما کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند. برادر، خواهر، پدر و مادر و حتی دوستان نزدیک شما می توانند قسمت هایی از کار را برعهده بگیرند

5 - کمک بگیرید

اگر احساس می کنید شما و نامزدتان بیش از اندازه مشغله دارید و ممکن است کارها از دستتان در برود، چرا از دیگران کمک نمی گیرید؟ اگر به اطراف خود دقیق تر نگاه کنید، افرادی هستند که خالصانه علاقه دارند که به شما کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند. برادر، خواهر، پدر و مادر و حتی دوستان نزدیک شما می توانند قسمت هایی از کار را برعهده بگیرند. سعی کنید نگرانی را کنار بگذارید و به دیگران اعتماد کنید و اجازه بدهید علاقه خودشان را به شما نشان دهند.

 6- برای همدردی کردن با نامزدتان به عزیزانش توهین نکنید

عروس شما ممکن است از دست غر زدن های مادرش ناراحت باشد، یا از اینکه برادرش قصد دارد دوستان ناباب خود را به عروسی دعوت کند عصبانی باشد و یا از دست عموی خود که به عروسی او نمی آید دلخور باشد. حرفهایش را گوش کنید و نشان دهید که احساس او را درک می کنید و با او همدل هستید، اما هرگز، هرگز، هرگز برای همدردی با او به خانواده اش توهین نکنید و بد و بیراه نگویید. عصبانیت و دلخوری او خواهد گذشت اما آنچه فراموش نخواهد شد نظرات منفی و اهانت آمیزی است که شما در باره خانواده او داده اید.

7 – با احساس باشید

شب قبل از عروسی، قبل از خواب به نامزدتان تلفن کنید و به دور از هرگونه استرس و نگرانی، با آرامش و احساس با او صحبت کنید. از او بخواهید که حرف عروسی را به میان نیاورد و بگذارد همه چیز همانطور که هست بماند. از روزهای آشنایی و خاطرات نامزدی خودتان صحبت کنید و اجازه بدهید کمی احساس بین شما جاری باشد.

رعایت این نکات به شما کمک می کند که از ایجاد تنش و ناراحتی هایی که معمولا قبلا از برگزاری عروسی به سراغ عروس و داماد های جوان می آید جلوگیری کنید و یا حداقل از شدت آنها بکاهید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از عروس سایت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.