تبیان، دستیار زندگی

کارت تبریک میلاد امام محمد باقر(ع)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک میلاد امام محمد باقر (علیه‌السلام)، از کارت تبریک طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و این میلاد فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تهنیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت تبریک میلاد امام محمد باقر (ع)

 
ای پنـجـمیـن امـام، یـا بـاقـرالعلـوم     بر رفعـتـت سلام، یا باقرالعلوم

ای حضرت کریم، ای فضل تو عمیم     وی رحمت تو عام، یا باقرالعلوم

این جشن را با کارت پستال‌های زیبا به دوستان خود تبریک بگویید.

وقتی که خواسته باشی از بزرگ‌ترین انسان‌های تاریخ و دین، ذکر نام کنی، قلم ناتوانت قادر به نوشتن نیست، چه رسد به اینکه بخواهی از آفتابی درخشان یاد کنی که شکافنده دانش‌های بشری است.

حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام)، پنجمین خورشید ولایت آل رسول، بنا به خواست و مشیت پروردگار، آنچنان از دریای علم بیکران الهی بهره‌مند بود، که ایشان را باقرالعلوم به معنای شکافنده علم‌ها می‌شناختند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این امام همام، فقط در زمینه علم و دانش شناخته شده نبوده‌اند، و به روش‌های مختلف، مردم را به عبادت خداوند یکتا و ترویج نیکی‌ها دعوت می‌کردند که از جمله این موارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آن بزرگوار، یارانش را به همدردی و برادری و نیز یاری مسلمانان سفارش می‌کرد و می‌فرمود: «دوست داشتنی‌ترین کارها نزد خدا این است که مسلمانی، شکم مسلمانی را سیر کند، غمش را بزداید و دینش را ادا کند».

خداوند دنیا را به دوست و دشمن خود می‌دهد، اما دینش را فقط به دوست خود می‌بخشد. بحارالانوار، دار احیاء التراث العربی، ج 2، ص (215)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک میلاد امام محمد باقر (علیه‌السلام) و پاسداشت این خجسته زادروز، از کارت تبریک طراحی شده در باشگاه کاربران برای این روز استفاده کرده و این میلاد فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تهنیت بگویید.

این كارت تبریك زیبا را از اینجا و با جمله‌هایی که دوست دارید برای آشنایان خود بفرستید.


 

باشگاه کاربران تبیان