تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ایران با حضور حدود 100 خبرنگار برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل همراه اول اعلام كرد:

پرداخت 24 تریلیون ریال به دولت

وحید صدوقی

نشست خبری مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ایران با حضور حدود 100 خبرنگار برگزار شد.

وحید صدوقی - مدیر عامل همراه اول - در نشست خبری خود اظهار كرد: به دلیل پوشش سراسری همراه اول، احراز مشخصات سجلی شركت‌كنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در كشور با همكاری همراه اول انجام شد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: در رومینگ بین‌الملل به سمتی پیش می‌رویم كه تماس با سیم‌كارت همراه اول از آن كشور با ایران، ارزان‌تر از تماس سیم‌كارت خود ان اپراتور با ایران باشد.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار از امضای توافق نامه‌ای با چهار كشور عربستان، عراق، امارات و تركیه خبر داد و گفت:‌ سعی شده هزینه‌های اپراتورهای رقیب خارجی تا 68 درصد كاهش یابد.

او توضیح داد: در برخی كشورها تماس با همراه اول 20 درصد پایین‌تر از دیگر اپراتورها هزینه دارد و در سال 91 حداقل 90 درصد مشتركین كه خارج از كشور هستند می‌توانند با قیمت پایین‌تر از سرویس‌های این اپراتور استفاده كنند. در حال حاضر 68 درصد مشتركین تلفن همراه از سیم‌كارت‌های همراه استفاده می‌كنند و 49 میلیون مشترك از خدمات همراه اول بهره می‌برند و در حال حاضر چهار میلیون سیم‌كارت خام همراه اول در بازار وجود دارد.

وی تاكید كرد:‌ برای سال 91 تا 95 برنامه راهبردی پنج ساله توسط تیمی در نظر گرفته شده كه هم مدیران ارتباطات و هم كارشناسان در آن صاحب نظر هستند و در جهت برنامه راهبردی شركت حركت می‌كنند. مهمترین بخش این برنامه شعار "محبوب‌ترین شركت ایرانی" همراه اول است، فعالیت می‌كند.

صدوقی با اشاره به پرداخت‌های این شركت به دولت گفت:‌ در سال گذشته 24.2 میلیارد ریال از طرف شركت ارتباطات سیار به دولت پرداخت شده است.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار هم‌چنین از تعداد مشتركین دهه 80 تا 85 كه معادل 15 میلیون سیم‌كارت اعتباری است صحبت كرد و گفت:‌ از سال 89 روند رو به كاهش سیم كارت‌های دائمی را كنترل كردیم كه در حال حاضر 16 میلیون سیم‌كارت دائمی داریم.

وی با اشاره به وجود 49 میلیون مشترك سیم كارت همراه اول گفت: در حال حاضر بالغ بر 53 میلیون سیم‌كارت فروخته‌ایم كه چهار میلیون سیم‌كارت توسط این شركت به بازار عرضه شده است و در بخش سیم‌كارت‌های اعتباری 28 درصد رشد داشتیم.

صدوقی روند فعال‌سازی مشتركین شركت را از سال 89 معادل 4 میلیون مشترك فعال، سال 89 معادل 6.4 میلیون مشترك فعال و سال 90 علیرغم اشباع بازار معادل هفت میلیون مشترك فعال اعلام كرد و گفت: سود خالص شركت در سال 90 معادل 15.7 تریلیون ریال است.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار با اشاره به رشد مناسب GPRS از چهار میلیون به 10 میلیون افزایش و سرویس MMS از 2.1 میلیون به 5.9 میلیون خبر داد.

وی در ادامه تاكید كرد: در سال 90 معادل 250 طرح در بخش خدمات ارزش افزوده انجام شده و درآمد كل شركت همراه اول در سال 90 بالغ بر 54.727 میلیون ریال بوده است.

مدیر عامل همراه اول با اشاره به كمك‌های صورت گرفته از سوی این شركت به دولت نزدیك به سه هزار میلیارد تومان خبر داد و بیان كرد:‌ در سال 90 بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد تومان به دولت پرداخت شده است كه امید می‌رود در سال جاری این مبلغ بالغ بر دو هزار و 700 میلیارد تومان شود.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ادامه داد:‌ این مبلغ هر سه ماه یكبار حدود 300 میلیارد تومان به سازمان تنظیم مقررات پرداخت می‌شود و مجموع پرداختی‌ها 15.246 میلیارد بوده است.

وی همچنین گفت: با فرهنگسازی به عمل آمده بیش از 85 درصد پرداخت قبوض همراه اولی‌ها به صورت غیرحضوری است.

صدوقی در ادامه تصریح كرد: برنده اصلی خصوصی‌سازی همراه اول دولت بوده است.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار تاكید كرد: در سال گذشته 24 تریلیون ریال به دولت پرداخته‌ایم.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار هم‌چنین با اشاره به شعار 27 امین نشست این شركت در طول هفت سال و اشاره اتحادیه ITU و نقش بیشتر زنان در ادامه گزارش عملكرد شركت در سال 90 را ارایه كرد و گفت: شركت ارتباطات سیار به عنوان اولین شركت سهامی عام كه پس از پایان سال مالی 90 در هشت فروردین ماه 91 اولین مجمع خود را برگزار كرده و یكی از دستاوردهای بزرگ همراه اول شفاف سازی وظایف همراه اول است.

صدوقی بیان كرد: این شركت از معدود شركت‌هایی است كه پس از برگزاری مجمع، روز بعد سهام خود را به سهامداران پرداخت كرده و سعی داریم در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی از توانمندی‌ها بیشتر استفاده كنیم.

صدوقی جایگاه شركت از نظر درآمد و فروش در سال 90 را رتبه 11 و در میان شركت‌های غیرهلدینگ رتبه سه و از نظر سودآوری كسب رتبه سه را اعلام كرد وبا اشاره به رتبه نخست این شركت در خاورمیانه ادامه داد: در دنیا از میان 791 اپراتور در رتبه 14 در میان مشتركین دائمی و از نظر تعداد كل مشتركان در رتبه 26 هستیم.

وی در مورد گستره‌ی سراسری پوشش همراه اول در پایان سال 90 به پوشش شهری تعداد 1163 و پوشش صد درصدی در كل كشور اشاره كرد و گفت: پوشش روستایی با تعداد 45379 (85 درصد) روستایی است. پوشش رومینگ در 111 كشور و 269 اپراتور، پوشش جاده‌ای 67.700 كیلومتر است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده و در حال حاضر در بخش توسعه شبكه را بالغ بر 4711 میلیارد ریال بیان كرد. همچنین توسعه شبكه Core را در شش محور، توسعه و مدرن‌سازی شبكه سوئیچ به ظرفیت 55 میلیون،‌ توسعه و مدرن سازی شبكه سیگنالینگ، ترانزیت، پیاده‌سازی شبكه IP Back Phone، توسعه ظرفیت شبكه IN تا 40 میلیون مشترك، توسعه ظرفیت HLR تا 60 میلیون مشترك، توسعه ظرفیت GPRS تا 20 میلیون مشترك بیان كرد.

صدوقی از دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات به طرح‌های عیدانه، طرح بركت، طرح هزاران لبخند و میلیون‌ها شادباش كه با استبال خوبی مواجه شده بود اشاره و تاكید كرد كه این طرح‌ها با هدف افزایش درآمد، افزایش مشتركین فعال، افزایش مشتركین از محل دایری مجدد مشتركین سلب امتیاز شده، ترغیب مشتركین به پرداخت از طریق درگاه‌های غیرحضوری كه 85 درصد قبوض در سال گذشته به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

او از جذب هفت میلیون مشترك فعال در سال 90 صحبت كرد و افزود: افزایش ARPU مشتركین دائمی و اعتباری را در این سال شاهد بودیم. اجرای طرح گلچین كه از هفته گذشته دوباره آغاز شده است.

در ادامه مدیر عامل شركت ارتباطات سیار به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و درباره 12 میلیون سیم كارت دانش توزیع شده میان خبرنگاران توضیح داد: این سیم كارت‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآن بوده و بدون اجازه آموزش و پرورش در مدارس توزیع نشده است. در كنار این سیم كارت‌ها كارت هدیه‌ای نیز وجود داشت كه در برخی مدارس مسئله‌ساز شد. این نرم‌افزار قرآنی در 12 میلیون پكیج توزیع شد و با دو ویژگی بود، یكی نرم‌افزار برتر قرآنی رسانه‌های دیجیتال و دیگری جهت حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی كه نه تنها برای دانش آموزان بلكه در بیش‌تر حوزه‌ها ارائه شد و به عنوان سیم كارت سراسری دارای طرح و در جهت توسعه فرهنگ اسلامی و آموزش سراسری در كشور بوده است و اگر آموزش و پرورش پشیمان شده، بسته‌ها را عودت دهد.

وی در پاسخ به این كه عده‌ای پیامك‌های تبلیغاتی همراه اول را هنوز به تعدادی در روز دریافت می‌كنند و این‌كه آیا امكان دریافت كردن این شماره‌ها توسط شركت وجود دارد گفت: مشتركین می‌توانند در صورت دریافت پیامك‌های انبوه به شركت اطلاع دهند.

در ادامه به ارسال پیامك‌هایی كه جهت دریافت كردن تبلیغات بوده اشاره و بیان شد كه این پیامك تاكنون به 30 میلیون مشترك ارسال شده است.

او همچنین با اشاره به وضعیت ارتباطی جزیره ابوموسی گفت: كلیه جزایر اسكله‌ها و بیشتر سكوهای نفتی خلیج فارس تجت پوشش همراه اول است و حتی درخواست شده كه مسیرهای دریایی را پوشش دهیم و بررسی میكنیم اگر از نظر فنی ممكن باشد برای اپراتورهای دیگر هم فضایی مهیا میكنیم كه در این مناطق از شبكه ما استفاده كنند.

مدیر عامل هراه اول در پایان تصریح كرد: برطرف كردن مشكلات ارتباطی هموطنان، همكاری شهرداری و مردم را می‌طلبد.


عباس عباس زادگان