تبیان، دستیار زندگی
جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های فعلی نه تنها مصوبه شورای عالی ترافیك كشور است بلكه در كاهش آلودگی هوای تهران موثر بوده و به عنوان یك نیاز باید در چرخه حمل و نقل كلانشهر تهران دیده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساماندهی موتورسیكلت‌ها با دوربین‌های هوشمند


جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های فعلی نه تنها مصوبه شورای عالی ترافیك كشور است بلكه در كاهش آلودگی هوای تهران موثر بوده و به عنوان یك نیاز باید در چرخه حمل و نقل كلانشهر تهران دیده شود.

موتور سواران-پیک موتوری

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: هرچه تعداد دوربین‌های هوشمند در سطح شهر تهران افزایش یابد امكان كنترل دقیق‌تر و بیشتر موتورسیكلت‌ها نیز فراهم می‌شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ساماندهی موتورسیكلت‌ها گفت: هرچه تعداد دوربین‌های هوشمند در سطح شهر افزایش یابد امكان كنترل دقیق‌تر و بیشتر موتورسیكلت‌ها نیز فراهم می‌شود ضمن آنكه افراد نیز به سمت قانون‌گرایی سوق داده می‌شوند چرا كه با كنترل دقیق‌تر از بروز تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیك كشور و همچنین شورای اسلامی شهر تهران كنترل محدوده زوج و فرد با دوربین مورد تاكید قرار گرفته لذا با نصب بیشتر این دوربین‌ها در سطح شهر كنترل بهتر و دقیق‌تری بر نحوه تردد خودروها و موتورسیكلت‌ها خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره ضرورت‌های راه‌اندازی و جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های فعلی گفت: در شورای ترافیك و كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران استفاده از موتورسیكلت‌های برقی به عنوان یك ضرورت عنوان شده و استانداری تهران نیز از تولیدكنندگان این نوع موتورسیكلت‌ها حمایت می‌كند.

در شورای ترافیك و كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران استفاده از موتورسیكلت‌های برقی به عنوان یك ضرورت عنوان شده و استانداری تهران نیز از تولیدكنندگان این نوع موتورسیكلت‌ها حمایت می‌كند

وی تاكید كرد: جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورسیكلت‌های فعلی نه تنها مصوبه شورای عالی ترافیك كشور است بلكه در كاهش آلودگی هوای تهران موثر بوده و به عنوان یك نیاز باید در چرخه حمل و نقل كلانشهر تهران دیده شود.

محمودی همچنین از واریز بیش از 100 میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از جرایم رانندگان پایتخت در شش ماهه دوم سال گذشته خبرداد و گفت: این مبلغ كه رقم قابل توجهی است در بین شهرها، روستاها، نصب دوربین‌های هوشمند در سطح شهر و اداره كل راه وترابری استان توزیع می‌شود.

وی افزود: منابع درآمد حاصل از محل جرایم رانندگی نشان‌دهنده دو موضوع است كه پس از اجرای قانون اصلاح جرایم راهنمایی و رانندگی میزان تخلفات افزایش یافته است اما با پرداخت این جرایم در راستای اصلاح این قانون درآمد حاصله در قسمت‌های مختلف شهرها و روستاهای استان هزینه می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا