تبیان، دستیار زندگی
دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با مثبت ارزیابی كردن اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اجرای این طرح را پاسخی به درخواست سالهای گذشته معلمان عنوان كرد وگفت: امسال تسری این طرح به مقاطع بالاتر در دستور كار قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدارس راهنمایی و متوسطه هم پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند


دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش با مثبت ارزیابی كردن اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اجرای این طرح را پاسخی به درخواست سالهای گذشته معلمان عنوان كرد وگفت: امسال تسری این طرح به مقاطع بالاتر در دستور كار قرار دارد.


مدرسه

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها كه از سال گذشته در مدارس ابتدایی اجرا شد، گفت: این طرح یكی از بخش‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش است و هدف از اجرای آن، ایجاد ارتباط بیشتر دانش‌آموزان به ویژه در دوره ابتدایی با والدین است.

وی افزود: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها پاسخی به درخواست دیرینه و انباشته شده معلمان در سال‌های گذشته است، چرا كه معلمان ابتدایی همواره به دنبال تعطیلی روزپنج‌شنبه دانش‌آموزان بودند، لذا با اجرای این طرح از سال گذشته در مدارس شاهد استقبال خوبی از سوی اولیای مدارس و دانش‌آموزان بودیم.

نوید همچنین گفت: رضایتمندی معلم و ارتقاء علمی معلمان با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در افزایش كیفیت آموزش موثر خواهد بود و آثار مثبت آن را در قسمت‌های مختلف تعلیم و تربیت خواهیم دید.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش درباره میزان رضایتمندی اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری در مدارس گفت: پس از مطالعه دقیق، آمار و نتایج این طرح را اعلام خواهیم كرد؛ ضمن آنكه تسری طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به همه مقاطع تحصیلی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است كه از سال گذشته آغاز و امسال نیز ادامه خواهد داشت و دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان نیز از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها پاسخی به درخواست دیرینه و انباشته شده معلمان در سال‌های گذشته است، چرا كه معلمان ابتدایی همواره به دنبال تعطیلی روزپنج‌شنبه دانش‌آموزان بودند، لذا با اجرای این طرح از سال گذشته در مدارس شاهد استقبال خوبی از سوی اولیای مدارس و دانش‌آموزان بودیم

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش در خاتمه درباره زمان استقرار كامل طرح تحول بنیادین و محقق شدن «مدرسه ‌كانون فرهنگی محله» نیز گفت: در تحول بنیادین ایران 1404 به عنوان افق روشن نظام تعلیم و تربیت دیده شده و برنامه‌ها برای رسیدن به این هدف طراحی و تدوین شده است، لذا برای رسیدن به روزی كه مدرسه كانون فرهنگی محله خواهد بود، باید همه طرح‌های مرتبط و زیرساخت‌های آن به لحاظ آموزشی، پرورشی، فضا، تجهیزات آماده شود تا مدرسه‌ای كه دوست دارند به طور كامل مستقر شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :ایسنا