تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره كل تبلیغات اسلامی فارس گفت: سازماندهی و حمایت از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دینی در استان فارس یكی از فعالیت های دفتر تبیان تبلیغات اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت تبیان فارس از پژوهشگران حوزه دینی

حجت الاسلام شكرالله دانش

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره كل تبلیغات اسلامی فارس گفت: سازماندهی و حمایت از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دینی در استان فارس یكی از فعالیت های دفتر تبیان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام شكرالله دانش اظهار داشت: دراین زمینه 150 نفر از نویسندگان و پژوهشگران در حوزه دینی شناسایی و ثبت نام شدند و تحت حمایت قرار گرفته اند كه در بانك اطلاعاتی اسامی آنان موجود می باشد.

او گفت:همچنین از طریق فراخوان نسبت به شناسایی و ثبت نام دیگر نویسندگان و پژوهشگران در حوزه دینی نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

دانش با اشاره به این كه از پایان نامه های دانشجویی كه در عناوین دینی و پاسخ به شبهات مذهبی باشند، نیز حمایت های مالی صورت خواهد گرفت، افزود: البته این حمایت مالی و نوع آن بستگی به عناوین و سطح پژوهش صورت گرفته در این پایان نامه ها دارد.

حجت الاسلام دانش همچنین با تاكید بر اینكه تبلیغات اسلامی یك نهاد دینی مردمی و وابسته به نهاد رهبری است، گفت: به دلیل اینكه مسئولین این سازمان درهمه جای ایران روحانیون می باشند،بر مردمی بودن و حضور در بین مردم و همچنین ارتباط چهره به چهره تاكید و تلاش می شود كه برای تحقق این منظور گردهمایی ها و دوره های آموزشی مختلفی برای روحانیون مستقر و مبلغین و روسای ادارات تبلیغات اسلامی برنامه ریزی می شود تا اصالت روحانیت یعنی مردمی بودن آن و حضور در صحنه های مختلف زندگی مردم و همراهی در شادی و غم آنان حفظ شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره كل تبلیغات اسلامی فارس گفت: باید توجه نمود كه تبلیغات چهره به چهره و ارتباط نزدیك در انتقال مفاهیم دینی به مردم كاربرد بیشتری دارد و این توصیه به روحانیون و كادر فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی می شود تا به سراغ مردم بروند و از نزدیك ارتباط برقرار كنند، همانطور كه این شیوه تبلیغاتی شیوه پیامبر اسلام بوده است.

وی ادامه داد: 250 دوره آموزشی در جهت توانمند سازی فعالان فرهنگی در سطح استان در حال برگزاری است كه این دوره ها برای ارتقای سطح دانش دینی و اطلاعات فرهنگی و مهارت های تبلیغی برگزار می شود، در این دوره ها روحانیون مستقر، فعالان فرهنگی، هیات های مذهبی، نیروهای فعال در عرصه تبلیغات دینی، انجمن های اسلامی، مداحان، دبیران و استادان دانشگاهی كه در حوزه دینی تلاش دارند، شركت می كنند.

حجت الاسلام دانش گفت: این دوره ها با عناوینی مثل مهارت های تبلیغ، مرزبانی از مكتب اهل بیت، مبانی شیعه شناسی، روش تحقیق و تبلیغ، مهارت های نویسندگی، آشنایی با فضای سایبری و آموزش وبلاگ نویسی، تربیت كادر فرهنگی و تربیت مربیان قرآن در سطوح مختلف در شیراز و تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره كل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری این مطلب كه حضور در فضای مجازی و تقویت سایت اینترنتی تبیان فارس و اتصال مدارس علوم دینی و مساجد به این شبكه از دیگر برنامه های اداره كل تبلیغات اسلامی فارس می باشد، افزود: مركز پژوهش دیجیتالی و كتابخانه ویژه شناخت فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی تجهیز و به زودی راه اندازی خواهد شد، هم اكنون بیش از پنج هزار جلد كتاب منبع در رابطه با ادیان و فرق مختلف خریداری و در كتابخانه این مركز فهرست بندی شده است.

تنظیم: هومن بهلولی