تبیان، دستیار زندگی
سلام بچه های عزیز. من گربه هستم. تا به حال مرا زیاد در خیابان ها، کوچه ها یا حیاط ها دیده اید. البته بعضی از شما مرا در خانه هم نگه می دارید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گربه‌ی ناز‌نازی
گربه‌ی ناز‌نازی

سلام بچه های عزیز. من گربه هستم. تا به حال مرا زیاد در خیابان ها، کوچه ها یا حیاط ها دیده اید. البته بعضی از شما مرا در خانه هم نگه می دارید.

شاید بعضی از شما به من پیشی بگویید البته من هرکدام از این اسم ها را صدا کنید دوست دارم و شما را نگاه می کنم. من گوش های تیزی دارم و به راحتی می توانم آن ها را در جهت های مختلف حرکت دهم.

من می توانم بی سر و صدا از جایی عبور کنم بدون آن که کسی متوجه رفت و آمد من شود. چنگال های تیزی هم دارم که در زیر پنجه هایم مخفی شده است.وقتی چنگال هایم را بیرون می آورم که بخواهم از خودم دفاع کنم، از جایی بالا بروم، چیزی را پاره کنم، غذایی را شکار کنم یا چیزی را روی زمین بکشم.

من از هرجایی که سرم رد شود می توانم عبور کنم، زیرا بدن نرمی دارم که به من اجازه می دهد تا از جاهایی که بسیار بازیک هستند نیز رد شوم.

من می توانم با زبانم بدن خود را تمیز کنم زیرا آب دهانم مثل یک شوینده عمل می کند،حتی بوهای بد را هم از بین می برد.

یکی از خوانواده های من ایرانی است که با نام نژاد ایرانی او را صدا می زنند. او بسیار زیبا و نازنازی است و طرفداران زیادی هم در دنیا دارد.

ما گربه ها به خاطر علاقه ی زیاد به بازی کردن مشهور هستیم. می دانم شما هم بازی را خیلی دوست دارید. بسیاری از ما دوست داریم با نخ یا کاموا بازی کنیم و آن را روی زمین بکشیم.

ما به بچه های عزیز آسیبی نمی رسانیم اما سعی کنید وقتی ما را می بینید اذیتمان نکنید.

مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

جغدهای شکارچی

خرس قطبی

اسب آبی

کرم ابریشم

جوجه تیغی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.