تبیان، دستیار زندگی
بی بی سی فارسی از روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی در افغانستان که به گفته این شبکه از سیاست هایی مشابه ایران پیروی می کنند، انتقاد و آن ها را بیگانه خطاب کرد. BBC فارسی دلیل این ادعای خود را مواضع این رسانه ها علیه نیروهای ناتو و آمریکایی اشغال کننده افغا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرانی bbcفارسی از رسانه های ایران


بی بی سی فارسی از روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی در افغانستان که به گفته این شبکه از سیاست هایی مشابه ایران پیروی می کنند، انتقاد و آن ها را بیگانه خطاب کرد. BBC فارسی دلیل این ادعای خود را مواضع این رسانه ها علیه نیروهای ناتو و آمریکایی اشغال کننده افغانستان دانست

بی بی سی

به گزارش رسانه ایران به نقل از بی بی سی

”‌ در مورد کار های تخصصی و فنی پیشنهاد هایی به سه کشور ترکیه، ایران و چین داده شد که نتیجتا یک تیم فنی از ایران پذیرفت که این مسئولیت به آن ها سپرده شود. “

فارسی، این شبکه با بیان اینکه چندین روزنامه و تلویزیون خصوصی در افغانستان سیاست های ایران را به مردم این کشور ارائه می کنند، از مواضع ضد آمریکایی برخی رسانه های افغانستان به عنوان صدای بیگانه یاد کرد.

بی بی سی به نقل از یک مقام امنیتی افغان گفت، سیاست این رسانه ها از کشور های همسایه به خصوص ایران و پاکستان جهت دهی می شوند که نشانه آن، مخالفت جدی این رسانه ها با حضور نیروهای نظامی ناتو در افغانستان می باشد.

اداره امنیت افغانستان اخیرا تعدادی از تلویزیون های خصوصی این کشور را متهم کرده است که به گفته این اداره مشکلاتی برای دولت افغانستان ایجاد کرده اند.

لطف الله مشعل سخنگوی اداره امنیت افغانستان گفته است

”‌ شبکه بی بی سی فارسی رشد شبکه های تحت نفوذ ایران در افغانستان را در یک سال گذشته 2 برابر عنوان کرد. “

تلویزیون های تمدن و نور و همچنین روزنامه انصاف در این کشور از جانب ایران خط دهی می شوند. این نهاد همچنین برخی تلویزیون ها و روزنامه ها را متهم به ارتباط با پاکستان کرده است.

شبکه بی بی سی فارسی رشد شبکه های تحت نفوذ ایران در افغانستان را در یک سال گذشته 2 برابر عنوان کرد. این درحالی است که تعداد قابل توجهی از رسانه ها در افغانستان از نظر مالی وابسته به آمریکا یا اروپا می باشند و به گفته منتقدین، از سیاست های این کشور ها در جهت منافع ناتو پیروی می کنند

این خبر با واکنش از سوی اکثر رسانه های مستقل در افغانستان مواجه شد.

مسئول تلویزیون تمدن با رد این ادعای مقام امنیتی افغانستان گفته است در مورد کار های تخصصی و فنی پیشنهاد هایی به سه کشور ترکیه، ایران و چین داده شد که نتیجتا یک تیم ”‌ چندی پیش حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در یک مصاحبه رسمی از سیاست های تلویزیون بی بی سی انتقاد و این شبکه را متهم به دروغ پردازی در مورد مسایل افغانستان و دخالت در امور داخلی این کشور نمود. “ فنی از ایران پذیرفت که این مسئولیت به آن ها سپرده شود.

بی بی سی

از زمان تشکیل دولت در افغانستان تلاش کشور های غربی بویژه انگلیس و آمریکا برای در دست گرفتن مراکز حساس این کشور افزایش یافته است. مجلس و گروه های مستقل سیاسی در افغانستان بارها بر خروج نظامیان ناتو از این کشور تاکید کرده اند.

شبکه بی بی سی فارسی رشد شبکه های تحت نفوذ ایران در افغانستان را در یک سال گذشته 2 برابر عنوان کرد. این درحالی است که تعداد قابل توجهی از رسانه ها در افغانستان از نظر مالی وابسته به آمریکا یا اروپا می باشند و به گفته منتقدین، از سیاست های این کشور ها در جهت منافع ناتو پیروی می کنند.

چندی پیش حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در یک مصاحبه رسمی از سیاست های تلویزیون بی بی سی انتقاد و این شبکه را متهم به دروغ پردازی در مورد مسایل افغانستان و دخالت در امور داخلی این کشور نمود. حامد کرزی با لحنی گلایه آمیز از انتشار اکاذیب از طریق این تلویزیون در افغانستان را محکوم نمود.

بخش ارتباطات تبیان

منبع :رسانه ایران