تبیان، دستیار زندگی
بنده از ابتدای انقلاب تاکنون فیلم ندیده ام، مگر فیلم هایی که مهم، حساس و برایم اهمیت داشته است، طلبه حوزه اگر فیلم نبیند مگر چه می شود؟ این همه تماشای مسابقات فوتبال برای چیست، بایستی در دوران تحصیل علوم حوزوی برنامه ریزی داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلبه اگر فیلم نبیند چه می شود

قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این که باید در دوران تحصیل علوم حوزوی برنامه ریزی داشت، گفت: رمز توفیق طلاب در حذف تعطیلات است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور امروز در مراسم تجلیل از استادان حوزه های علمیه تبریز اظهار داشت: مردم در عالم سه دسته اند؛ عده ای تولید کننده، عده ای توزیع کننده و گروهی مصرف کننده هستند، روحانیت در تولید، ترویج و مصرف فکر و اندیشه اسلامی دارای ویژگی هر سه گروه هستند.

وی ادامه داد: روحانیان مصداق کسانی هستند که هم از تولیدات فکر و اندیشه گذشتگان بهره می جویند، هم تولید فکر و دانش دارند و نیز در عرصه های تبلیغی مبانی و آموزه های دینی پیشگام هستند، از این رو بایستی همواره آگاه به زمان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تشریح رموز موفقیت طلاب در تحصیل علوم دینی تصریح کرد: درسی که برای نمره خوانده شود، علم نیست و علمی که برای پول گفته شود، تعلیم نیست، بایستی اخلاص و تقوا را در دوران تحصیل و تدریس علوم حوزوی همواره در نظر داشت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با انتقاد از تعطیلات طولانی و میان مدت مدارس علمیه کشور گفت: طلاب باید تعطیلات را کم کرده و به حداقل برسانند، این همه تعطیلات در حوزه برای چیست؟ اگر رسم بوده، باید شکسته شود.

وی یادآور شد: بنده از ابتدای انقلاب تاکنون فیلم ندیده ام، مگر فیلم هایی که مهم، حساس و برایم اهمیت داشته است، طلبه حوزه اگر فیلم نبیند مگر چه می شود؟ این همه تماشای مسابقات فوتبال برای چیست، بایستی در دوران تحصیل علوم حوزوی برنامه ریزی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تاکید بر این که رمز توفیق و موفقیت طلاب در حذف تعطیلات است، افزود: اخلاص در عمل، یادداشت برداری، مطالعات مستمر، تهذیب نفس، بهره مندی از امکانات روز و فناوری های نوین، ادای نافله ها و گرایش قرآنی در دوران تحصیل از مهمترین عوامل موفقیت طلاب محسوب می شود.

وی با بیان این که دشمنان شبهات جدی و متعددی علیه اعتقادات شیعی رواج می دهند، تصریح کرد: باید مسلح به علوم روز باشید و خود را سرگرم اموری که نفعی به حال خود و جامعه ندارد، نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تواضع و فروتنی را لازمه کسب علوم و معارف دینی دانست و گفت: خودبزرگ بینی و حسادت آفت بزرگ علما است، حدیث داریم در دوران آخرالزمان، زمانی فرا می رسد که بزرگان و صاحب منسبان از گفتن اذان خجالت می کشند و این امر به طبقه ضعیف جامعه واگذار می کنند.

وی خواستار مطالعات به روز، مخاطب شناسی و آشنایی طلاب با فناوری های نوین برای کسب هر چه بیشتر و بهتر معارف الهی شد و گفت: دیگر زمان آن گذشته که جوانان با رسائل و مکاسب اقناع شوند، نیازمند آشنایی مبلغان حوزوی با علوم روز هستیم


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه