تبیان، دستیار زندگی
بر اساس قانون هرگونه توقف و سدمعبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی مشمول جریمه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیامک بدهید جریمه می‌شوید


بر اساس قانون هرگونه توقف و سدمعبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی مشمول جریمه است.

پیامک-جریمه

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینكه صحبت با تلفن همراه سه برابر و ارسال پیامك در حین رانندگی پنج برابر احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد، گفت: استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی منجر به كاهش قدرت عكس‌العمل راننده در مقابله با حوادث غیرمترقبه رانندگی می‌شود.

وی افزود: این امر زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد كه فرد در حین صحبت با تلفن همراه در حین مشاجره با طرف مقابل نیز باشد كه این موضوع موجب درگیری افكار راننده می‌شود.

رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: براساس قانون متخلفان در سرعت‌های بالای 60 كیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان و زیر 60 كیلومتر بر ساعت 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار رحیمی با اشاره به این كه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت «بهبود رفتار ترافیكی، هوشمند سازی معابر» است به نتایج اجرای طرح‌های انضباط بخشی طی 10 روز گذشته در تهران در خصوص خودروهای توقف‌كننده در جلوی در منازل، حریم گذرگاه‌های عابر پیاده، پیاده‌روها و میادین اشاره كرد و گفت: بر این اساس حدود 700 دستگاه خودرو به دلیل توقف پارك ممنوع اعم از پارك در پیاده رو جلوی در منازل، جلوی نمایشگاه‌ها و... به پاركینگ منتقل شدند. همچنین بیش از دو هزار و 300 دستگاه خودرو نیز در میادین و سایر نقاط به دلیل سد معبر، توقف‌های دوبله و تخلفات ساكن به پاركینگ انتقال یافتند.

اینطور نیست زمانی كه طرحی در دستور كار قرار می‌گیرد اجرای سایر طرح‌ها متوقف شود بلكه ماموران پلیس در كنار اجرای طرح‌های قبلی، بر روی موضوع جدیدی كه بعضا در تهران مورد بی‌توجهی از سوی برخی رانندگان قانون‌گریز یا سهل‌انگار قرار می‌گیرد بیشتر تمركز می‌كنند

رییس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ از برخورد با بیش از دو هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلف پارك ممنوع در این مدت خبر داد و گفت: در عین حال حدود هفت هزار دستگاه خودرو نیز به دلیل توقف بر روی گذرگاه‌ عابر پیاده و یا در حریم آن اعمال قانون شدند.

جریمه

به گفته وی، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد انجام تخلفات یاد شده طی 10 روز گذشته روند نزولی و افزایش رضایت شهروندان را به همراه داشته است كه این امر نشان از موفقیت‌آمیز بودن این طرح‌هاست.

رییس پلیس راهور تهران با تاكید بر این كه اجرای طرح‌های انضباط بخشی ترافیكی با رویكرد شعار امسال پلیس راهور تهران همچنان ادامه می‌یابد، خاطرنشان كرد: اینطور نیست زمانی كه طرحی در دستور كار قرار می‌گیرد اجرای سایر طرح‌ها متوقف شود بلكه ماموران پلیس در كنار اجرای طرح‌های قبلی، بر روی موضوع جدیدی كه بعضا در تهران مورد بی‌توجهی از سوی برخی رانندگان قانون‌گریز یا سهل‌انگار قرار می‌گیرد بیشتر تمركز می‌كنند.

رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: براساس قانون متخلفان در سرعت‌های بالای 60 كیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان و زیر 60 كیلومتر بر ساعت 30 هزار تومان جریمه می‌شوند

سردار رحیمی با اشاره به این كه تهران، شهر رعایت همه قوانین رانندگی است به نرخ جرایم رانندگی اشاره كرد و گفت: بر اساس قانون هرگونه توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی 50 هزار تومان، هرگونه توقف كه منجر به سد معبر و یا اختلال در عبور و مرور شود 30 هزار تومان و عدم رعایت تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایط نقلیه در گذرگاه عابرپیاده 20 هزارتومان جریمه به همراه داشته و علاوه بر آن ماموران پلیس برای رفع سد معبر نسبت به انتقال خودرو راننده متخلف به پاركینگ اقدام می‌كنند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: جام جم