تبیان، دستیار زندگی
منابع روایی اهل بیت(علیهم السلام) سرشار از تاکیدات فراوان در فضیلت ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» است. آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از بیانات گهربار ائمه معصوم(علیهم السلام) در این زمینه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فواید ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم»


منابع روایی اهل بیت(علیهم السلام) سرشار از تاکیدات فراوان در فضیلت ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» است. آنچه می‌خوانید گزیده‌ای از بیانات گهربار ائمه معصوم(علیهم السلام) در این زمینه است.


ذکر

دفع بلا و رفع غم و غصه

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: کسی که در هر روز صد بار بگوید: «لا حول و لا قوة الا بالله»، خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور می‌گرداند که کمترین آنها غم و غصه است.(1)

گنجی از بهشت

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: بسیار «لا حول و لا قوة الا بالله» بگویید که آن از گنج‏های بهشت است.(2)

صد بار بعد از نماز صبح

امام رضا (علیه السلام) فرمودند: هر کس پس از نماز صبح، صد بار بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم بگوید، به اسم اعظم خدا، از سیاهی چشم به سفیدی آن نزدیک تر شده و به راستی که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.(3)

زمزمه امام حسین (علیه السلام)

کار جنگ بر امام حسین (علیه السلام) سخت و تنگ شد و یگانه و تنها ماند، به خیمه‌های فرزندان پدرش روی آورد، آنها را از ایشان خالی و تهی دید، سپس به خیمه‌های اصحاب و یارانش التفات نمود و نگریست کسی از آنان را ندید، سپس بسیار «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» را بر لبان مبارک جاری ساختند.(4)

برای رفع فقر

از امام صادق(علیه السلام) نقل است که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرموده‏اند: هر کس که فقر به او روی آورد، این ذکر را زیاد بگوید: «لا حول و لا قوة الا بالله».(5)

پی‏نوشت‏ها:

1- ثواب الاعمال، ص 349

2- کنز العمال، ج 1، ص 544

3- سفینة البحار، ج 1، ص 661

4- زینب کبری، فیض الاسلام ، ص 222

5- بحارالانوار،ج 5ص 249

منبع: شیعه نیوز


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از: hasantaleb