تبیان، دستیار زندگی
سایت ویتنامی Tinhte که قبلا هم در لو دادن تلفن های مشهور سابقه داشته است، ویدیویی از تلفن جدید سامسونگ منتشر کرده. مدلی که در این ویدیو با نام GT-I9300 مشخص شده و به احتمال بسیار زیاد همان Galaxy S III است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کهکشانی به نام سامسونگ


سایت ویتنامی Tinhte که قبلا هم در لو دادن تلفن های مشهور سابقه داشته است، ویدیویی از تلفن جدید سامسونگ منتشر کرده. مدلی که در این ویدیو با نام GT-I9300 مشخص شده و به احتمال بسیار زیاد همان Galaxy S III است.

در این ویدیو می بینیم که تلفن جدید سامسونگ دارای نمایشگری 4.6 اینچی است با رزولوشن 720 در 1184 پیکسل و تراکم پیکسلی DPI320 به همراه یک پردازشگر چهار هسته ای با سرعت 1.4GHz و اندروید بستی حصیری.

کهکشانی به نام سامسونگ

دیگر مشخصات شامل 1 گیگابایت رم و دوربین 8 مگاپیکسلی است و حافظه داخلی 16 گیگابایتی با ورودی کارت حافظه میکرو اس دی.

به گفته سایت ویتنامی باطری تلفن 2,050mAh است و از فناوری NFC نیز پشتیبانی می کند.

جالب اینجا است که این ویدیو دقایقی بعد از انتشار، از سایت اصلی حذف شده است. اما در اینترنت نمی توان چیزی را گم و گور کرد! سایت های خبری مختلف قبلا ویدیو را دانلود کرده بودند و حالا در دسترس است. سامسونگ هیچ نظری در مورد صحت این ویدیو نداده است.

درون Galaxy Note سامسونگ چه قطعاتی وجود دارد

تلفن؟ تبلت؟ گلکسی نوت سامسونگ در واقع یک تلفن بزرگ و یا تبلت کوچک اندرویدی است که به لطف ابعاد غیرمعمول و استفاده آسان آن نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. گلکسی نوت مجهز به صفحه نمایش 5.3 اینچ AMOLED، پردازنده 2 هسته‌ای 1.4GHz و قلم دیجیتال مجزا است. اما در دل این تلفن / تبلت اندرویدی چه قطعاتی دیگری وجود دارد؟ در ادامه بصورت تصویری با قطعات داخلی Galaxy Note سامسونگ آشنا خواهید شد.

کهکشانی به نام سامسونگ

مشخصات فنی کلیدی Galaxy Note سامسونگ

**صفحه نمایش 5.3 اینچ Super AMOLED با رزولوشن 800x1280 پیکسل

** اندروید 6.2.3 با رابط کاربری TouchWiz 4 که به زودی به اندروید 4 نیز بروز خواهد شد

** پردازنده Dual-core 1.4 GHz ARM Cortex-A9, Adreno 220 GPU, Snapdragon S3 Chipset با 2 هسته‌ 1.4GHz و حافظه RAM با ظرفیت 1GB

** قلم دیجیتالی S-Pen برای راحتی کار

** دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، فلش LED و تشخیص چهره و لبخند و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p با 30fps / دوربین جلو 2 مگاپیکسل

**  16GB/32GB حافظه ذخیره‌سازی داخلی و اسلات MicroSD برای افزایش میزان حافظه

** پورت‌ MicroUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا

** ضخامت 9.7 میلی‌متر و وزن 178 گرم

** باتری 2500mAh

**  قیمت در بازار ایران: 1,060,000 تومان

گلکسی نوت سامسونگ در واقع یک تلفن بزرگ و یا تبلت کوچک اندرویدی است که به لطف ابعاد غیرمعمول و استفاده آسان آن نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. گلکسی نوت مجهز به صفحه نمایش 5.3 اینچ AMOLED، پردازنده 2 هسته‌ای 1.4GHz و قلم دیجیتال مجزا است

جدا سازی و معرفی قطعات Galaxy Note

1. قلم دیجیتال S-Pen: یکی از برگ‌‌های برنده گلکسی‌نوت پشتیبانی از قلم دیجیتال S-Pen است یعنی علاوه بر پشتیبانی از لمس صفحه با انگشتان، امکان استفاده از قلم دیجیتال برای سهولت کار و طراحی موارد مختلف وجود دارد. این قلم دیجیتال همانند قلم‌های عادی به میزان فشار وارده حساس است یعنی هر چه با فشار بیشتری قلم را برروی صفحه بکشید، ضخامت خطوط بیشتر و رنگ‌ آنها پررنگ تر می‌شود.

2. نمایشگر OCTA یا On Cell TSP AMOLED: نمایشگر 5.29 اینچی با رزولوشن HD یا همان 1280x800 پیکسل این تلفن با پنل لمسی TSP ترکیب شده است.

3. Digitizer: صفحه‌ای است که برروی نمایشگر قرار دارد و وظیفه محاسبه مختصات و میزان فشار وارده توسط قلم S-Pen را برعهده دارد. این صفحه مجهز به محافظ خاصی است که نویز حاصل از میدان مغناطیسی و فشار زیاد را خنثی می‌کند.ظ

4. Bracket: تمام قطعات در براکت قرار می‌گیرند.

کهکشانی به نام سامسونگ

5-1 (قسمت جلوی برد اصلی)

** سنسور شتاب‌سنج (Acceleration Sensor): این سنسور وظیفه محاسبه شتاب حرکت را برعهده دارد. بسیاری از بازی‌ها به کمک این سنسور کنترل بازی را برای کاربر میسر می‌کنند.

** سنسور ژیروسکوپ (Gyro Sensor): این سنسور حرکت به سمت بالا و پایین و یا چپ و راست را تشخیص می‌دهد.

** سنسور نور (Light Sensor): این سنور میزان روشنایی نور محیط را محاسبه کرده و براساس آن شدت روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کند.

کهکشانی به نام سامسونگ

** تراشه کنترل کننده Bluetooth/Wifi: یک تراشه وظیفه کنترل شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای و بلوتوث را برعهده دارد.

** تراشه NFC: این تلفن از NFC نیز پشتیبانی می‌کند که از طریق آن می‌توان از سرویس‌های همچون کیف پول الکترونیکی گوگل والت، اتصال امن با دیگر ابزارها و یا استفاده از تگ‌های NFC بهره برد.

** تراشه WACOM IC: وظیفه تجزیه و تحلیل حرکت S Pen را برعهده دارد.

5-2 (پشت برد اصلی)

**  حافظه داخلی: حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت 16GB/32GB

**   تراشه LTE Modem: برای اتصال به شبکه 4G

** پردازنده 2 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی AP

** دوربین پشت به همراه فلش LED

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی، زومیت