تبیان، دستیار زندگی
ه سال 52 دیگر هیچ وقت تکرار نخواهد شد نتیجه ای که دردیدارسال 1352 استقلال و پرسپولیس بدست آمد دیگر تکرار نخواهد شد. جواد الله وردی مدافع سابق تیم های استقلال وپرسپولیس،ضمن بیان این مطلب افزود: استقلال امسال با حضورامیرقلعه نو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواد الله وردی: نتیجه سال 52 دیگر هیچ وقت تکرار نخواهد شد

نتیجه ای که دردیدارسال 1352 استقلال و پرسپولیس بدست آمد دیگر تکرار نخواهد شد.

جواد الله وردی مدافع سابق تیم های استقلال وپرسپولیس،ضمن بیان این مطلب افزود: استقلال امسال با حضورامیرقلعه نویی جان تازه ای گرفته واین مربی توانسته تیمش را به خوبی ازحاشیه ها دور کند. اومدیریت خوبی دارد وتوانست درهفته های گذشته این موضوع را ثابت کند. اما متاسفانه وینکو بگوویچ نتوانسته حاشیه های تیمش را مهار کند. درتیمی که 25 بازیکن دارد، ماشاهد حضورچند دسته بازیکن هستیم که یکدل نیستند ونمی توانند باهم تیم خوبی را تشکیل دهند.

الله وردی که بعنوان مدافع پیراهن هردوتیم را برتن کرده است، ادامه داد: البته نتیجه این بازی را نمی توان ازقبل پیش بینی کرد، چرا که این بازی با تمام دیدارهای دیگرلیگ فرق می کند. پرسپولیس همیشه ثابت کرده می تواند ازهیچ همه چیزبسازد واین بارهم بسیارامیدواراست که شکست دوررفت را با یک پیروزی شیرین جبران کند. متاسفانه فشارهای داخلی وخارجی که دراین تیم وجود دارد اجازه نمی دهد بگوویچ کارخودش را انجام دهد. این همان تیمی است که درابتدای فصل با آن نتایج درخشان تیمها را شکست داد اما حالا به این روزافتاده است.

مدافع سابق استقلال وپرسپولیس که دردیدار ماندگاراین دوتیم درسال 1352 پیراهن استقلال تهران را برتن کرده بود وتیمش با نتیجه 6 برصفر مغلوب پرسپولیس شد دراین مورد خاطرنشان کرد: آن بازی شرایط خاص خودش را داشت. تیم ما درآن سال سه عنوان قهرمانی را ازآن خود کرده بود وبازیکنانمان انگیزه لازم برای بردن را نداشتند. با این حال فکر می کنم آن نتیجه دیگرتکرارنشود. هر چند که همه تیم های بزرگ چنین نتایج

غیرمترقبه ای را درکارنامه خود دارند.

الله وردی درپایان تاکید کرد: زمانی که ما بازی می کردیم تنها چیزی که برایم اهمیت نداشت پول بود وتنها چیزی که ازچند ین سال فوتبال برایم باقی ماند، مصدومیتهایی بود که درهردوتیم استقلال وپرسپولیس نصیبم شد وسلامتی راازمن گرفت.

شاهرخ بیانی: وضعیت استقلال بهتر است

استقلال با توجه به جوانی وانگیزه بالایی که دارد شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد.

شاهرخ بیانی ازبازیکنان سالهای گذشته دوتیم استقلال وپرسپولیس با بیان مطلب فوق، افزود: پرسپولیس درحال حاضربا مشکل روحی وروانی زیادی روبرواست واگربه چند بازی اخیراین تیم نگاهی بیندازید خواهید دید که این تیم با وجود بازیکنان بزرگ خود نتوانسته توقعات مردم وهواداران را برآورده سازد.

وی اضافه کرد: به نظر من پرسپولیس دچار یک استرس ناخواسته شده که آنرا می توان درحرکات بازیکنان بزرگی چون علی دایی نیزدید.

بیانی درخصوص وضعیت استقلال خاطرنشان کرد: حسن قلعه نویی این شرایط را پشت سرگذاشته وبه خوبی می داند که با بازیکنان چگونه برخورد نماید. کاری که علی پروین درگذشته انجام می داد وبا مدیریت وکارهای روحی روانی بازیکنان را برای بازیهای بزرگ آماده می ساخت. درحال حاضر استقلال ازنظرشرایط فنی وروحی نیزدر شرایط ایده آلی برخورداراست ومن معتقدم این بازی حتما برنده خواهد داشت که دراین میان تیمی به سه امتیازاین مسابقه حساس دست خواهد یافت که ازموقعیتها بهتراستفاده کرده باشد.

ملی پوش سالهای گذشته فوتبال کشوردرمورد بهترین خاطره خود ازبازیهای استقلال وپرسپولیس خاطرنشان کرد: تمام این سالها برای من دارای خاطرات تلخ وشیرین فراوانی است، اما بازی سال 1361 یکی ازباشکوهترین دربی هایی بود که من در آن حضور داشتم واستقلال درآن مسابقه با گل پرویز مظلومی به برتری یک برصفررسید.

برای تحلیل و پیشی بینی بازی حساس استقلال و پرسپولیس که روز دوشنبه 13 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود با تنی چند ازکارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران تماس گرفتیم و نظرات آنان را در این خصوص جویا شدیم.

ابوطالب: سفر استقلال به آلمان اشتباه بود

پرویز ابوطالب سرمربی اسبق تیمهای ملی ومدرس فیفا در خصوص بازی دوشنبه به خبر نگار تبیان گفت: سفرتیم استقلال به آلمان دراین مقطع زمانی کار نادرستی بود و قطعاً تاثیرات منفی این سفر را در روند بازی تیم استقلال مقابل پرسپولیس شاهد خواهیم بود. هیچ کجای دنیا، تیمی در کوران مسابقات اردوی برون مرزی بر پا نمی کند، زیرا به دلیل مسائل مختلف که مهمترین آن اختلاف ارتفاعی دو کشور( ایران و آلمان) می باشد، تیم دچارمشکلات متعددی می شود و قطعاً استقلال ضرر خواهد کرد. ولی درمورد ارزیابی دو تیم از نظر فنی باید عرض کنم که پرسپولیس اکنون به این سه امتیاز نیاز مبرم دارد تا خود را از بحران خارج کرده و به قهرمانی امیدوار شود. از همین رو، بگوویچ با استفاده از تمام قوای خود به فکر پیروزی است و در آن طرف هم قلعه نویی مربی جوان آبی پوشان یک مربی با هوش و خوش فکر است و با استفاده از جناحین خود یعنی نوازی و نیکبخت سعی درتحت فشار قرار دادن پرسپولیس را دارد. در مجموع با توجه به شرایط دو تیم و به نظر من ، پرسپولیس پیروز میدان خواهد بود.

پنجعلی : پرسپولیس پیروز می شود

محمد پنجعلی کاپیتان اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس در مورد بازی دربی به خبرنگار تبیان گفت: از نظر من علیرغم اینکه تیم استقلال یک تیم خوب و منظمی است ولی پرسپولیس با توجه به مهرهایی که در اختیار دارد و نیاز مبرم به این سه امتیاز، فکر می کنم با نتیجه یک برصفر، حریف را شکست دهد. ولی مشکلات اصلی پرسپولیس، جابجایی و تغییرات پیاپی است که بگوویچ در ترکیب و تاکتیک تیم خود ایجاد می کند واین امر باعث می شود که بازیکنان در هماهنگی با یکدیگر دچار مشکل شوند. ولی امیدوارم بازی خوب و جذابی را شاهد باشیم .