تبیان، دستیار زندگی
تاریخ اسلام، زندگینامه، كتابشناسی، دعا، شعر، تصاویر، فیلم، سرگرمی، پرسش، احادیث، الفاظ، موضوعات. این مجموعه جهت آشنایی با زندگانی پیامبر اكرم (ص) طراحی شده كه به همراه قطعاتی فیلم، داستان، احادیث، معرفی كتب و تصاویری از اماكن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عترت 1 - پیامبر اکرم (ص)


داستان، تاریخ اسلام، زندگینامه، كتابشناسی، دعا، شعر، تصاویر، فیلم، سرگرمی، پرسش، احادیث، الفاظ، موضوعات.

این مجموعه جهت آشنایی با زندگانی پیامبر اكرم (ص) طراحی شده كه به همراه قطعاتی فیلم، داستان، احادیث، معرفی كتب و تصاویری از اماكن متبركه اسلامی، ارائه می گردد.

فیلم : در این قسمت بخشهایی از فیلم محمد رسول الله (ص) نمایش داده می شود.

پرسش و پاسخ : در این قسمت پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد (ص) ارائه می گردد.

الفاظ : در این بخش الفاظ فارسی به ترتیب حروف الفبا و با معنی به همراه توضیحاتی درباره هر لفظ آورده شده است.

موضوعات : در این بخش موضوعات مختلف به ترتیب حروف الفبا همراه با توضیحات مربوط به موضوع و معنی فارسی آن ارائه گردیده است.

سرگرمی : این بخش با استفاده از احادیث پیامبر طراحی شده، به این نحو كه با تركیب حروف درهم ریخته از متن، حدیث تكمیل می گردد.

احادیث : مشتمل بر 3300 حدیث به نقل از پیامبر اكرم(ص) همراه با ترجمه فارسی می باشد .

زندگینامه : این بخش شامل زندگینامه پیامبر (ص) از تولد تا وفات و حوادث مهمی از این دوران می باشد.

تاریخ اسلام : شامل 3 بخش الف) ظهور اسلام ب) آغاز درگیریها ج) خلافت پیامبر و توضیحاتی پیرامون هر دوره می باشد.

- ظهور اسلام : این بخش مشتمل بر بخشهای زیر می باشد : کودکی و جوانی رسول اکرم (ص)، جنگ فجار، حلف الفضول، زناشوئی خدیجه، نصب حجرالاسود، رسالت، ظهور اسلام، اسلام آوردن حمزه، کارشکنیهای بی نتیجه، هجرت به حبشه، اسلام آوردن عمر، طرح محاصره بنی هاشم، مرگ ابوطالب و خدیجه، اسلام در مدینه، توطئه دارالندوه پیغمبر (ص) در مدینه، نخستین پیمان نامه عمومی در اسلام، برادری مهاجر و انصار، حکومت براساس این منافقان و یهودیان، تغییر قبله

- آغاز در گیریها : مشتمل بر توضیح درگیریهایی است كه در این دوران رخ داده كه عبارتند از : درگیری با مكیان، جنگ بدر، درگیری با یهود، جنگ احد، توطئه گران،‌ سریه ابوسلمه، حادثه رجیع، بئر معونه، توطئه گران

- خلافت پیامبر : مشتمل بر خلافت ابوبكر، آغاز مشكلات، از دین برگشتگان، اسلام در دین، آغاز مشكلات، اسلام در ایران، پیشروی در شمال و غرب، علل پیروزی، فتح مصر، گسترش پیروزیها و پیدایش دشواریها، خلافت عثمان، آزمایش مقام، آزمایش مال، خلافت علی (ع)

دعا : این بخش شامل 3 دعا می باشد كه عبارتند از دعای توسل به همراه معنی فارسی و قرائت، زیارت پیامبر (ص) همراه با ترجمه فارسی و قرائت، سیری در مفاتیح الجنان : مشتمل بر اعمال روز مبعث، اعمال شب مبعث، اعمال روز هفدهم ربیع الاول كه همراه با توضیحاتی ارائه می گردد.

داستان : در این بخش 41 داستان از زندگی پیامبر با تصاویر زیبا و نقل داستان وجود دارد.

كتابشناسی : در این قسمت به معرفی كتب مختلف درباره حضرت محمد (ص) پرداخته شده كه مشخصاتی درباره نام كتاب، نام ناشر، نام نویسنده، سال نشر، محل نشر و تعداد صفحات آن ذكر گردیده است.

شعر : بخش دیگری كه در این برنامه وجود دارد بخش شعر می باشد مشتمل بر 49 سروده در مدح حضرت رسول اكرم (ص)

تصاویر : در این بخش تصاویر زیبایی از مسجد النبی و مكه دیده می شود كه همراه با قرائت تواشیح است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.