تبیان، دستیار زندگی
کتاب پیش رو در قالب فصل هایی اعم از سخنان بزرگان،دین و مذهب،جامعه و خانواده،حقوق ،بهداشت و سلامت ،ورزش،علوم ،اموزش،فناوری اطلاعات،اقتصاد و بازرگانی ،فرهنگی و هنری و اطلاعات عمومی می باشد و اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار مخاطب می گذارد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همراه جوان

(معرفی کتاب - زنگ های پرورشی)

همراه جوان

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

گردآورنده: محمد فرد

با همکاری: پوراندخت فرهنگیان،مهدی قربانی

ناشر: انتشارات همراه جوان

چاپ: مهرماه 1388

این کتاب مناسب نوجوانان و جوانان می باشد.

معرفی:

پیچیدگی دنیای امروز، جوامع را به سوی تخصصی شدن روابط انسانی کشانده است. لذت بردن از زندگی شخصی ورشد و تعالی شخصیت، شکوفا نمودن استعدادها و ارضای نیازها اعم از نیازهای اولیه جسمانی، نیاز به امنیت و آرامش، نیاز به تعلق، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به احترام و نیاز به خود شکوفائی در دنیای امروز فرایند ساده ای نیست.

در تمام این مراحل به مشاوره و مشاور نیاز می باشد. برای توافق و سازگاری با اقتضائات قرن اتم و عصر الکترونیک که  از حساسیت ویژه ای برخوردار است، اضطراب، افسردگی، آسیب های مختلف اجتماعی، رفتارهای نابهنجار، مشکلات تحصیل، مشکلات ازدواج، مشکلات مسکن, مشکلات اشتغال، گرایش ارتباط با جنس مخالف و ... که از عمده ترین مشکلات روحی و  روانی جوانان به حساب می آید. دانستتن می تواند بخش هایی از خلاءهای موجود را جبران نماید.

دانستن یا به عبارتی علم داشتن

این واژه  راه گشای  پاسخ  به  تمامی   سئوالاتی است که  جامعه در زمینه  خاص و  یا مرتبط با موضوعاتشان به صورت  دائم  با آن  درگیر و مواجه  می باشد.  دانستن  در تمامی فصلهای زندگی از جمله دین، اخلاق، فرهنگ، هنر، آموزش، اشتغال، ازدواج، جامعه شناسی، اطلاعات و فن آوری، علوم قدیم، علوم جدید، آن چه باید در زمینه پزشکی بدانیم، مسائل و احکام شرعی، مهارت های زندگی، عوامل موثر در موفقیت ها...

دانستن اصلی ترین کلید و رمز زندگی است، علم داشتن در مورد  ابزاری که با آن باید تمام طول مسیر زندگی  را طی نمود.

کتاب پیش رو در قالب  فصل هایی اعم از  سخنان بزرگان، دین و مذهب، جامعه و خانواده، حقوق، بهداشت و سلامت، ورزش، علوم، آموزش، فناوری اطلاعات، اقتصاد و بازرگانی، فرهنگی و هنری و اطلاعات عمومی می باشد و  اطلاعات جامع و  مفیدی در اختیار مخاطب می گذارد. به طوری که می توانید در صورت نیاز  با توجه  به موضوعی که در آن زمینه اطلاعات نیاز دارید به کتاب مراجعه کرده و  مطالب مناسبی جمع آوری کنید.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری