تبیان، دستیار زندگی
هر كاری آدابی دارد و برای انجام هر كاری باید اصولی را آموخت؛ پس تا دیر نشده شناخت و دانش و آگاهی خود را از دنیای مردان با مطالعه و دقت افزایش دهید و شوهر داری تان را به روز کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیزبازی‌های شوهرداری


هر كاری آدابی دارد و برای انجام هر كاری باید اصولی را آموخت؛ پس تا دیر نشده شناخت و دانش و آگاهی خود را از دنیای مردان با مطالعه و دقت افزایش دهید و شوهر داری تان را به روز کنید.

تیزبازی‌های شوهرداری

دختران جوان بسیاری هستند كه وقتی ازدواج می‌كنند، یا هنوز نمی‌دانند چطور باید با شوهرانشان رفتار كنند یا بر حسب گفته‌های مامانی و قمر خانوم و... ندانسته تله‌ای برای خود می‌سازند كه دیر یا زود خودشان در آن می‌افتند و آخر سر هم دست به كمر می‌مانند كه چرا به چنین روزی افتاده‌اند!

اگر می‌خواهید از همان ابتدا روش قمر خانوم و مامان جان را پیش بگیرید و با مخالفت‌های دم‌به‌دم، ناز و نوزهای بی‌پایان، كشت و كشتارهای گربه‌ای و حجله‌ای! یا از این دست اعمال حال و روزی پیدا كنید كه عشق آرام آرام از پنجره خانه‌تان خارج شود، میل خودتان است، اما اگر قصد دارید در خانه را به روی مهر و محبت بگشایید، بهتر است از تیزبازی‌های شوهرداری غافل نشوید:

هر كاری آدابی دارد و برای انجام هر كاری باید اصولی را آموخت؛ پس تا دیر نشده شناخت و دانش و آگاهی خود را از دنیای مردان با مطالعه و دقت افزایش دهید.

یادتان باشد هیچ‌وقت به شوهرتان به چشم شیء كه باید پول دربیاورد، كارهای فنی و سخت را انجام دهد و عین غول چراغ جادو در خدمت شما و مامان جان باشد، نگاه نكنید. این نگاه‌ها به هر حال، در ذهن گیج و گول‌ترین مردان هم چرخ می‌خورند و آخر سر، یك جایی سرریز می‌شوند و شما هم می‌شوید یك قمر”‹خانوم دیگر در خانواده!

افكار و احساسات شوهرتان را بشناسید و با آن دسته افكار یا احساساتی كه موافقشان نیستید، از در ابراز واكنش‌های تند وارد نشوید. انتقادهایتان را با زبانی نرم و ملایم، هنگامی كه شوهرتان سر حال است، خیلی راحت و صمیمی با او در میان بگذارید. مردان صحبت‌هایتان را می‌شنوند حتی اگر به شما نگاه نكنند! اما جنبه اطلاع‌یابی و خبری حرفها برایشان مهمتر است.

اگر حرفتان با احساسات و اشك و آه و ناله و ناراحتی بیان شود... یادتان باشد: هر چند آخر سر بگویند «باشد»، بازی را باخته‌اید!

از انتقادهای كوچك و بخصوص مداوم صرفنظر كنید. معنای گذشت شاید همین باشد. به چیزهایی بپردازید كه واقعاً ارزش دارند و مسائل بزرگی هستند، نه فقط برای شما، بلكه برای كل زندگیتان.

نگویید: اَه... تو مرا درك نمی‌كنی، دیگر با من صمیمی نیستی، احساس نداری... چون خودتان با زبان خود بذر خستگی و دلزدگی را در ذهن شوهرتان می‌كارید. بروز صمیمیت و با احساس بودن در مردان شكل و شمایلی زنانه ندارد.

تیزبازی این نیست كه بدانید چطور شر خواهرشوهر را كم كنید! یا بین مادر و پسر فاصله بیندازید! تیزبازی این است كه خانواده شوهر را با خود همراه و یكدل كنید و در حالی كه هم شما احترام آنها را حفظ می‌كنید، هم آنها احترام شما را نگاه میدارند، هم شما كارها و علائق خودتان را در زندگی پی‌بگیرید، هم آنها به كارها و علائق خودشان بپردازند.

بنابراین، از بدگویی پشت سر كسانی كه یك عمر همزیستی و خاطرة تلخ یا شیرین را در ذهن شوهرتان حك كرده‌اند، دست بكشید. راه مناسب، جلب اعتماد شوهر و رفتار مناسب با آنهایی ا‌ست كه عنوان یك عمر خاطره و همزیستی را با خود یدك می‌كشند.

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : چهاردیواری

مطالب مرتبط :

بگو که دوستم داری

موانع صمیمیت بین ما

زن و شوهر سنتی یا مدرن

کنار هم بمانید اما با لذت

تفاوت‌های مشکل‌ساز

افزایش علاقه همسردر چند گام

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.