تبیان، دستیار زندگی
مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، 31 فروردین سال جاری را آخرین فرصت برای نام‌نویسی در سفیران هدایت و دوره‌های بلند‌مدت حوزه‌های علمیه اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

31فروردین‌ماه؛ آخرین مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور

اطلاعیه پذیرش

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، 31 فروردین سال جاری را آخرین فرصت برای نام‌نویسی در سفیران هدایت و دوره‌های بلند‌مدت حوزه‌های علمیه اعلام کرد.

محمد حسن غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اعلام این خبر، درباره روند پذیرش حوزه در سال تحصیلی 92-91، گفت: پذیرش حوزه از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.ir با دریافت دفترچه راهنما، قادر به نام‌نویسی هستند.

وی با اشاره به این که شرایط پذیرش حوزه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، افزود: تنها تفاوتی که در شرایط پذیرش این دوره از حوزه وجود دارد، این است که داوطلبانی که دارای مدرک سوم راهنمایی هستند، با توجه به شرایط سنی،‌ تنها می‌توانند در استان محل سکونتشان تحصیل نمایند؛ البته برای مدارک دیپلم این محدودیت وجود ندارد.

* نحوه ثبت‌نام داوطلبان

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، تغییر در نحوه ثبت‌نام را تغییر دیگری در نحوه پذیرش این دوره عنوان کرد و ادامه داد:‌ در سال‌های گذشته، داوطلبان از طریق اداره پست، دفترچه راهنما و کارت ثبت‌نام را دریافت می‌کردند، ولی امسال، ثبت‌نام، تنها از طریق سایت معاونت آموزش حوزه صورت می‌گیرد.

وی افزود: داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه،‌ می‌توانند دفترچه راهنما را مطالعه و در صورت داشتن شرایط پذیرش، می‌توانند روند مراحل ثبت‌نام را طی کنند، همچنین پرداخت هزینه ثبت‌نام نیز به مبلغ 50000ریال به صورت اینترنتی می‌باشد که با پرداخت این مبلغ، سه شماره رمز در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

غیبی ادامه داد: داوطلبان با دریافت این شماره رمز‌ها، می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند؛ زمانی که ثبت نام به صورت موفقیت‌آمیز پایان یابد، شماره رمز‌های ارائه شده، مجدداً‌ به نمایش درمی‌آید که نشان دهنده تکمیل روند ثبت‌نام است.

* پذیرش 10 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید

وی با اشاره به استقبال خوب افراد به ویژه دانشگاهیان، برای ورود به حوزه، اظهار داشت:‌ ظرفیت کل پذیرش حوزه در سال تحصیلی 92-91، 10 هزار نفر می‌باشد که از این تعداد، 300 نفر به داوطلبان دارای تحصیلات دانشگاهی اختصاص یافته که این تعداد، در سال گذشته، یک دهم متقاضیان بود.

مسئول اداره پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، به برگزاری آزمون ورودی در ساعت 9 صبح روز جمعه، 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: داوطلبان باید در تاریخ‌های 12، 13 و 14 اردیبهشت‌ماه، با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

وی با تأکید بر این که داوطلبان می‌بایست به آدرس محل برگزاری آزمون که در کارت ورود به جلسه قید شده است، دقت کنند، گفت: معاونت آموزش، آدرس و تلفن مراکز برگزار کننده آزمون را در سایت معاونت قرار داده و افراد در صورت داشتن سؤال درباره برگزاری آزمون می‌توانند به آنجا مراجعه و یا به صورت تلفنی تماس حاصل کنند؛ البته طلاب دقت داشته باشند که همه این مراکز، حوزه امتحانی نیستند و تنها برگزار کننده می‌باشند.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه