تبیان، دستیار زندگی
تا قبل از آن موشی که فدراسیون فوتبال امارات فی مابین روابط حسنه خودش و فدراسیون ایران دواند اوضاع به شکل دیگری بود. شاید که نه قطعا باختن به اماراتی ها برای ما عذاب آورد بود اما حالا که آنها با پیش کشیدن مباحث سیاسی و بحث مجعول تملک بر جزایر سه گانه (اب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماموریت ممکن استقلال در ابوظبی


تا قبل از  آن موشی که فدراسیون  فوتبال امارات فی مابین روابط حسنه خودش و فدراسیون ایران دواند اوضاع به شکل دیگری بود. شاید که نه قطعا باختن به اماراتی ها برای ما عذاب آورد بود اما حالا که آنها با پیش کشیدن مباحث سیاسی و بحث مجعول تملک بر جزایر سه گانه (ابوموسی،تنب کوچک و بزرگ) بازی را وارد بعد دیگری کرده اند ما هم باید به همان اندازه جدی و راسخ باشیم.


استقلال و الجزیره

حالا باختن به اماراتی ها غیرقابل هضم تر از گذشته است و این وظیفه استقلال است که نشان دهد بازی رفت این تیم و الجزیره امارات تنها یک حادثه بود و بس. آبی ها بازی رفت را دو بر یک واگذار کردند و این برای نخستین بار بود که یک تیم اماراتی مزه برد در ورزشگاه آزادی را می چشید.شاید از همین رو بود که دوبی اسپورت و ابوظبی اسپورت به فاصله چند روز این پیکار را بازپخش می کردند و دقیقا با همان عینکی به این پیروزی می‌نگریستند که ما به باز ی ایران و استرالیا ! اما حالا به فاصله دو هفته این فرصت طلایی برای آبی پوشان تهرانی بوجود آمده که همه چیز را تلافی کنند.پرویز مظلومی می گوید ما در تهران سرتر بودیم؛ بهتر موقعیت داشتیم و تنها بد شانسی ‌مان موجب شد بازی را واگذار کنیم.اگر همه حرف های سرمربی استقلال صحیح نباشد قطعا بخش اعظمی از آن که مربوط به بدشانسی می شد درست است و امروز استقلال می تواند با شکست دادن الجزیره در خاک امارات نشان دهد همچنان یکی از شانس های صعود از این گروه است.

بزرگترین بدشانسی استقلال از دست دادن آندو تیموریان  و مجتبی جباری در حساس ترین برهه فصل بود. استقلال در آسیا باخت و صدرنشینی لیگ برتر را از دست داد چون دیگر نبض میانه میدان در دستانش نبود.اما حالا نگین بر رکاب انگشتری سوار شده و آبی‌ها هر دو مهره تاثیرگذار خود را در اختیار دارند. بازی جنگنده تیموریان درمیانه میدان و پاس‌های تو در جباری از سوی دیگر بهترین حربه برای مظلومی هستند تا آب رفته را به جوب بازگرداند.

اگرچه سرمربی استقلال در آستانه این بازی گفته است :«در صورت باخت می توانیم به 6 امتیاز باقی مانده برای صعود فکر کنیم»اما قطعا باخت در مصاف امروز عواقب بدتری برای آبی ها خواهد داشت.فتح الله زاده در پاسخ این حرف سرمربی تیمش گفته است:«به هیچ عنوان نمی توان به 6 امتیاز باقی مانده دل بست»

اگرچه سرمربی استقلال در آستانه این بازی گفته است :«در صورت باخت می توانیم به 6 امتیاز باقی مانده برای صعود فکر کنیم»اما قطعا باخت در مصاف امروز عواقب بدتری برای آبی ها خواهد داشت.فتح الله زاده در پاسخ این حرف سرمربی تیمش گفته است:«به هیچ عنوان نمی توان به 6 امتیاز باقی مانده دل بست» به نظر می رسد در این بین دکترین مدیرعامل صحیح تر از سرمربی تیمش باشد.اگر استقلال خواهان صعود است و نمی خواهد در روز آخر منتظر لابی تیم های عربی علیه خودش باشد مجبور است با امتیاز ابوظبی را ترک کند.

استقلال
الجزیره را باید جدی گرفت

الجزیره امارات و الاتحاد عربستان دو تیمی هستند که موفق به کسب هر 9 امتیاز ممکن از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شدند و بسیار امیدوار می باشند تا روند شکست ناپذیری خود در لیگ قهرمانان را حفظ نمایند.الجزیره امارات که اکنون با کسب 35 امتیاز از 18 بازی بعد از العین در رده دوم لیگ 12 تیمی امارات قرار دارد ، بسیار امیدوار است تا با تکیه بر درخشش ستارگان با تجربه ای همچون لوکاس نیل و ماتیوس امیلیو دلگادو بار دیگر و این بار در خانه استقلال را از پیش رو بردارد و همچنان به روند پیروزهای خود ادامه دهد.کایو جونیور، سرمربی تیم الجزیره امارات که سابقه هدایت تیم هایی همچون گرمیو، پالمیراس و همچنین ویسل کوبه ژاپن را در کارنامه خود می بیند، در دیدار برابر استقلال از تمام ستارگان خود استفاده خواهد کرد تا شاید بتواند حداقل یک امتیاز کسب کند و همچنان شکست ناپذیر بماند.

بر همین اساس بسیاری از ستارگان این تیم به دستور جونیور در بازی برابر الشباب استراحت کردند تا با آمادگی کامل برابر آبی پوشان تهرانی روبرو شوند. لازم به ذکر است که ستارگان دیگری همچون ریکاردو الیویرا، ابراهیم دیاکی و سالم مسعود رشید نیز در نیمه دوم بازی با الشباب وارد میدان شدند تا بدین ترتیب با گلزنی الویرا الجزیره با پیروزی در لیگ امارات راهی آسیا گردد. در این میان مدافع الجزیره یعنی عبدالله موسی از بازی مقابل الشباب محروم بود توانست با اطمینان استراحت کند و خود را برای بازی با استقلال آماده نماید.شاگردان کایو جونیور پس از انجام بازی مقابل الشباب امارات به مدت 48 ساعت استراحت کردند و پس از آن تمرینات رسمی خود را برای رویارویی با تیم مدعی استقلال از سر گرفتند.

نظر کارشناس

استقلال

نامجو مطلق:کار استقلال راحت تر است

مجید نامجومطلق بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه استقلال معتقد است این تیم در خانه حریف راحت‌تر می‌تواند به پیروزی برسد. نامجومطلق در مورد بازی استقلال و الجزیره می گوید:«این دیدار بسیار حساس است و استقلال باید بداند که برای صعود به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد.الجزیره تیم حرفه‌ای و خوبی است که در دور رفت قابلیتش را نشان داد و حداکثر امتیاز را به دست آورد»وی ادامه می دهد:«استقلال باید در نهایت آرامش بازی کند و خط حمله و هافبک الجزیره را که نقاط قوت این تیم هستند از کار بیندازد و با توجه به دفاع کند این تیم می‌تواند از عمق خط دفاع به حریفش ضربه بزند»نامجو مطلق با اشاره به اینکه کار استقلال برای شکست دادن الجزیره می‌تواند از بازی تهران آسان‌تر باشد، تصریح کرد:« در بازی برگشت مسلما الجزیره دیگر مانند تهران بازی بسته ارائه نخواهد داد و هجومی تر بازی می‌کند به همین دلیل اگر استقلال باهوش و با فکر بازی کند راحت‌تر می‌تواند به خط دفاع این تیم که نقطه ضعف آنهاست نفوذ کند.اینکه استقلال در مرحله بعد با کدام تیم روبرو می‌شود و در کجا، یا اینکه احتمال دارد با سپاهان برخورد کند چندان مهم نیست چراکه اکنون استقلال باید تنها به دنبال صعود باشد و همین صعود هم برای استقلال کار بزرگی است. چون در مراحل بعد می‌تواند بهتر نتیجه بگیرد».

مهدی طاهرخانی
بخش ورزشی تبیان