تبیان، دستیار زندگی
داستان فیلم از این قرار است که راکون زیرک فیلمنامه از خواب خود در کنار لاک پشت بیدار می شود و ناگهان هر دو متوجه می شوند که خانه آنها توسط انسانها گرفته شده و اکنون خانه شان در میان منطقه انسانهاست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن سوی پرچین (معرفی فیلم، زنگ های پرورشی)

آن سوی پرچین (معرفی فیلم، زنگ پرورشی)

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات، مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

آن سوی پرچین (معرفی فیلم، زنگ پرورشی)

نام انیمیشن: آن سوی پرچین

کارگردان: تیم جانسون

محصول: آمریکا

سال تولید: 2006

مدت : 82 دقیقه

مخاطب : کودکان و نوجوانان

معرفی:

داستان فیلم از این قرار است که راکون زیرک فیلمنامه از خواب خود در کنار لاک پشت بیدار می شود و ناگهان هر دو متوجه می شوند که خانه آن ها توسط انسان ها گرفته شده و اکنون خانه شان در میان منطقه انسان هاست.

انیمیشن طنز آن سوی پرچین سعی کرده است"مفهوم خانواده، اهمیت آن و نیاز به آن "را به خوبی به تصویر بکشد البته خانواده با آن مضمونی که در ذهن افراد وجود دارد متفاوت است. منظور از خانواده این است که تعدادی از افراد در کنار یکدیگر زندگی می کنند. برای رسیدن به خواسته جمعی تلاش می کنند و نگران همدیگر هستند و می خواهند همه با هم در صلح صفا و آرامش زندگی کنند.

در این انیمیشن نشان داده می شود بودن محیط خانواده سبب دور ماندن از بسیاری از رذایل اخلاقی از جمله خودخواهی، دروغ و.. می شود .

صداقت، زیبایی ها و اثرات مثبت آن از مفاهیمی است که به خوبی در این انیمیشن به تصویر کشیده شده است. شخصیت اصلی داستان به خاطر دروغ هایش هم خودش هم اطرافیان را به دردسر می اندازد و در اخر هم متوجه می شود که اگر حقیقت را گفته بود خیلی بهتر به نتیجه می رسید.

گوش کردن به حرف بزرگترها، عاقلانه اعتماد کردن به دیگران از جمله مفاهیمی است که در"آن سوی پرچین " به تصویر کشیده شده است.

زشتی آزار و اذیت دیگران و دردسر هایی که در نتیجه این کار متوجه خود فرد و اطرافیانش است در این انیمیشن به نمایش گذاشته شده است.

در این انیمیشن هم شخصیت اصلی داستان به موقع به اشتباهاتش پی می برد و علی رغم مشقت هایی که به آن دچار می شود سعی در بهبود وضع موجود می کند و اگرچه ابتدا برای گروه پذیرفتن آزارهای وی سخت است ولی او را می بخشند و دوباره به گروه راه می دهند.

یکی از مفاهیمی که در این فیلم مطرح شده است این است که در آن تصویر منفی از انسان ها نشان داده شده است، موجود های خودخواهی که زمان زیادی را برای خوردن صرف می کنند و  نیز در این فیلم تلاش های انسان  نادیده گرفته شده است که همین نکته ممکن است تصویر منفی در ذهن کودکان ایجاد کند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: باصری - تنظیم: داودی