تبیان، دستیار زندگی
انسیه نوش آبادی، نویسنده سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به عنوان نویسنده برتر این سایت در بخش خانواده ایرانی و دین و اندیشه انتخاب شده و در ویژه برنامه «بگومگوهای تبیانی» مورد تجلیل قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نویسنده ای برای تمام فصول

انسیه نوش آبادی

انسیه نوش آبادی، نویسنده سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به عنوان نویسنده برتر این سایت در بخش خانواده ایرانی و دین و اندیشه انتخاب شده و در ویژه برنامه «بگومگوهای تبیانی» مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، انسیه نوش آبادی در سال گذشته در تبیان  هشتاد مقاله در بخش خانواده ،بیست مقاله در بخش دین و اندیشه و هشتاد داستان و شعر برای کودک و نوجوان داشته است که با جستجوی نام و نام خانوادگیشان قابل بازدید و استفاده است.

آنچه در پی آمده، بخش‌هایی از گفتگوی بخش خانواده ایرانی و انسیه نوش آبادی است:

همکاری شما با تبیان چطور شکل گرفت؟

به واسطه ی یه دوست مطلع شدم که تبیان در بخش دین و اندیشه نیاز به نویسنده داره .ایشون شماره ی مسئول بخش مربوطه رو به من دادن . با معرفی خودم و نمونه کارهایی که قبلا در مجله ی خیمه انجام داده بودم سال 89 کارم رو در تبیان در بخش دین و اندیشه شروع کردم و بعد وارد بخش خانواده و کودک هم شدم.

علاقه و میل خودتون برای نوشتن در کدامیک از بخشهای تبیان بیشتره؟

در هر بخشی که بتونم خوب بنویسم و نوشته ی خودم رو دوست داشته باشم . ظاهرا در بخش خانواده این اتفاق بیشتر افتاده.

وقتی وارد تبیان بشین اول سراغ کدوم بخش میرین؟

خانواده ایرانی

انسیه نوش آبادی

کار خوب به نظر شما چه کاریه؟

کار خوب یعنی کاری که من در آن بیش از همه ی کارهای دنیا تخصص پیدا کنم و به موفقیت برسم . با این تعریف ، کار خوب برای هر کسی بستگی به استعدادها و علاقمندیهای اون فرد داره . کسی رو در نظر بگیرید که امکان تحصیل در رشته ی پزشکی رو داره .اما در این رشته علاقه و استعداد زیادی نداره .اما مثلا در انجام هنرهای دستی مهارت و ذوق زیادی داره .مثلا اگه وارد معرق کاری بشه هنرمندی می شه که می تونه این رشته ی هنری رو در سطح دنیا مورد تحول قرار بده .قطعا برای این فرد معرق کاری، کار خوب محسوب می شه نه پزشکی . این آدم اگه پزشک بشه یه پزشک معمولی و بدون پیشرفت تا آخر عمر باقی می مونه. بسیاری از آدمهای دنیا به خاطر گرفتار شدن در قفس فکرهای کلیشه ای و قراردادهای ناگفته ی اجتماعی هرگز شهامت انتخاب کار دلخواه خودشون رو پیدا نمی کنن و زور می زنن تا خودشون رو به کارهایی که اهلش نیستن بچسبونن .اینها هیچ وقت آدم مفید و کارمند ارزشمندی نمی شن.

تبیان: علم بهتره یا ثروت؟ مواظب باشین جوابتون انشاء نشه

**من علمو بیشتر دوست دارم یعنی اگه ثروت داشتم قطعا اونو خرج تحصیل علم می کردم.

تعطیلات کجا تشریف می برین؟

در نوروز برنامه ی سفر نداریم اما حتما در سفرهای پیک نیکی نیمروزی به طبیعت سر می زنیم.

تبیان : مثلا کجاها؟

مثلا هر جایی که دست بشر در ساخت زیبایهای اون دخالتی نداشته باشه .من یک شب در دل یک بیابون بزرگ یا کویر رو بیشتر دوست دارم تا یک شب توی یه پارک زیبای شهری . اصلا برخلاف تفکر خیلی ها که زیبایی رو فقط در دل سبزه زارها و در لابلای انبوه درختها جستجو می کنن ،زیبایی می تونه تو دل یه بیابون بی آب و علف هم موج بزنه .یک شب تا صبح تو یه بیابون اطراف شهرتون چادر بزنید و نزدیک طلوع آفتاب به افق بیابون نگاه کنید .شاید هیچ وقت دیگه ای اینهمه احساس نزدیک بودن به خداوند رو تجربه نکنید. من در چنین مواقعی احساس می کنم خداوند در این طبیعت زیبا جاری شده است.

سر سفره ی هفت سین به چی فکر می کنین؟

شاید به اینکه قراره چی عیدی بگیرم .........

تنظیم: هومن بهلولی