تبیان، دستیار زندگی
شرکت سونی و کنسول اختصاصی این برند از نظر سابقه به مایکروسافت برتری دارند، البته تا قبل از ارایه ایکس‌باکس360، مایکروسافت و ایکس‌باکس رقیب جدی برای سونی محسوب نمی‌شدند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟


شرکت سونی و کنسول اختصاصی این برند از نظر سابقه به مایکروسافت برتری دارند، البته تا قبل از ارایه ایکس‌باکس360، مایکروسافت و ایکس‌باکس رقیب جدی برای سونی محسوب نمی‌شدند...

همه ما از دوران گذشته تا حال که در عصر کامپیوتر قرار داریم دستگاه های بازی مختلفی را می شناسیم از سگا و آتاری گرفته تا امروز که از طرف شرکت های بزرگ مانند سونی و مایکروسافت محصولاتی همچون  PlayStation 3 و 360 XBOX عرضه شده است.

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟

در حال حاضر خبرهای زیادی در مورد رقیب محصولات سونی یعنی XBOX 360 می شنویم اما این دستگاه چیست و چگونه کار می کند؟؟

ایکس‌باکس 360 در سال 2005 وارد بازار شد ، عدد 360 با توجه به لوگوی رسمی کنسول می‌تواند واحد درجه باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرنده بودن را بر کاربر خود القا کند یعنی به عنوان یك مركز چند رسانه ای یا Multimedia Center در خانه مورد استفاده قرار گیرد و بصورت 360 درجه (جامع) نیازهای دیجیتال كاربر را مورد پوشش خود قرار دهد.

مایکروسافت توانست با ارائه این محصول زودتر از رقیب خود یعنی سونی، كنسولی پیشرفته را در اختیار بازی كنندگان و یا به اصطلاح گیمرها قرار دهد.

در حال حاضر این کنسول در سه بسته بندی مختلف با نامهای XBOX 360 Premium ، XBOX 360 Core System و XBOX 360 Elite عرضه می شود که بسته بندی XBOX 360 Premium را برای اغلب کاربران مناسب می دانند.

هدف اصلی از خرید این كنسول برای اكثر كابران استفاده از بازیهای سه بعدی فوق العاده با كیفیت بر روی این كنسول است

از مزایای مورد نظر این محصول کینکتی است که مایکروسافت برای ایکس باکس 360 در نظر گرفته است که تنها متکی بر حرکات بدن و دستورات صوتی می باشد و می توان گفت هم جذابیت را برای کاربر فراهم کرده و هم زحمت فشردن دکمه های متعدد را از دوش کاربر برداشته است.

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟

این حسگر Kinect   دارای بدنه ای مشکی و بسیار براق دارد، که از این نظر با ظاهر جدید ایکس باکس 360 هم تراز است. در نمای رو به رو، یک چراغ LED سبز وجود دارد که وقتی حسگر فعال است روشن می شود، و سه دوربین که رزولوشن دوربین ها به اندازه 480أ—640 با عمق رنگ 32  بیت  و30 فریم بر ثانیه می باشد. دوربین های دو طرف دوربین فوق سنسورهای عمق هستند که ترکیب سنسورهای مادون قرمز هستند تا Kinect  بتواند در نورهای مختلف به درستی عمل کند.(حسگرهای کینکت در اتاق تاریک تر بهتر کار می کند) همچنین چهار عدد میکروفن نیز در حسگر تعبیه شده است که بتواند دستورات صوتی کاربر را تشخیص دهد. این حسگر دارای نرم افزاری است که تمام این اطلاعات دریافتی از سوی حسگرها و میکروفون ها را گرفته و برای تجزیه و تحلیل جهت نقشه برداری اسکلتی، تشخیص صورت و صدای کاربر

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟

اگر در حین بازی مجبور شوید برای چند دقیقه مکث کنید چه کاری انجام می دهید؟

ابتدا دست راست خود را به طور راست و عمودی به سمت راست بدنتان بچسبانید، سپس دست چپ را از پهلوی سمت چپ به میزان 45 درجه بالا ببرید و در حالی که کف دست چپ به سمت کینکت گرفته شده ، چند ثانیه در همین حال نگه دارید! این حرکت سبب می شود منوی راهنمای ایکس باکس از داشبورد گشوده شود، و در هر بازی مختص کینکتی که باشید منو مکث در بازی ظاهر شود.

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟

اگر بخواهید فایل هایی را به ایکس باکس خود اضافه کنید می بایست مواردی را در نظر بگیرید.

آپدیت کنسول شما باید برای سال 2011 باشد و یک مموری و یا هارد اکسترنال مچ شده با کنسول ایکس باکس داشته باشید.

برنامه USBXTAFGUI  را در کامپیوتر خود نصب کنید تا بتوانید کارها را راحت ترانجام دهید.

بعد از انجام کارهای گفته شده  فلش مموری یا هارد دیسک خود را به کامپیوتر وصل کنید و سپس برنامه USB XTAFGUI را باز کرده و از گزینه File فلش مموری یا هارد دیسک خود را Open کنید. سپس بعد از چند لحظه در سمت چپ محتویات مموری یا هارد شما نمایش داده میشود.

در مورد قابلیت های ایکس‌باکس چه می دانید؟

برای کپی فایل ها کافی است فقط فولدر یا فایل مورد نظر را بکشید (درگ کنید) روی قسمت مورد نظر و صبر کنید تا اینکه در نوار پایین پیغام نهایی را بدهد.

خبرهایی از کنسول بعدی مایکروسافت به گوش می رسد. این کنسول علاوه بر گرافیک حیرت انگیزش دارای قابلیت شگفت انگیز دیگری به نام هوش مصنوعی و فیزیک می باشد. این قابلیت ها باعث میشود که تمام عابرین در بازی های مختلف دارای روحیات کاملا خاص و شخصی باشند.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

gizmodo

Kinect for Xbox 360 review"By Ross Miller"

Xbox 720 to ship with 16-core CPU