تبیان، دستیار زندگی
در دوره نامزدی، خیلی ها هستند که با اشتباهات مختلفی که پشت سر هم مرتکب می شوند، رابطه شان را دستی دستی از بین می برند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 اشتباه عاشقانه


در دوره نامزدی، خیلی ها هستند که با اشتباهات مختلفی که پشت سر هم مرتکب می شوند، رابطه شان را دستی دستی از بین می برند. در این گونه مواقع اکثر افراد نمی دانند چه باید بکنند، اما اگر وقت بگذارید و کمی در مورد روانشناسی و نیازها و امیال پایه ای انسان مطالعه کنید، می توانید کنترل از دست رفته رابطه را برگردانده و دوباره دل طرفتان را به دست آورید. اگر می خواهید رابطه خود را دوباره زنده کنید اشتباهات زیر را مرتکب نشوید.

5 اشتباه عاشقانه

1. مهربانی زیادی ممنوع

عقاید خود را به خاطر طرف مقابل نادیده نگیرید و تبدیل به یک بله قربان گوی صرف نشوید. با این کار نمی توانید دل طرف مقابل را به دست آورید. یک رابطه بدون تضاد و کشمکش واقعاً خسته کننده خواهد شد. خیلی مهربان و خوب بودن یعنی منفعل، بی اعتماد به خود مضطرب و قابل پیش بینی هستید.

2. برعکس نباشید

کسانی که در غم اندوه به هم خوردن رابطه یی هستند، گرایش خیلی زیادی دارند که دقیقا برعکس آنچه که باید را انجام دهند. به همین خاطر گاهی صدمه ی جبران ناپذیری را به رابطه شان می زنند. در هر فاجعه ای، اولین قدم متوقف کردن خونریزی و بعد حل مشکل است. رابطه ی عاطفی شما هم از این امر مستثنی نیست. مثلا زن ها دنبال مردهای قوی هستند که بتوانند از آنها محافظت کنند و مردها به هیچ وجه به زن هایی که به آن ها اجازه نمی دهند هر کاری که می خواهند بکنند، احترام نمی گذارند. پس ببینید چه چیزی برای زنده کردن رابطه شما لازم است، همان را انجام دهید.

3. مرتب هدیه نخرید

تا به حال شنیده اید: "عشق من را نمی توانی بخری!" شاید وقتش شده خوب به این حرف گوش کنید. گل و هدیه برای تشکر یا ابراز عشق هستند، اما برای شما جذابیت نمی خرند. در واقع، حتی می تواند تنفرآور هم باشد. این کار به طرف تان می گوید که شما فکر می کنید به اندازه ی کافی خوب نیستید و نمی توانید روی خوبی های خودتان تکیه کنید. به همین خاطر برای پوشاندن اشکالات خود برای او هدیه می خرید.

4. در ابراز علاقه منطقی باشید

اینکه بخواهید تند و تند به طرف تان بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد و چقدر دوستش دارید، در طولانی مدت خسته کننده است. به جای آن سعی کنید محبتتان را به طور عمیق، در رفتار نشان دهید و روزی یکی دوبار هم به طور کلامی به او ابراز علاقه کنید. ابراز محبت زیادی ممکن است طرف مقابل شما را به این فکر وادارد که شما شخصیت وابسته ای هستید که تحت هر شرایطی به او نیاز دارید یا ممکن است او را نسبت به دوستت دارم های شما بی تفاوت کند.

مردها و زن ها به چیزهای مختلفی جذب می شوند. نمی توانید از چیزهایی که برای خودتان جذاب است برای جلب توجه جنس مخالف استفاده کنید. باید تلاش تان را بکنید که روی چیزهایی که برای طرف مقابل تان جذاب است بیشتر کار کنید

5. تفاوت های جنسی را فراموش نکنید

مردها و زن ها به چیزهای مختلفی جذب می شوند. نمی توانید از چیزهایی که برای خودتان جذاب است برای جلب توجه جنس مخالف استفاده کنید. باید تلاش تان را بکنید که روی چیزهایی که برای طرف مقابل تان جذاب است بیشتر کار کنید. مثلا مردها اصلا علاقه ای به عروسک کادو گرفتن ندارند اما زن ها اغلب فکر می کنند اگر برای نامزدشان گل و عروسک و شکلات هدیه بگیرند، او را خوشحال خواهند کرد! در صورتی که این دقیقا چیزی است که خودشان را خوشحال می کند و هیچ تناسبی با روحیات و شخصیت و سن و سال طرف مقابلشان ندارد.

حرف آخر: کمک بگیرید!

مشکلات دوران نامزدی، هشدارهای جدی هستند که باید به آنها توجه کنید. اگر لازم است از بزرگترها بخواهید در ریشه یابی اختلافات کمک تان کنند و در غیر این صورت، اگر می بینید مداخله والدین و حساسیت آنها روی رابطه شما با همسر آینده تان، باعث تشدید اختلافات خواهد شد به روانشناس یا مشاور خانواده مراجعه کنید.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از عصر ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.