تبیان، دستیار زندگی
بیایید به جاده ی طبیعت باز گردیم تا با نو شدن طبعیت ،روابط ما نیز، نو و بانشاط گردد. اگر زن هستید به طبیعت زنانه و اگر مرد هستید به طبیعت مردانه مراجعه کنید و در این بهار زیبا شما هم زیبا و بهاری شوید .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به آغوشش برگردید


بیایید به جاده ی طبیعت باز گردیم تا با نو شدن طبعیت ،روابط ما نیز، نو و بانشاط گردد. اگر زن هستید به طبیعت زنانه و اگر مرد هستید به طبیعت مردانه مراجعه کنید و در این بهار زیبا شما هم زیبا و بهاری شوید .

خانواده

ببینید در طبیعت، نر از ماده حمایت می کند. برای جلب توجه او هر چه هنر دارد رو می کند و خود را مورد پسند او قرار می دهد و او را با رضایت خودش تصاحب می کند.پرندگان نر برای پرندگان ماده آواز می خوانند .درندگان نر به شکار می روند  هنوز دیده نشده حیوان نر به ماده ی خودش آسیبی برساند ...

حیوانات ماده در مقابل جفت خود انعطاف پذیری نشان می دهند.

مخالفت نمی کنند ولی ناز می کنند...  در کنار بچه های خود می مانند و سنگر خانواده را حفظ می کنند هنوز دیده نشده حیوان ماده ای جفتش را آزار دهد ...

بیایید ما هم به آغوش طبیعت بازگردیم و بگذاریم بهار، ارمغانهای زیبایی که برای طبیعت آورده شامل حال ما هم بکند. اگر زن هستید مثل طبیعتتان نرم خویی و انعطاف پذیری را پیشه کنید .در مقابل همسرتان مثل یک مرد مقتدر و سختگیر قرار نگیرید تا تمام قوایش را برای مقابله با شما به کار گیرد و فراموش کند که همسر عزیزش را آزار می دهد .به جای اینکه با کله شقی و استقامتهای بیجا در مقابل امیال و خواسته های او پافشاری کنید و همیشه اولین مانع سر راه او باشید ،همسری مهربان و بی توقع در کنار او باشید و گمان کنید او در مقابل شما وظیفه ای ندارد و هر کاری هم که انجام می دهد لطفی است که باید به خاطر آن تشکر کنید. به جای تحقیر ،بزرگداشت و به جای توهین، ستایش کنید.

حرفهایتان طوری باشد که او خودش را در نظر شما بزرگ ببیند .اگر احساس سرپرست بودن را از او بگیرید از سوی او حمایت نخواهید شد. زن هنرمند و مدبر زنی است که حتی جای همسرش در خانه معلوم باشد .قدیمی ها معمولا با کاربرد واژه ی "مرد خانه" اهمیت پدر و شوهر را در خانه نشان می دادند. معمولا جای پدر درخانه های سنتی با قراردادن یکی دو بالش مخصوص از جای دیگران متمایز می شد. این چیزها در عین اینکه زحمتی هم ندارد مقام سرپرستی مرد را به او گوشزد می کند و او را به حمایت بیشتر از خانواده تشویق می کند.

نگرانی بعضی زنها در ترک اینگونه محبت ها ترس از سوء استفاده است .اما حتی کسی که اهل سوء استفاده است در قلب خودش همه چیز را به درستی می داند و متوجه رفتار خودش هست فقط برای اصلاح رفتارش زمان می خواهد.

اگر مرد هستید توجه داشته باشید که همسرتان از شماست. غریبه نیست که نسبت به او بی تفاوت باشید. دشمن نیست که شکستش بدهید. باید با دلسوزی از او حمایت کنید. برای حمایت کردن لازم نیست در کوچه و خیابان کسی مزاحم او شود تا شما حمایتتان را نشان دهید بلکه لازم است گاهی قدر دانی کنید. او را ستایش کنید و به او اطمینان بدهید تحت هیچ شرایطی نسبت به او دلسرد و بی عاطفه نخواهید شد. هیچ کس نمی تواند بین شما فاصله بیندازد.

به نیاز های فرزندانتان توجه کنید و چنانچه نمی توانید توقعاتشان را برطرف کنید با مهربانی توضیح دهید و قانعشان سازید. با خشونت و ترس بچه ها را ساکت نکنید این عین نامردی و خلاف قوانین بهار است

اگر همسر شما بابت چیزی نگران است ممکن است این نگرانی از کم لطفی شما باشد اگر شما به اندازه ی کافی حمایت می کردید این نگرانی ایجاد نمی شد. مثلا وقتی همسرتان از کمبودهای مالی ناراحت است با پیش کشیدن بحثهای شیرین عاطفی ناراحتی های او را کمتر کنید و برای او آینده ی خوبی را از لحاظ مالی توصیف کنید و در این باره توان خودتان را در نظر نگیرید بلکه الطاف ناگهانی خداوند را در نظر بگیرید. حمایت کردن یک وظیفه ی مردانه و از طبیعت شماست .به طبیعتتان بازگردید و نسبت به نگرانیها و کمبودهای همسر و ناموستان حساس باشید.

اگر مادر هستید بدانید که طبعیت یک مادر، مهربانی و گذشت است. وقتی با فرزندانتان درس کار می کنید همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که یکی دو نمره کمتر و بیشتر هیچ اهمیتی ندارد. آنچه اهمیت دارد مهربانی ها و خوش اخلاقیهای شما در تمام این لحظاتی است که در کنار هم برای موضوع درسی نشسته اید و با هم وقتتان را سپری می کنید .

حواستان باشد رفتار شما الگوی رفتاری او در آینده خواهد بود .وقتی با کتاب روی سر فرزندتان می کوبید مسئول هزاران فریادی خواهید بود که او در آینده بر سر فرزندانش خواهید کشید .

اگر فرزندی هستید جوان یا نوجوان در مقابل والدینتان با تواضع رفتار کنید. نگرانی تولید نکنید تا رفتارهای ناخوشایندی را تحمل کنید. بهار لبریز از فداکاری است. در بهار نو، فداکاری را تمرین کنید

اگر پدر هستید، پدر یعنی کسی که با فداکاری نیازهای فرزندانش را برطرف می کند و آنها را به راه راست هدایت می کند. به نیاز های فرزندانتان توجه کنید و چنانچه نمی توانید توقعاتشان را برطرف کنید با مهربانی توضیح دهید و قانعشان سازید. با خشونت و ترس بچه ها را ساکت نکنید این عین نامردی و خلاف قوانین بهار است .وظیفه ی دیگری که طبیعت بر عهده ی شما قرار داده این است که چیزهای لازم را به فرزندانتان بیاموزید پس در خانه طوری رفتار کنید که چیز بدی از شما یاد نگیرند.

اگر فرزندی هستید جوان یا نوجوان در مقابل والدینتان با تواضع رفتار کنید. نگرانی تولید نکنید تا رفتارهای ناخوشایندی را تحمل کنید. بهار لبریز از فداکاری است. در بهار نو، فداکاری را تمرین کنید.مثل نوجوانان مغرور و بی فایده ،خودخواهی نشان ندهید .بلکه دلسوز والدینتان باشید و همیشه توجه داشته باشید که آنها عزیزترین و با ارزشترین افراد در زندگی شما هستند ولی گاهی این چیز ها از یادها می رود.

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.