تبیان، دستیار زندگی
«خصلتی كه انسان را در جهنم جاودانه می كند» عنوان مقاله ای است درباره نژادپرستی كه توسط موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان بررسی می كند:

نژاد پرستی یهود

صهیونیست

«خصلتی كه انسان را در جهنم جاودانه می كند» عنوان مقاله ای است درباره نژادپرستی كه توسط موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، بخش قرآن موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای قرآنی به بررسی اعمال نژادپرستانه قوم یهود و دیگاه قرآن كریم در این خصوص پرداخت.

امنه اسفندیاری در این مقاله می نویسد :«و (یهود) گفتند: جز چند روزی محدود، هرگز آتش دوزخ به ما نخواهد رسید، بگو: آیا پیمانی از نزد خدا گرفته‌اید که البتّه خداوند هرگز خلاف پیمان خود نمی‌کند، یا اینکه بر خداوند چیزی را نسبت می‌دهید که به آن علم ندارید؟ از جمله انحرافات عقیدتی یهود، این بود که می‌گفتند: اگر بر فرض ما گنهکار باشیم، کیفر ما از دیگران کمتر است و چند روزی بیشتر، عذاب نخواهیم شد! زیرا ما از دیگران برتریم. خداوند در این آیه، بر این طرز تفکّر خط بطلان می‌کشد. اعتقاد به برتری نژادی ملت یهود، و اینکه آن‌ها تافته‌ای جدا بافته‌اند، و گنهکارانشان فقط چند روزی کیفر و مجازات می‌بینند، سپس بهشت الهی برای ابد در اختیار آنان است، یکی از دلائل روشن خود خواهی و خود پرستی این جمعیت است. این امتیاز طلبی با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا هیچ‌گونه تفاوتی در میان انسان‌ها از نظر کیفر و پاداش اعمال در پیشگاه خدا وجود ندارد.

مگر یهود چه کرده بودند که می‌بایست تبصره‌ای به سود آن‌ها بر قانون کلی مجازات زده شود؟

به هر حال آیه فوق با یک بیان منطقی، این پندار غلط را ابطال می‌کند و می‌گوید این گفتار شما از دو حال خارج نیست: یا باید عهد و پیمان خاصی از خدا در این زمینه گرفته باشید- که نگرفته‌اید- و یا دروغ و تهمت به خدا می‌بندید.»

اسفندیاری در نگارش این مقاله از تفسیر نور استفاده كرده و امتیاز طلبی را بزرگترین دلیل نژادپرستی قوم یهود می داند.

تنظیم: هومن بهلولی