تبیان، دستیار زندگی
مدیركل تبلیغات اسلامی استان كردستان از راه‌اندازی كتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی در نخستین مركز فرهنگ و اندیشه اسلامی این استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی در سنندج راه‌اندازی شد

حجت الاسلام مسعود صفی یاری

مدیركل تبلیغات اسلامی استان كردستان از راه‌اندازی كتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی در نخستین مركز فرهنگ و اندیشه اسلامی این استان خبر داد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری گفت: همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان كردستان و به منظور ارتقاء شاخص های فرهنگی با محوریت آموزه های اسلامی در چند روز اخیر نخستین مركز فرهنگ و اندیشه اسلامی استان در سنندج افتتاح شد.

وی اظهار كرد: این مركز یكی از مصوبات سفر رهبری به كردستان بود كه سال گذشته كلنگ ‌زنی شد و هم اكنون نیز شاهد آغاز به كار آن هستیم.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینكه این مركز در زمینی به مساحت 102 متر مربع در زیربنای 380 مترمربع ساخته شده است، افزود: برای این مركز بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و بخش های مختلفی همچون كتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی، پژوهشكده مجازی، سایت تبیان و مركز عرضه محصولات فرهنگی پیامبر اعظم(ص) در آن تعبیه شده است.

وی بیان كرد: علاوه بر مركز یاد شده شش پروژه عمرانی دیگر از محل مصوبات سفر رهبری در استان كردستان در حال احداث است كه از جمله می توان به مجتمع فرهنگی نور كامیاران، مجتمع نور بیجار و مجتمع نور شهرستان قروه اشاره كرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی كردستان اعلام كرد: علاوه بر پروژه ‌های یاد شده دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بیجار و 10 خانه عالم در شهرهای مختلف استان نیز توسط این اداره كل در دست احداث و راه‌ اندازی است.

وی ابراز امیدواری كرد كه با راه‌ اندازی این مركز و ایجاد كتابخانه تخصصی فرق و مذاهب، سایت تبیان و غیره در این مركز و بهره برداری از سایر اماكن فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی در سطح استان گام موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی در استان فرهنگی كردستان برداشته شود.

تنظیم: هومن بهلولی