تبیان، دستیار زندگی
در پی انتخاب مجتمع آموزشی نیكوكاری رعد ازسوی وزارت تعاون‌،كار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری جشنواره حضرت علی اكبر(ع) گروهی از مدیران انجمن‌ها و تشكل‌های مردمی فعال گرد هم آمدند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره ی ملی جوانان علی اکبر (ع)

جشنواره حضرت علی اكبر (ع)

در پی انتخاب مجتمع آموزشی نیكوكاری رعد از سوی وزارت تعاون‌، كار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری جشنواره حضرت علی اكبر(ع) در بخش جوانان دارای توانایی‌های خاص (جوان معلول)، گروهی از مدیران انجمن‌ها و تشكل‌های مردمی فعال در حوزه معلولان به همراه كارشناسان و صاحب نظران این بخش گردهم آمدند و با تدوین آیین‌نامه اجرایی انتخاب جوانان دارای توانای‌های خاص، نخستین اقدام عملی را در برگزاری جشنواره حضرت علی اكبر ( ع ) انجام داده‌اند.

در حال حاضر دبیرخانه جشنواره در مجتمع راه اندازی شده و جمع آوری آثار و اطلاعات جوانان توانمند دارای معلولیت در سراسر کشور آغاز شده است.

ملاك‌های انتخاب:

بر اساس آیین‌نامه تدوین شده، بررسی محورهای انتخاب ، تأیید شاخص‌های موضوعی و ارزش گذاری هر شاخص به دقت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت ملاك‌های انتخاب به 2 بخش با عنوان محور كلی (عمومی) و محورهای موضوعی تقسیم بندی شد .

محور كلی ـ عمومی :

در این محور چند شاخص مشترك ، و عمومی شامل: میزان معلولیت، وضعیت تأهل، جنسیت‌، تحصیلات، محل سكونت و سرپرستی مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.

محورهای موضوعی:

محورهای موضوعی قابلیت‌ها و توانایی‌های افراد داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد در این بخش شاخص‌های علمی و پژ ‍ وهشی، هنری، ورزشی، خلاقیت، استقلال فردی و خودشكوفایی، فعالیت‌های اجتماعی و بخش ویژه ارزیابی می‌شود.

شرایط انتخاب:

به استناد نخستین صورت جلسه شورای هماهنگی جشنواره حضرت علی اكبر(ع) كه در تاریخ 16 اسفند 1390 برگزار شده است، قابلیت‌های گروه سنی 14 تا 29 سال در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

روش انتخاب:

با توجه به تعداد شاخص‌های انتخاب وگستره ملی جشنواره كارگروه تدوین آیین‌نامه اجرایی مصوب کرد روش انتخاب بر اساس بررسی اسنادی باشد و از بررسی و ورود به مباحث كیفی و محتوایی آثار خودداری شود.

بنابراین در محورهای موضوعی ملاك سنجش شاخص‌ها، كسب مقام در مسابقات و جشنواره‌های موضوعی و تخصصی است.

نحوه انتخاب نفرات برتر (مقام‌های اول تا سوم) هر شاخص از حاصل جمع امتیازات محور كلی و محورهای موضوعی مشخص می‌شود كه در نهایت 21 نفر در 7 شاخص به بخش جوانان دارای توانایی‌های خاص (جوان معلول) جشنواره حضرت علی اكبر( ع ) معرفی می‌شوند.

دوره زمانی:

به منظور شناخت و معرفی چهره‌های برتر و موفق مقرر شد كسب مقام‌ها و امتیازات 5 سال اخیر در مسابقات و جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی مبنای بررسی و ارزیابی باشد .

لازم به ذکر است در صورت نیاز به کسب اطلاعات می توانید به لینک های ذیل مراجعه نمایید.

لینک جشنواره در سایت مجتمع نیکوکاری رعد:  www.raad-charity.org/aliakbar


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی