تبیان، دستیار زندگی
یک مارمولک خانگی در اثر یک حادثه و به طور اتفاقی در یک جاده بی آب و علف رها می شود ودر صحرا به شهری می رسد که ساکنین آن از بی آبی رنج میبرند .او در یک درگیری اتفاقی سبب کشته شدن عقابی می شود و...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنگو (معرفی فیلم، زنگ های پرورشی)

رنگو (معرفی فیلم، زنگ های پرورشی)

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات، مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

رنگو (معرفی فیلم، زنگ های پرورشی)

نام فیلم : رنگو

کارگردان: گور برینسکی

مخاطب: نوجوانان و جوانان

محصول : آمریکا

سال تولید: 2011

مدت: 109 دقیقه

معرفی:

یک مارمولک خانگی در اثر یک حادثه  و به طور اتفاقی در یک جاده بی آب و علف رها می شود ودر صحرا به شهری می رسد که ساکنین آن از بی آبی رنج میبرند .او در یک درگیری اتفاقی سبب کشته شدن عقابی می شود و... .

سبک این انیمیشن بر اساس فیلم های وسترن است.

در تماشای این انیمیشن آن چه کاملا باید در نظر گرفت این است که رنگو یک انیمیشن کاملا نمادین است.ساختار شخصیت های این انیمیشن بسیار جالب و متفاوت است.

موضوع اصلی فیلم آب است و یکی از جملات کلیدی انیمیشن این است: اگر بتوانی کنترل آب را به دست بگیری می توانی همه چیز را کنترل کنی. این موضوعی است که انیمیشن درقالب آن ساخته شده است اما موضوع اصلی ضمنی که بسیار مورد توجه بوده است و در حقیقت مخاطب را متوجه آن می کند *آگاهی ،اهمیت و تاثیر آن در زندگی هر فردی است*.

قهرمان  اصلی فیلم وقتی می تواند نقش اصلی اش راایفا کند  که به شناخت می رسد.

از جمله نکاتی که به جذابیت انیمیشن می افزاید حیوانات مختلف و نوع ترکیب چهره ی آن هاست.

هم چنین مفهوم های مختلف که در قالب جملات کلیشه ای مطرح می شود باعث شده است که بر زیبایی و تقاوت *رنگو* افزوده شود.

*دروغ * در این انیمیشن به خوبی نشان داده شده است که این رذیله اخلاقی در ابتدای امر سبب موفقیت قهرمان  داستان شده  اما دروغ  دقیقا همان چیزی است که شکست، سرخوردگی و تحقیر وی را به همراه داشته  است.

*روح سرزمین غرب* شخصی است که قهرمان اصلی فیلم را به موفقیت می رساند. انسانی است که، رنگو به کمک وی به خوداگاهی می رسد.

از دیگر مفاهیمی که به خوبی در این انیمیشن به تصویر کشیده شده است این است که، کنکاش کردن برای رسیدن به حقیقت، اهمیت دیگران و توجه به نیاز آنان و این که هر فردی باید در زندگی نقش اصلی خود را ایفا کند تا بتواند قهرمان زندگی خودش باشد، به خوبی مطرح شده است.

 

تلاش، کار گروهی، هماهنگی جمعی و فرصت دادن به افراد برای جبران اشتباهاتشان از جمله عواملی است که مردم را نجات می دهد و زندگی خوبرا برای آن ها به ارمغان می آورد.

خیر و شر و تقابل این دو. در این داستان هم  شر در ابتدا پیروز است اما از وقتی که همه با هم یک پارچه می شوند، سعی می کنند حقیقت را ببینند و به نشانه ها توجه کنند، می توانند بر شر پیروز شوند.

در انیمیشن رنگو این نکته که دشمن را باید از بین برد به خوبی به تصویر کشیده شده است.

اما باید توجه داشت که این انیمیشن هم مثل سایر فیلم های غربی با هویت اسلامی و ملی ما هماهنگ نیست. در انیمیشن سعی شده است که مخاطب این نکته که غرب و روح آ ن از اهمیت شایان توجهی برخوردار است و آگاهی تنها به وسیله آن به دست می آید را دریابد در حالی که هر کس با هر ملیتی می تواند به آن دست یابد...

کشت و کشتار و استفاده از تفنگ از دیگر ابزاری است که برای رسیدن به موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است در حالی که از راه های دیگری هم می توان به موفقیت دست یافت.

استفاده از اصطلاحات نامناسب و بعضا استفاده از کلمات  زشت در این انیمیشن وجود دارد.

تماشای این انیمیشن برای کودکان توصیه نمی شود و مخاطب اصلی آن گروه سنی د (دوره راهنمایی ) و (دوره دبیرستان) و بزرگسالان می باشد.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: باصری - تنظیم: داودی