تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از حكم كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و كسر دو امتیاز از این تیم گفت: یا دو امتیاز ما برمی‌گردد یا من كنار می‌كشم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویانیان تهدید کرد


مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از حكم كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و كسر دو امتیاز از این تیم گفت: یا دو امتیاز ما برمی‌گردد یا من كنار می‌كشم.

رویانیان

محمد رویانیان در نشست خبری كه امروز در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد، قبل از اینكه خبرنگاران سوالات خود را مطرح كنند، اظهار كرد: شما خبرنگاران در صحنه‌های مختلف ورزشی حضور دارید و خبرنگاران توانمندی هستید. چون در حوزه‌های مختلف كار كرده‌ام خبرنگاران ورزشی را بزرگ دیدم. از جهت دانش و بینش و تشخیص صحیح، خبرنگاران جلوتر از مسئولان ورزش هستند و در عرصه ورزش كشور تاثیرگذارند. اگر به آن‌ها توجه بشود می‌توانند در توسعه ورزش كشور راهگشا باشند و نظرات آن‌ها بسیار صائب است. در این مدت حضورم این مسئله را فهمیدم. این نكته نه شعار است و نه در سخت‌ترین شرایط آن را تغییر می‌دهم.

وی ادامه داد: امروز می‌خواستیم خبرهای خوشی را به مردم بدهیم ولی به دلیل اتفاقات بسیار بدی كه در مدیریت فوتبال كشور افتاده است و باعث لكه‌دار شدن مدیریت فوتبال كشور شده است، خوشی‌های ما تلخ شد و شاید خبرهای خوشی كه می‌خواستم بدهم ذائقه هواداران‌مان را شیرین نكند. واقعا متاسفم كه اتفاقی بر اساس برنامه‌ریزی و سناریو در فوتبال ما رخ داده است. این برنامه از پیش تعیین شده بود كه با اقدام ناشایست داوری از جامعه بزرگ داوری اتفاق افتاده است. داور نماد سلامت و اقتدار و انضباط در فوتبال است. داور صحت فوتبال و اصالت آن را تایید می‌كند و ضامن سلامتی آن است. چنین جایگاهی توسط فرد یا افرادی كه ناداوری می‌كنند، خدشه‌دار می‌شود. این بزرگ‌ترین تاسف است. باخت تیم، پایین بودن در لیگ برتر و نگرفتن جام تاسف چندانی ندارد اما توهین به داور آن هم توسط كمیته داوری و انتخاب ناصحیح، بزرگ‌ترین لطمه را به جامعه داوری می‌زند و برای مدیریتی كه باعث اینچنین ضربه‌ای به داوری و پس از آن هم رای غیر منطقی و شبیه به جوك توسط كمیته انضباطی می‌شود، تاسف انسان را بیشتر می‌كند. این مسائل باعث شد شیرینی‌های خبر ما تلخ بشود.

رویانیان در ادامه بیان كرد: اما مجبورم این خبر را بگویم كه با تلاشی كه وكیل باشگاه، حبیب كاشانی مدیریت قبلی باشگاه و معاونت حقوقی انجام شد، روز گذشته رایی ابلاغ شد كه با این رای باید بگویم حق مردم ایران به آن‌ها داده شده و برند پرسپولیس برای باشگاه پیروزی شد. این برند دست نااهلان بود و دست آن‌ها از دامن آن برداشته نمی‌شد چرا كه می‌خواستند جیب دیگران با آن پر شود. با این رای، پرسپولیس به دامن ملت بازگشت و برای باشگاه شد و آن پرانتز دیگر برداشته می‌شود. این خبر بسیار ارزشمندی است كه پس از سال‌ها پرسپولیس به پیروزی ملحق شد تا حق مردم به آن‌ها داده شود. دست افرادی كه دنبال كاسبی بودند قطع شد و تمام كسانی كه از نام پرسپولیس استفاده می‌كنند، طبق قانون فایده و سودشان به باشگاه هم باید برگردد.

تاسف ما از این است كه چنین رایی را كمیته انضباطی می‌دهد رایی كه هیچ معنایی ندارد. رایی كه كاپیتان تیم را به خاطر همكاری تشویق می‌كند، بازیكنان ما در این بازی اخراج شدند و سوت‌های اشتباهی هم زده شد اما آن‌ها چیزی نگفتند. چه كسی باعث تحریك شد؟ داور. چرا تحریك كرد؟ این مسئله است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با نشان دادن رای دادگاه افزود: این رایی است كه قطعا از سوی دادگاه صادر شده است و پرسپولیس را به مردم بازگردانده است و از دست افراد دیگر درآورد. از دادگاه و این عدالت تشكر می‌كنم.

وی همچنین به بحث بلیت‌فروشی اشاره كرد و گفت: درباره بحث بلیت فروشی هم كه از شاخصه‌های حرفه‌ای شدن باشگاه‌هاست باید اعلام كنم كه از بازی نفت تهران خودمان بلیت‌فروشی را انجام می‌دهیم.

محمد رویانیان درباره رایی كه برای اتفاقات دیدار داماش و پرسپولیس صادر شده است، گفت: تاسف ما از این است كه چنین رایی را كمیته انضباطی می‌دهد رایی كه هیچ معنایی ندارد. رایی كه كاپیتان تیم را به خاطر همكاری تشویق می‌كند، بازیكنان ما در این بازی اخراج شدند و سوت‌های اشتباهی هم زده شد اما آن‌ها چیزی نگفتند. چه كسی باعث تحریك شد؟ داور. چرا تحریك كرد؟ این مسئله است. ما باید برای بازی با سپاهان شرایط‌مان را هموار می‌كردیم كه این اتفاق افتاد. چه كسانی می‌خواهند استقلال و پرسپولیس و تراكتورسازی موفق نشوند؟ من می‌دانم. وقت برای صحبت كردن زیاد است. چرا نمی‌خواهند استقلال و پرسپولیس موفق شوند؟ چون برای مردمند و طرفداران میلیونی دارند. چه كسی برای استقلالی كه در اوج قرار دارد حاشیه‌سازی می‌كند؟ چه كسی قبل از عید در حالی برای پرسپولیس مسئله‌سازی می‌كند كه به اوج رسیده است و هیچ مشكلی ندارد و برای حرفه‌ای شدن تلاش می‌كند و تمام شاخصه‌ها را به طور كامل طی می‌كند؟

نشست خبری رویانیان

رویانیان

وی افزود: پرسپولیسی‌ كه در كل آسیا به عنوان تیمی بسیار موفق و با تماشاگران منسجم، اخلاقی و منضبط معرفی شده است، چگونه می‌شود كه یك دفعه ورق برمی‌گردد؟ اعلام رای چند ساعته در هیچ جای دنیا متداول نیست. مگر فاجعه انسانی رخ داده بود؟ البته شاید ریشه "منصور آریا" در هر دو اتفاق وجود داشته باشد اما این همه طمانینه در آنجا وجود دارد. ولی چه می‌شود كه یك شبه برای ما رای اعلام می‌كنند،‌ آن هم چه رایی. از این متاسف هستم.

رویانیان در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران كه به بحث‌های مربوط به دوپینگ استقلال اشاره كرده بود و اینكه چرا در آن مسئله او كوتاه آمد گفت: همه تیم‌ها باید همدیگر را حفظ كنند. بازیكنی خطا می‌كند اما این دلیل نمی‌شود كه مسئولان به دلیل اینكه آنجا حرفی نزدیم، این كار را بكنند. باید مدیریت تشخیص بدهد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره شایعاتی كه برای مذاكره با بازیكنان این تیم وجود دارد گفت: متاسفانه مدتی است كه با بازیكنان ما تماس می‌گیرند. ما دلال‌ها را راه ندادیم اما حالا با بازیكنان تماس می‌گیرند كه شما را برای فصل بعد نمی‌خواهند و پیشنهاد تیم‌های دیگر را می‌دهند. این هم از مسائلی است كه برای زمین زدن پرسپولیس تعریف شده است. قرارداد تمام بازیكنان وجود دارد و احتمال تمدید قرارداد آن‌ها بسیار زیاد است و دنیزلی هم هنوز هیچ كس را رد نكرده است و برای هیچ كدام از بازیكنان تصمیمی نگرفته است. حتی برای بازیكنی كه حس می‌كنیم ضعیف‌ترین است نیز تصمیمی نگرفتیم. ما هنوز وقت زیادی داریم اما از حالا عده‌ای به بازیكنان ما خط می‌دهند كه شما نیستید. مانند اتفاقی كه برای كاپیتان صبا افتاد و به او گفتند كه 10 میلیون می‌دهیم تا باعث باخت تیمش بشود. این بی‌اخلاقی هم به سایر بی‌اخلاقی‌ها اضافه می‌شود.

رویانیان ادامه داد: بازیكنان ما در آسیا نشان دادند كه توانمند هستند و ملاك ما عملكرد آن‌ها در آسیا است. انتخاب بازیكنان بر اساس بازی‌های آسیایی است چون آنجا اوج نمایش و قدرت بازیكنان ماست كه بسیار هم موفق بودند. فعلا برای فصل آینده حرفی برای گفتن نداریم و اینكه دنبال بازیكن قوی باشیم حق باشگاه است اما بعدا تصمیم خواهیم گرفت و ملاك ما بازی‌های آسیایی است.

دو رتبه تیم ما را پایین می‌آورند. سه امتیاز این بازی و سه امتیاز آینده ما را زیر سوال می‌برند و در مجموع 8 امتیاز از ما می‌گیرند و سپس می‌گویند "درود بر كاپیتان تیم". 2 امتیاز را از كجا آورده‌اند، بازی یا یك امتیاز دارد یا سه امتیاز. نتیجه 3 برصفر از كجا به وجود می‌آید. بازی ناتمام باید برگزار بشود. آقای كفاشیان این لكه را پاك كن

به گزارش ایسنا، محمد رویانیان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال كه انتظارش از فدراسیون و رییس آن نسبت به رای كمیته انضباطی چیست و اینكه چطور با این موضوع كنار می‌آید؟ گفت: با این موضوع كنار نمی‌آییم. كفاشیان باید رسالت خود را انجام بدهد. گفتند كه داور اشتباه كرده است و این مسئله مانند این است كه پلیسی در كنار یك دزد ایستاده باشد و بگوید كه دزد را بگیرید. كفاشیان اولین فرد فدراسیون است و باید به این وضعیت خاتمه دهد. وقتی دبیر فدراسیونی تصمیم گیرنده آخر باشد، وضعیت مانند چهار سال گذشته می‌شود كه دیدیم شرایط خوبی نبود. اگر قرار است كه او اختیارات را به دبیركل بدهد، تا انتها وضعیتی پیش می‌آید كه وجود دارد. اگر او اختیارات را دست افرادی بدهد كه تصمیمات آنچنانی می‌گیرند هیچ چیز درست نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما از استقلال فدراسیون دفاع كردیم اما فكر می‌كنم كه این مسئله دوسویه است. فكر می‌كردیم "استقلال" یعنی این كه فدراسیون بتواند روی پای خودش بایستد اما احساس می‌كنم كه اشتباه می‌كردیم. دست‌هایی وجود دارد كه فدراسیون باید از آن‌ها مستقل بشود. این رای نبود كه بخواهد شكسته بشود. این یك بازی بود، یك چیز عجیب و غریب. بنابراین كفاشیان باید از حیثیت فوتبال، فدراسیون و خودش دفاع كند. این رفتارهای ناپسند گذشته را دور بیاندازد و از صدور رای‌های سبك و برخوردهای سبك و پرداختن به معلول‌ها دوری كند.

پرسپولیس - داماش

دیدار نیمه تمام پرسپولیس و داماش

وی افزود: باید از صدور رای‌های پرسرعتی مثل این رای كه بازیكن ما تشویق می‌شود و سپس تیم ما را تنبیه می‌كنند، دوری كنند. دو رتبه تیم ما را پایین می‌آورند. سه امتیاز این بازی و سه امتیاز آینده ما را زیر سوال می‌برند و در مجموع 8 امتیاز از ما می‌گیرند و سپس می‌گویند "درود بر كاپیتان تیم". 2 امتیاز را از كجا آورده‌اند، بازی یا یك امتیاز دارد یا سه امتیاز. نتیجه 3 برصفر از كجا به وجود می‌آید. بازی ناتمام باید برگزار بشود. آقای كفاشیان این لكه را پاك كن.

رویانیان افزود: ما به دنبال AFC نمی‌رویم چرا كه در مملكت خود قانون داریم و تا آخر می‌ایستیم. كفاشیان اصلاح كن و فوتبال ما را نجات بده. امیدوارم كه حرفم را كامل زده باشم. مملكت برای ماست و باعث تاسف است كه بخواهیم به فیفا شكایت كنیم. پس از كفاشیان به وزیر ورزش شكایت می‌كنم. ما در مقابل وزارت ورزش كوتاهی كردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه بیان كرد: یكی از راه‌های بالا رفتن در لیگ این است كه چهار نفر از تماشاگرانمان را به میان هواداران حریف بفرستیم و در میان آن‌ها شلوغ كنند تا بتوانیم بالا برویم ولی عجیب است كه با این همه اتفاق در بازی استقلال و تراكتورسازی به وجود آمد، 10 هزار صندلی شكسته شد و همچنین به تركی فحش دادند، تصمیم‌گیری نمی‌كنند اما همه به پرسپولیس كه می‌رسند، قانونمند می‌شوند. نمی‌دانم این كار مسخره كردن ماست یا چیز دیگر. اینكه بخواهیم در میان تماشاگران حریف عده‌ای را بفرستیم راهی است كه از این به بعد باز می‌شود. چند نفر از طرفداران‌مان را می‌فرستیم تا فحش بدهند. این راه جدیدی است و متشكرم كه در سال 91 فدراسیون فوتبال این خلاقیت را به خرج داده است. درود بر مدیری كه این خلاقیت را ایجاد كرده است. باید بگویم پاداش بازی‌های خوب‌مان در آسیا را گرفتیم و ممنونم آقای كفاشیان.

وی در پاسخ به این سوال كه چه كسانی نمی‌خواهند تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس نتیجه بگیرند؟ گفت: گفتن این مسئله خطرناك است. مشكل اصلی اینجاست كه چه كسانی از شكست استقلال و پرسپولیس سود می‌برند. چه اتفاقی می‌افتد كه در یك بازی برابر داماش جهانی می‌شویم و بازیكنانمان انگشت‌نما می‌شوند و یك بار هم این اتفاق می‌افتد. كجا به كجا متصل است؟ مردم و خبرنگاران به خوبی متوجه می‌شوند كه چه كسی به چه كسی نان قرض می‌دهد. ما یك عمر پلیس بودیم اما كسی را فریب نمی‌دادیم. داریم می‌فهمیم كه كجا به كجا وصل شده است. ماشاءالله این هم از ابتكارات آقایان است.

با این موضوع كنار نمی‌آییم. كفاشیان باید رسالت خود را انجام بدهد. گفتند كه داور اشتباه كرده است و این مسئله مانند این است كه پلیسی در كنار یك دزد ایستاده باشد و بگوید كه دزد را بگیرید. كفاشیان اولین فرد فدراسیون است و باید به این وضعیت خاتمه دهد

رویانیان در ادامه بیان كرد: فكر می‌كردیم كسی در استقلال فدراسیون دخالت نمی‌كند. من مدیر دولتی هستم و ما از فدراسیون دفاع كردیم. در عین حال باید بگویم كه فكر می‌كردیم استقلال در فدراسیون حاكم است اما طرف دیگر سكه را ندیده بودیم. استقلال یك طرفه نیست و از پشت، فدراسیون را هدایت می‌كنند. اگر از دو طرف استقلال حاكم نشود، قطعا اعلام موضع خواهیم كرد. هرچند كه خودمان كوچك هستیم اما مدیرعامل باشگاه بزرگی هستیم كه به اعتبار تماشاگران‌مان وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم.

رویانیان در ادامه بیان كرد: یا 2 امتیاز به ما برمی‌گردد یا ما می‌رویم. یعنی تا جایی كه توانستم پیش می‌روم اما اگر نتوانم كنار می‌كشم چون به ما توهین شده است و این رای تمسخرآمیز اهانتی به كل پرسپولیس و جامعه فوتبال است.

وی در واكنش به صحبت‌های رییس كمیته انضباطی كه اعلام كرده بود كه پرسپولیس می‌تواند به این حكم اعتراض كند، گفت: چرا درست حكم را صادر نمی‌كنند تا بخواهند زیرش بنویسند می‌توان به كمیته استیناف شكایت كرد.

وی با اشاره به تیم فوتسال پرسپولیس و تبانی صورت گرفته نیز گفت: من یكی از دلایل چنین برخوردهایی را این می‌دانم كه گفتم فوتسال ما تبانی كرده است. امروز در جمع خبرنگاران اعلام می‌كنم تیم فوتسال ما منحل شده است. به جای اینكه بیایند از این كار ما تشكر كنند، از آن زمان تاكنون ما را می‌زنند. از این لحظه فوتسال پرسپولیس منحل شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به پیشنهاد یكی از خبرنگاران كه گفت به جای خرید بازیكن به فكر خرید چند داور باشند، گفت: به فدراسیون و كفاشیان پیشنهاد می‌دهم كه بهترین داوران را بگیرند و كل هزینه‌ها را من می‌دهم. این داور است كه می‌تواند حق تیم‌ها را ضایع كند و داوران می‌توانند احساس تماشاگران را به ناهنجاری بكشانند. باید در سال 91 داورانی را انتخاب كنیم كه تمركز و آموزش بیشتری به آن‌ها داده شده و باید به آن‌ها آرامش بدهند. هرچقدر هم هزینه داشته باشد، ما می‌دهیم.

وی همچنین عنوان كرد: من اگر بخواهم بروم تنها نمی‌روم و خیلی‌ها را با خودم می‌برم. خودم چیزی نیستم اما این ناهنجاری‌ها را با خودم می‌برم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا