تبیان، دستیار زندگی
کاربردهای آینه تنها به برای نگریستن به خود در آن و برانداز خودمان خلاصه نمیشود، بلکه می توانیم از آن بهره های دیگری همچون خواندن خبرهای روز دنیا، چک کردن ایمیل ها و ...هم ببریم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینه اما از نوع هوشمند


کاربردهای آینه تنها به برای نگریستن به خود در آن و برانداز خودمان خلاصه نمیشود، بلکه می توانیم از آن بهره های دیگری همچون خواندن خبرهای روز دنیا، چک کردن ایمیل ها و ...هم  ببریم.

امروزه با طراحی و تولید ابزارهای گوناگون بشر می تواند از هر زمانی برای انجام کارهای خود استفاده کند و در عین حال چند کار را با هم انجام دهد. مثلا می توانیم در حین مسواک زدن به بررسی وضعیت آب و هوا نیز بپردازیم... شاید آینه ها بتوانند این کار را برای ما انجام دهند.

نگاهی بر آینه های امروزی

کهن‌ترین نشانه‌های آینه مربوط به 6000 پیش  از میلاد است که در آناتولی در ترکیه یافت شده‌است، اما چه ارتباطی بین آینه و بررسی آب و هوا و ... وجود دارد؟

آینه ها وسایلی هستند که قابلیت نمایش تصویر اجسام بر روی خود را دارند، اگرچه این وسیله می تواند در زیبا سازی مکان به شما کمک کند قابلیت های دیگری نیز دارد از جمله:

استفاده از آن در تلسکوپ‌ها و خودروها که باعث افزایش دید آدمی می شود.

به کارگیری آن در میکروسکوپ‌ها، ابزارآلات پزشکی، دوربین‌های شکاری، عینک‌های مختلف، تلسکوبهای زیردریایی و ...

همانطور که گفتیم آینه ها را در اتومبیل ها نیز به کار می برند.

این آینه ها براساس دوربینی که در پشت اتومبیل قرار دارد تصویری را در اختیار راننده قرار می دهند که می تواند جایگزین آینه معمولی جلوی راننده شود. این آینه دارای یک صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی برای اجرای فایلهای چندرسانه ای است، همچنین قابلیت DVR آن اجازه ضبط هر آنچه که در داخل و خارج از اتومبیل اتفاق می افتد را می دهد و نیاز به هیچگونه نصب و راه اندازی خاصی نیز ندارد. این آینه شامل دو شارژر است که یکی برای اتصال به رابط DC اتومبیل و دیگری برای اتصال مستقیم به باتری است. این آینه همچنین در برقراری ارتباط تلفنی به وسیله هنذفری نیز کارایی دارد.

نگاهی بر آینه های امروزی

در صورتی که اتومبیل شما مجهز به آینه On Star باشد نگران اینکه کلید را در اتومبیل جا گذاشته اید و پشت درهای بسته آن مانده اید ، نباشید.

از طریق آینه های هوشمند On Star رایانه وسیله نقلیه شما به سرور (server) مرکزی متصل می شود. راننده در صورت جا گذاشتن سوئیچ خودرو در داخل آن و قفل کردن درب ها می تواند با شرکت On Star تماس گرفته اطلاعات مربوط به حساب خود را در اختیار این شرکت بگذارد شرکت On Star نیز پس از تأیید صحت اطلاعات گفته شده با ارسال سیگنالی درب های خودروی وی را باز می کند.

نگاهی بر آینه های امروزی

اگر فردی هستید که به تغییر چهره خود علاقه زیادی دارید می توانید از آینه ای استفاده کنید که در آن نرم افزار فتوشاپ تعبیه شده است،این آینه به شما این امکان را می دهد که در مواقعی که در آینه نگاه می کنید به شرط داشتن وقت بتوانید ظاهر خود را تغییر دهید.

نگاهی بر آینه های امروزی

افرادی که در طول روز زیاد با تبلت ها کار می کنند کارایی آن ها را نیز می شناسند.

کار با یک تبلت از طریق صفحه نمایش آن انجام می شود زیرا این نمایشگر از نوع لمسی است و تنها کافی است با نرمی نوک انگشت به صفحه آن اشاره کنید تا دستور مورد نظر را انجام دهد. تایپ و کلیک روی موضوعات مختلف از همین طریق انجام می شود زیرا این صفحات از نوع خازنی یا حرارتی هستند و حساسیت بالایی در مقابل لمس دارند. صفحه نمایش تبلت ها به صورت چند لمسی ساخته می شوند یعنی در یک لحظه می توانید دو یا چند انگشت را برای اجرای دستورهای مختلف روی صفحه قرار دهید.

صفحه نمایش تبلت ها به صورت چند لمسی ساخته می شوند یعنی در یک لحظه می توانید دو یا چند انگشت را برای اجرای دستورهای مختلف روی صفحه قرار دهید

در حال حاضر طراحان به دنبال پیوند زدن آینه ها و تبلت ها هستند.

به صورتی كه این تبلت در پشت آینه ظاهر می شود شما به وسیله این آینه می توانید هر روز در حالی كه به نظافت خود می پردازید بدون اینكه بخواهید به سراغ صندوق پستی خود بروید و یا اینكه روزنامه ای بخرید از تمام خبرها مطلع شوید و بتوانید ایمیل های خود را چك كنید.

همه این كارها به وسیله همان تبلت انجام می شود كه اندرویدی است و شما می توانید حتی با نزدیك كردن انگشتتان به آینه محتوای آن را بررسی و كنترل كنید، این آینه خارق العاده حتی می تواند به سلامتی شما نیز كمك كند و رژیم غذایی تان را بررسی كند.

تمامی این اطلاعت به کمک یک مانیتور از جنس LCD هوشمند شفاف که در بدنه آینه کار گذاشته شده به نمایش در می آید.

نگاهی بر آینه های امروزی

شاید روزی همه این وقایع را تخیل می پنداشتیم...

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Seraku's Smart Wash Basin is an Android mirror "By Jeff Blagdon "

Turn Your Phone Front Camera as Wonderful Mirror using Your Mirror HD App

zoomit