تبیان، دستیار زندگی
دبیر جشنواره و نمایشگاه پروژه های دانش آموزی تبیان حضوردو هزار و 100 دانش آموز در هفتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر جشنواره و نمایشگاه پروژه های دانش آموزی تبیان خبر داد:

حضور دو هزار و 100 دانش آموز در هفتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

نشست رسانه ای پروژه های دانش آموزی تبیان

دبیر جشنواره و نمایشگاه پروژه های دانش آموزی تبیان حضوردو هزار و 100 دانش آموز در هفتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، الناز فطیر خورانی امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی که در موسسه فرهنگی تبیان برگزار شد،با اشاره به برگزاری جشنواره های دانش اموزی اظهار کرد: جشنواره پروژه های داشن اموزی 14 و 15 اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه های بین الملی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارایه امکانات خاص برای کارهای پژوهشی است و ما کار پژوهش در بستر وب آوردیم و مشاوره های علمی و درسی نیز در سایت قرار دارد.

فطیر خورانی با اشاره به آغاز کار این جشنواره از 13 آبان سال گذشته خاطر نشان کرد: گروه های دانش آموزی، مراکز آموزشی و خانواده های علاقه مند در ثبت نام اینترنتی شرکت ومحتوای موضوعات را انتخاب کرده اند.

نشست رسانه ای پروژه های دانش آموزی تبیان

وی با بیان اینکه بیش از 200 موضوع برای شرکت در این جشنواره وجود داشته تصریح کرد: موضوعات این جشنواره در بخش فیزیک، شیمی، معماری، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تمام حوزه های موجود حضور داشته است.

فطیرخورانی اضافه کرد: 3 هزار و 600 دانش آموز از 200 مدرسه و مرکز آموزشی و پژوهشی در این دوره ثیت نام و کارهای آن ها مورد داوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از بین 3 هزار و 600 شرکت کننده اولیه در نهایت 2 هزار و 100 نفر به عنوان برتری ها شناسایی شده اند گفت: این تعداد برگزیده از 154 مدرسه، پژوهش سرا و مراکز آموزشی از 15 استان کشور شرکت خواهند داشت.

فطیر خورانی با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی شامل 3 بخش است خاطرنشان کرد: در بخش نخست حضور دانش آموزان در نمایشگاه و ارائه پروژه های خود خواهد بود، در بخش دوم در مسابقه ای که در کنار نمایشگاه برپا است شرکت و در مرحله آخر به ارائه سمینارهایی خواهند پرداخت.

نشست رسانه ای پروژه های دانش آموزی تبیان

وی همچنین با اشاره به برگزاری 16 مسابقه برای دانش آموزان در کنار جشنواره پروژه های دانش آموزی گفت: مسابقاتی از جمله رباتیک، ربات مسیر یاب، سازه های ماکارانی سبک و سنگین، گرایش ابر حباب ها، هوافضا و ساخت هواپیماهای گلایدر و پرتاب راکت های آبی از جمله این مسابقات خواهد بود.

فطیرخورانی با اشاره به بخش سوم این جشنواره که ارائه سمینارهای علمی توسط دانش آموزان خواهد بود گفت: بیشترین شرکت کننده در بخش سمینارهای علمی خواهد بود که دانش آموزان در 2 روز و در زمان های فشرده به ارائه سمینار خواهند پرداخت.

وی افزود: 320 گروه در 12 کلاس به صورت هر نیم ساعت فعالیت هایی را ارائه و تیم داوری هم متشکل از 52 داور از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خواهند بود.

تنظیم: هومن بهلولی