تبیان، دستیار زندگی
ناشناختگی و رازآلودی ازدواج بسیاری از مجردها و نامزدها را از آنچه در پیش روست می‌ترساند. آنها می‌خواهند بدانند که زندگی زناشویی چگونه است؟ اما پاسخ این سوال رمزآلود و پیچیده نیست!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهره واقعی ازدواج را اینطور ببینید


ناشناختگی و رازآلودی ازدواج بسیاری از مجردها و نامزدها را از آنچه در پیش روست می‌ترساند. آنها می‌خواهند بدانند که زندگی زناشویی چگونه است؟ اما پاسخ این سوال رمزآلود و پیچیده نیست! هر تصور و تعریفی که از ازدواج داشته باشید بخش زیادی از زندگی زناشویی تان به همان شکل پیش خواهد رفت.

چهره واقعی ازدواج را اینطور ببینید

اگر ازدواج را یک مسئولیت پردردسر خلاصی ناپذیر بدانید، طوری رفتار خواهید که این رابطه جز دردسر چیزی برایتان نداشته باشد و اگر آن را یک زندگی عاطفی خوب تعریف کنید که می‌خواهید در سایه آن بمانید مسیر زندگی تان چیز دیگری خواهد بود. دانستن این نکات می تواند تعریف درست تری از ازدواج به شما بدهد و دلهره هایی که پیرامون ازدواج دارید را از بین ببرد.

ازدواج نیاز به توجه دارد. اگر دست از تلاش برای بهبود رابطه تان بردارید بلافاصله رابطه تان می‌میرد.

این نکته درست نقطه مقابل چیزی است که در فیلم‌ها می‌بینید، در فیلم‌ها، بعد از مشکلات زیاد، ازدواج نقطه اوج است و بعد از آن همه چیز به خوبی پیش می‌رود و دیگر دو طرف نگران چیزی نیستند. اما باید بدانید که در تمام لحظه‌های زندگی باید برای بهبود رابطه تان تلاش کنید و لحظه‌ای نیست که بتوانید بگویید همه چیز خوب است و هیچ نگرانی وجود ندارد.

در ازدواج نمی توانید هیچ گاه از آینده رابطه مطمئن باشید. معنی این حرف بی اعتمادی به طرف مقابل و زندگی مشترک نیست. منظور ما این است که نمی توان رابطه را به حال خود گذاشت و برای بهتر شدن آن یا حفظ مزایایش تلاش نکرد. اگر در مقابل هر چیزی که می‌تواند به رابطه تان صدمه بزند گوش به زنگ باشید، دیگر نگران شکست در رابطه نخواهید بود.

زندگی فیلم نیست: از همین حالا که هنوز در دنیای مجردی هستید، تمرین کنید که در ذهنتان زندگی را با فیلم ها مقایسه نکنید. رسانه ها تصاویر متفاوتی از ازدواج و زندگی مشترک به ما می دهند که ممکن است بسیار زیبا یا بسیار سخت و دلهره آور باشند. قبل از ازدواج ذهنتان را از این کلیشه ها پاک کنید و سعی کنید آن چه را که واقعا در توان تان هست برای ساختن و زیباتر ساختن زندگی به کار ببرید.

عشق اول زندگی تغییر و تحول پیدا می کند و به شکلی نرم تر، عمیق تر و ماندگارتر ادامه می یابد و شما را با هم یکی می کند. اما اشتباه از جایی شروع می شود که ما احساسات و اندیشه‌هایمان را ابراز نمی‌کنیم. ابراز عشق کردن، می تواند زندگی شما را از خطر سردی و فاصله در امان دارد

رو بازی کنید: ذهنیت بدی که خیلی ها از ازدواج دارند، به خیانت، دور زده شدن و فریب دیدن مربوط می شود. یکی از بدترین اشتباهاتی که می‌توانید در رابطه با همسرتان در حق خودتان و او بکنید این است که شریک زندگی تان را به بازی بگیرید. او را مدام امتحان کنید تا از زیر زبانش حرف بکشید و از لابه لای حرف‌هایش نکته‌های خاص را برای سواستفاده از آنها در موقعیت‌های دیگر بیرون بکشید و یا او را با ترفندهایی مجبور کنید تا آنچه می‌خواهید را بگوید. به جای همه این روش‌های مخرب یاد بگیرید که ساده باشید و ساده رفتار کنید. رو بازی کردن قاعده اصلی یک زندگی مشترک است که خوشبختی شما را تضمین می کند. به شرطی که دو طرفه باشد و شریک زندگی تان هم همین طور رفتار کند.

عشق تان را نشان دهید: این که شور و عشق روزهای اول ازدواج یا نامزدی پایدار نیست، یکی از بدیهیات زندگی است که نمی توانید به آن ایراد بگیرید. در واقع عشق اول زندگی تغییر و تحول پیدا می کند و به شکلی نرم تر، عمیق تر و ماندگارتر ادامه می یابد و شما را با هم یکی می کند. اما اشتباه از جایی شروع می شود که ما احساسات و اندیشه‌هایمان را ابراز نمی‌کنیم. ابراز عشق کردن، می تواند زندگی شما را از خطر سردی و فاصله در امان دارد.

چهره واقعی ازدواج را اینطور ببینید

همسرتان را تغییر ندهید: تغییر آدمها بسیار سخت است و درواقع کار فرسوده کننده و بی نتیجه‌ای است. تا پیش از ازدواج شما فرصت داشتید شخصی را که مشابهت‌های روحی و فکری بیشتری با شما دارد را پیدا کنید. وقتی با کسی ازدواج کرده‌اید احتمالا او ویژگی‌های متفاوت و منحصربه فردی داشته است که شما او را برای یک عمر زندگی انتخاب کرده اید.

اگر ذره‌ای فکر کرده‌اید که «مهم نیست الان اینجوریه بعدا خودم درستش می‌کنم»، باید بدانید که اشتباه بزرگی مرتکب شده اید. همسر شما می‌تواند انسان انعطاف پذیری باشد و حتی برخی از جزییات مثل عادت خوردن یک غذای خاص را هم منطبق با خواسته شما کند و یا می‌تواند اصول فکری و عادت‌های خاص خودش را داشته باشد و به هیچ وجه از آنها دست نکشد.

هیچ کدام از این دو حالت کاملا درست نیست. او نباید خودش را در شما ذوب کند زیرا ازدواج برده داری نیست و نباید آنقدر قاطع باشد که شما نتوانید بااو احساس همدلی و همراهی کنید در عین حال درست هم نیست که شما بخواهید همسرتان را شبیه خودتان بکنید.

به جای اینکه او را مجبور کنید تا عوض شود یک لحظه باخودتان فکر کنید که «آیا من پرتوقع نیستم؟ آیا خودم ظرفیت چنین تغییراتی رادارم؟»

همدیگر را محدود نکنید: یک رابطه سالم از شما طلب می‌کند تا درباره اهداف شخصی و اهداف مشترک با همسرتان همگام و هم سو باشید. اگر اهداف شخصی و تصور همسرتان از اهداف مشترک را نمی‌دانید از او سوال کنید. در بهترین و درست‌ترین حالت، شما و همسرتان باید برای رسیدن به اهداف یکدیگر تلاش کنید. اگر علایق همسرتان، موضوع و دغدغه فکری شما نیست نباید او را محدود کنید و مانع تراشی کنید. همین که با خواسته‌ها و اهداف همسرتان مخالفت کنید مشکلات جدیدتر و پیچیده تری سرراه زندگی‌تان سبز خواهد شد. فقط تصور کنید که او نخواهد شما به اهدافتان برسید و یا آنها را مسخره کند، چه واکنشی نشان خواهید داد؟

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از اطلاعات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.