تبیان، دستیار زندگی
هدف از راه‌اندازی این مركز جدید، ایجاد پایگاهی است كه بتوان در آنجا برنامه‌های زنده جذاب و با كیفیت تولید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیپلماسی عمومی آمریکا صاحب شبکه تلویزیونی شد


هدف از راه‌اندازی این مركز جدید، ایجاد پایگاهی است كه بتوان در آنجا برنامه‌های "زنده" جذاب و با كیفیت تولید كرد.

وزارت امور خارجه آمریكا صاحب مراكز جدید تولید برنامه‌های تلویزیونی و استودیو با كیفیت بالا شد.


سیا-صهیونیست

شركت "هیومن سیركت"(Human Circuit) اعلام كرد كه پروژه طراحی و یكپارچه‌سازی مراكز تولید برنامه‌های تلویزیونی وابسته به دفتر برنامه اطلاعات بین‌المللی وزارت امور خارجه آمریكا(IIP) تكمیل شده است. پروژه مراكز پس از تولید و استودیو با كیفیت عالی در وزارت امور خارجه شامل طراحی، ارائه خدمات مهندسی و یكپارچه‌سازی رسانه‌ها برای تغییر فضای معماری كنونی به مراكز پیشرفته پس از تولید و كیفیت بالا است.

تیم‌ كاری تولیدات تلویزیونی و CO.NX(اختصار كلمه "connects") به یك فضای استودیویی نیاز داشتند كه برای برنامه‌های زنده سنتی مناسب بوده و مستلزم بهره‌گیری از استعدادهای محلی و نیز سیستم‌هایی كه با رسانه‌های اجتماعی سازگار باشد و بتواند از طریق نرم‌افزار اسكایپ یا دیگر سیستم‌های ارتباطی امكان مشاركت در برنامه را برای كاربران میهمان فراهم سازد. آقای "جیسون كاتز"(Jason Katz) رئیس دفتر برنامه‌های ویدیویی گفت: "هدف ما برای ساخت استودیو چندمنظوره تولید برنامه‌های ویدیویی، ایجاد یك زیرساخت مناسب با فناوری پیشرفته، قابل تغییر و قابل ارزیابی بود كه از ماموریت سیاسی این اداره در سالهای آینده قرن بیست و یكم پشتیبانی كند.

تاسیسات جدید به این دفتر امكان می‌دهد تا برای مخاطبان این شبكه در اقصی نقاط جهان هر روز برنامه‌های ویدیویی با كیفیت بالا تهیه یا پخش نماید. برنامه‌های ویدیویی باید به هر شكل ممكن، با زیرنویس یا دوبله شده به زبانهای مختلف در دسترس عموم باشند و برای پخش در سیستم‌های مختلف از تلفن همراه گرفته تا شبكه‌های اجتماعی یا پخش از طریق شبكه‌های تلویزیونی كیفیت بالا طراحی شوند. استودیو جدید همچنین امكان فیلمبرداری بسیار سریع از هنرمندان و كارشناسان بسیار معروف و نیز تدوین، تنظیم، تفسیر و پخش فوری آنها را مهیا می‌سازد."

هدف از راه‌اندازی این مركز جدید، ایجاد پایگاهی است كه بتوان در آنجا برنامه‌های "زنده" جذاب و با كیفیت تولید كرد. به اعتقاد ما آنچه كه اهمیت داشت، احتمال ضعیف شكست این پروژه و تولید قابل‌توجه برنامه‌‌های با كیفیت بالا بود كه با طراحی و آغاز به كار مركز جدید قطعاً به این هدف دست یافته‌ایم

"مارك بتكا"(Mark Betka) مدیر برنامه CO.NX اظهار داشت: "در حال حاضر از فضای این استودیو جدید برای پخش برنامه‌های زنده بر روی اینترنت و برای صدها مامور دیپلماتیك آمریكا در سراسر جهان استفاده می‌كنیم. هدف از راه‌اندازی این مركز جدید، ایجاد پایگاهی است كه بتوان در آنجا برنامه‌های "زنده" جذاب و با كیفیت تولید كرد. به اعتقاد ما آنچه كه اهمیت داشت، احتمال ضعیف شكست این پروژه و تولید قابل‌توجه برنامه‌‌های با كیفیت بالا بود كه با طراحی و آغاز به كار مركز جدید قطعاً به این هدف دست یافته‌ایم."

جنگ نرم

بتكا در توصیف برخی از ویژگیهای برجسته این فناوری كه شركت Human Circuit آن را ابداع كرد، چنین بیان داشت: "هرچه ما با فوت‌وفن اتاق كنترل جدید بیشتر آشنا می‌شویم، هزاران روش را كشف می‌نماییم كه این مركز می‌تواند از طریق آنها با رسانه‌های مختلف ارتباط برقرار نمایند– از برنامه زنده گرفته تا سخنرانان میهمان كه از طریق نرم‌افزار اسكایپ در برنامه‌ها شركت می‌كنند، تا اتصال سیستم كنفرانس به اتاق كنترل– این تاسیسات به ما كمك می‌كند تا این نظریه را ترویج نماییم كه گفتگو از طریق وب كم با كیفیت بالا در این محیط بین‌المللی چه نقشی دارد. مطمئناً‌ در آینده نزدیك ساختار حرفه‌ای این استودیو به طور روزافزون توجه همكاران ما در وزارت امور خارجه را برای شركت در برنامه‌های گفتگو از طریق وب كم جلب می‌نماید. انتظار بر این است كه ظرف مدت كوتاهی ادارات بیشتری درخواست خود را برای دریافت برنامه‌های زنده این مركز مطرح نمایند."

بتكا همچنین افزود: "شركت Human Circuit در طول پروژه به مدیر تولید كمك كرد تا بفهمد كه چگونه می‌توان به بهترین وجه ممكن از این مركز بهره گرفت. شركت فوق می‌داند كه راه‌اندازی، فعالیت و نحوه عملكرد سیستم ما تا چه اندازه مهم است. از آنجائیكه همكاری این مركز با مقامات بلندپایه دولت و سایر متفكران متنفذ بدون اطلاع قبلی است، واكنش لحظه‌ای آنها به موضوعات مختلف این امكان را به ما داده است تا همچنان میزبان مقامات ارشد در برنامه‌های بسیار مهم و پرطرفدار باشیم."

"مارك بتكا"(Mark Betka) مدیر برنامه CO.NX اظهار داشت: "در حال حاضر از فضای این استودیو جدید برای پخش برنامه‌های زنده بر روی اینترنت و برای صدها مامور دیپلماتیك آمریكا در سراسر جهان استفاده می‌كنیم

كاتز در ادامه گفت: "دفتر برنامه اطلاعات بین‌المللی برنامه‌های ویدیویی تهیه كرده است كه از لحاظ بصری جذاب و سرگرم‌كننده بوده و داستان واقعی دارند كه در اصل با تبیین ارزشهای آمریكا اهداف تعامل وزارت امور خارجه با مخاطبان خارجی را محقق می‌سازند. این برنامه‌های ویدیویی از طریق داستانهای واقعی افراد، مصاحبه با كارشناسان و پخش تصاویری از سراسر آمریكا و جهان مخاطبان جوان اقصی نقاط دنیا را در انتخاب رسانه مورد علاقه خویش دچار تردید می‌سازد."

اداره برنامه‌های اطلاعات بین‌المللی(IIP) کجاست؟

سیا-صهیونیست

اداره برنامه‌های اطلاعات بین‌المللی زیرمجموعه اداره ارتباطات معاونت دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه است كه در واقع حامی اقدامات سفارت آمریكا در حوزه دیپلماسی عمومی بوده و با مخاطبان خارج از مرزها تعامل دارد. این اداره روشها و فضاهای مناسبی را برای ایالات متحده آمریكا مهیا می‌سازد تا از طریق آنها همواره با مخاطبان خارجی در ارتباط باشند، محصولاتی را ارائه می‌نماید كه مقامات آمریكا با كمك آنها می‌توانند این گفتمان را با مخاطبان هدف ادامه دهند و مدیریت زیرساختی را بر عهده دارد كه از این هدف پشتیبانی می‌كند. جائیكه نوآوری، سیاست و دیپلماسی عمومی با یكدیگر تداخل می‌نمایند، برنامه‌های این اداره مخاطبان بین‌المللی را در تعامل دائمی و سازنده و در طیف گسترده‌ای از اهداف سیاسی آمریكا درگیر می‌سازد.

اداره برنامه‌های اطلاعات بین‌المللی وزارت امور خارجه آمریكا در موضوعات مختلف سیاسی‌، اجتماعی و ارزشهای آمریكا با مخاطبان اقصی نقاط جهان تعامل دارد تا بدین ترتیب فضایی ایجاد گردد كه می‌تواند پاسخگوی منافع ملی آمریكا باشد. این اداره تنها یكی از سه اداره‌ای است كه به معاون دیپلماسی عمومی و روابط عمومی وزیر امور خارجه گزارش می‌دهد. اداره فوق با مخاطبان جوان و كسانی كه افكار عمومی كشورهای خارجی را می‌سازند با استفاده از ابزارهای گوناگون نفوذ خواه نوشتاری یا الكترونیكی به زبان انگلیسی، عربی، چینی، فرانسوی، فارسی، روسی و اسپانیولی ارتباط برقرار می‌نماید. اداره برنامه‌های اطلاعات بین‌المللی همچنین از عملیات نفوذ اطلاعاتی سفارتخانه و كنسولگری آمریكا در بیش از 140 كشور جهان پشتیبانی می‌كند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع:  مشرق