تبیان، دستیار زندگی
واکنش مسئولین و فرماندهان نظامی به اظهارات وزیر خارجه امارات، فرار فرماندهان از دست اصحاب رسانه، رژه کلاه آبی ها مقابل رئیس جمهور از حاشیه های جالب مراسم 29 فروردین سالروز ارتش است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه‌های رژه مراسم روز ارتش


واکنش مسئولین و فرماندهان نظامی به اظهارات وزیر خارجه امارات، فرار فرماندهان از دست اصحاب رسانه، رژه کلاه آبی ها مقابل رئیس جمهور از حاشیه های جالب مراسم 29 فروردین سالروز ارتش است

رژه روز ارتش

برخی از حواشی رژه روز ارتش به این شرح است:

- مراسم رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به مناسبت 29 فروردین سالروز ارتش برگزار شد. این مراسم که با حضور رئیس جمهور؛ سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیرصالحی فرمانده ارتش، سرلشگر جعفری فرمانده سپاه، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی اتظامی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان ارشد نظامی ارتش و سپاه برگزارشد یگان های مختلف ارتش رژه رفتند و تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی ارتش به نمایش درامد.

- تصویر برداران و عکاسان خبری که لنز دوربین های خود را هنگام سخنرانی رئیس جمهور بر روی جایگاه متمرکز کرده بودند با دیدن پرواز جنگده های اف 5 ، سوخو و صدای بلند انها در خلال صحبت های رئیس جمهور، ناخود اگاه دوربین های خود را 180 درجه چرخانده و از نمای پرواز زیبای جنگنده ها در ارتفاع پایین عکس و فیلم گرفتند.

نوع واکنش مسئولین و فرماندهان ارشد نظامی به اظهارات وزیر امور خارجه امارات در نوع خودش جالب بود. وقتی از فرمانده نیروی در یایی در این خصوص سوال شد با خنده گفت: انها عددی نیستند که بخواهند در خصوص جزایر سه گانه اظهار نظر کنند

رژه روز ارتش

- اولین گروه رژه رونده درمقابل جایگاه جانبازان ارتشی بودند که با ویلچرهای خود از مقابل جایگاه و رئیس جمهور گذشتند. در این میان ادای احترام و ابراز احساسات ویژه رئیس جمهورکه با دست برای انها بوسه می فرستاد درنوع خود جالب بود.

- یکی دیگر از حاشیه های امروز، رژه گروهی از ارتشی ها بود که عکس شهدای ارتش و پرچم هایی که نام عملیات های ارتش بر روی ان نقش بسته بود را به دست داشتند؛ عملیات هایی مانند رمضان، سبلان، قادر، بیت المقدس ، فتح المبین و ...

- در میان رژه روندگان امروز یگان مخصوصی بود که کمتر کسی تا به حال اسمی از آن شنیده است؛ یگان حافظ صلح و امنیت جهانی (UN) که به کلاه ابی ها معروف هستند. این یگان فقط مختص ارتش بوده و براساس نیاز سازمان ملل در مناطق مختلف جهان مستقر می شوند.

رژه روز ارتش

- همچنین در میان گروه هایی که از مقابل جایگاه رژه رفتند، یگان های استتار در شب، برف و جنگل با نوع پوشش خاص خودشان نسبت به سایر یگان ها جلب توجه می کردند.

- از دیگر حاشیه های مراسم امروز، فرار برخی فرماندهان نظامی برای مصاحبه نکردن با رسانه ها بود. پس از پایان مراسم پاکپورفرمانده نیروی زمینی سپاه به شوخی به سردارنقدی تعارف می زد تا زودتر از جایگاه خارج و با خبرنگاران مواجه شود و فرصتی را برای فرار دیگران از دست سوالات اصحاب رسانه فراهم کند.

همچنین وزیر دفاع کشورمان که گویی  اظهارات وزیر خارجه امارات را خنده دار دانسته و حتی در حد پاسخ گویی نمی دانست در واکنشی جالب به این اظهارات با تکان دادن سر گفت:" چی بگیم به اینها" ! جزایر سه گانه جزو سرزمین های لاینفک ایران است و درآن تردیدی نیست

- نوع واکنش مسئولین و فرماندهان ارشد نظامی به اظهارات وزیر امور خارجه امارات در نوع خودش جالب بود. وقتی از فرمانده نیروی در یایی در این خصوص سوال شد با خنده گفت: انها عددی نیستند که بخواهند در خصوص جزایر سه گانه اظهار نظر کنند.

رژه روز ارتش

فرمانده کل ارتش نیز در این خصوص گفت: در رابطه با تمایت ارضی کشورمان به کسی اجازه نمی دهیم بخواهد جسارتی کنند.آنهایی که با تحریک بیگانگان به اراضی جمهوری اسلامی ایران ان قلت دارند باید در اظهارات خود تجدید نظر جدی کنند.

- همچنین وزیر دفاع کشورمان که گویی  اظهارات وزیر خارجه امارات را خنده دار دانسته و حتی در حد پاسخ گویی نمی دانست در واکنشی جالب به این اظهارات با تکان دادن سر گفت:" چی بگیم به اینها" ! جزایر سه گانه جزو سرزمین های لاینفک ایران است و درآن تردیدی نیست.

بخش سیاست تبیان


منابع:مهر