تبیان، دستیار زندگی
ای كسانی كه ایمان آورده اید‌ آیا می خواهید شما را بر تجارتی راهنمایی كنم كه از عذاب دردناك خداوند نجاتتان دهد ؟ آن تجارت ایمان به خدا و رسول و جهاد در راه خداست با اموالتان و جانهایتان ، این كار برای شما بهتر است‌ اگر كه از دانایان‌ باشید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبر شماره 29، قطعه26


ای كسانی كه ایمان آورده اید‌ آیا می خواهید شما را بر تجارتی راهنمایی كنم كه از عذاب دردناك خداوند نجاتتان دهد ؟ آن تجارت ایمان به خدا و رسول و جهاد در راه خداست با اموالتان و جانهایتان ، این كار برای شما بهتر است‌ اگر كه از دانایان‌ باشید

شهید سید عطاءالله میرمحمدی

شهید سید عطاءالله میرمحمدی

تاریخ تولد: 22 بهمن 1333

تاریخ شهادت: 7 اسفند 62. جزیره مجنون. عملیات خیبر

مزار: بهشت زهرا(س)، قطعه 26، ردیف 32، شماره 29

وصیت نامه پاسدار شهید  سید عطاء ا... میرمحمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین آمنوا هل ادلكم علی تجاره تنجیكم من عذاب الیم  تومنون بالله و  رسوله‌ و تجاهدون فی سبیل ا... باموالكم و انفسكم ذالكم خیر لكم ان كنتم تعلمون ( سوره صف )

ای كسانی كه ایمان آورده اید‌ آیا می خواهید شما را بر تجارتی راهنمایی كنم كه از عذاب دردناك خداوند نجاتتان دهد ؟ آن تجارت ایمان به خدا و رسول و جهاد در راه خداست با اموالتان و جانهایتان ، این كار برای شما بهتر است‌ اگر كه از دانایان‌ باشید.

بنام خدایی كه بخشنده است به تمام موجودات و مهربان است‌ در آخرت فقط مومنین را .

سلام به پیشگاه منجی عالم بشریت‌حضرت حجه ابن الحسن امام زمان(عج) و نایب بر حقش خمینی كبیر و همه رزمندگانش كه در جبهه های جنگ بر علیه كفر می جنگند.

الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما كنا لنهتدی لولا ان هدانا الله .

سپاس خداوند را كه ما را هدایت كرد و ما هدایت نمی شدیم اگر او  ما را هدایت نكرده بود.ما باید همیشه شكر خدا را به جا آوریم كه نعمتی عظیم چون رهبر عزیز امام خمینی به ما عطا كرد كه با قیام خود ظلم و فساد را از مملكتمان ریشه كن كرد ، ما باید‌شكر خدای را همیشه بجای آوریم كه ما را لایق دانست و این سعادت عظیم را به ما عطا كرد‌ كه در راه او بر علیه دشمنان اسلام صدام  و اربابانش با مال و جان و فرزند‌ مبارزه كنیم تا بتوانیم اسلام را به تمام جهانیان‌ بشناسانیم .

ما سربازان حسین (ع)‌ زمانیم‌ كه برای جنگ‌ و پیكار با دشمنان حق و بشریت مبارزه با ستم و ستمگری و برای برانداختن حكومت های شیطانی و ضد خدایی و خودكامه و برای دفاع از اسلام و تحقق حاكمیت الهی  و اسلام امامت‌ و ولایت‌ می رویم تا ریشه های فاسد درخت كفر و عصیان و شرك را از بن بركنیم  و به جایش نهال عدالت و آزادی و انسانیت‌ بكاریم

شهید عطاء الله میر محمدی

پدر و مادر عزیز :

ضمن تقدیم عرض سلام و صمیمانه ترین‌ احساسات ، سعادت و سلامتی شما پدر و مادر عزیز را از خداوند تبارك و تعالی مسئلت دارم ، از اینكه‌ در مدت عمرم به شما زحمات زیاد داده ام و شما پدر و مادر مهربان حق زیادی به گردن من دارید‌، بنده را در قبال این همه زحمات‌ حلال كنید ، با این زبان قاصر نمی توانم از آن همه‌ زحمات شما تشكر كنم ، چنانچه معصوم می فرماید بهشت زیر گامهای مادران است. تشكر از این بهتر نمی شود ، زمانی كه رسول اكرم حضرت محمد ابن عبدالله (ص) این چنین از مقام مادر صحبت می كند نیاز به تعریف و تمجید‌ نیست ، پدر و مادر عزیز اجر شما با خداوند تبارك و تعالی انشاء ا... در بهشت همجوار رسول اكرم (ص) و سایر ائمه‌ اطهار باشید همچنانكه‌ درتعقیب نماز مغرب از خداوند متعال می خواهید(وجوار نبیك صلی ا.. علیه و اله )

در عملیات‌ خیبر در منطقه عمومی جزایر مجنون در لشکر 10 سید الشهدا در واحد ادوات کنار همرزمان مسجدی خود در تاریخ 7/12/62 از ناحیه سر و صورت مورد اصابت تركش قرار گرفته و به فیض عظمای شهادت نائل آمد

پدر و مادر عزیز همانطور كه در شهادت برادرم سید اكبر صبر و استقامت نشان دادید‌ خداوند به صبر و استقامت و پایداری شما بیفزاید من به شما‌ پدر و مادر عزیز افتخار می كنم كه فرزندانی تربیت كردید كه در راه خدا و اسلام و قرآن قدم بر می دارند و با الهام‌ از امام عزیزشان‌ خمینی بت شكن با كفر می جنگند ، آری ما سربازان حسین (ع)‌ زمانیم‌ كه برای جنگ‌ و پیكار با دشمنان حق و بشریت مبارزه با ستم و ستمگری و برای برانداختن حكومت های شیطانی و ضد خدایی و خودكامه و برای دفاع از اسلام و تحقق حاكمیت الهی  و اسلام امامت‌ و ولایت‌ می رویم تا ریشه های فاسد درخت كفر و عصیان و شرك را از بن بركنیم  و به جایش نهال عدالت و آزادی و انسانیت‌ بكاریم .

انشاءا...‌تعالی  ( سید عطاء ا... میرمحمدی )

شهید سید عطاءالله میرمحمدی

زندگینامه شهید سید عطاء ا... میرمحمدی

پاسدار رشید شهید سید عطاء ا... میرمحمدی ( دومین شهید خانواده ) در 22 بهمن سال 1332 در تهران‌ بدنیا‌آمد. او كه در خانواده ای مذهبی زندگی را آغاز نموده بود تحصیلات‌ خود را در جنوبی ترین منطقه تهران شروع كرد و تا سال سوم متوسطه را در رشته ریاضی فیزیك تحصیل نمود و بعد از انجام خدمت سربازی با تشكیل خانواده زندگی را ادامه داد و در سال 1355 هنگام متولد شدن اولین فرزندش ، همسر گرامیش از دنیا رفت . در همان زمان در قم به علت فعالیت های سیاسی دستگیر شد و سپس پس از مدتی آزاد شد و در سال 1358 ازدواج مجدد كردند.ایشان در همان سال به خیل پاسداران سپاه پاسداران پیوست ودر سال 1360 خداوند فرزند دومشان را به ایشان عنایت فرمود،ایشان در همان سال فعالیت های خود را در مسجد جامع در قالب بسیج آغاز کرد و در بین بسیجیان از محبوبیت خاصی برخوردار بود واثر گذاری وی زبان زد خاص و عام بود وبعد از مدتی خدمت در سپاه‌ حركت‌ خود را به مسلخ عشق یعنی صحنه های نبرد حق علیه باطل آغاز نمود و با بچه های بسیجی مسجد در اعزام های مختلف در مناطق جنگی حضور پیدا کرد و سپس در عملیات‌ خیبر در منطقه عمومی جزایر مجنون در لشکر 10 سید الشهدا در واحد ادوات کنار همرزمان مسجدی خود در تاریخ 7/12/62 از ناحیه سر و صورت مورد اصابت تركش قرار گرفته و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

از او دو یادگار بجای مانده كه زینب وار یاد پدر را زنده نگه داشته اند.

شهید عطاء الله میر محمدی

                                          روحش شاد و راهش پر رهرو باد

فرآوری : رها آرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع :

پایگاه اطلاع رسانی اسطوره های آسمانی

وبلاگ دختران بابا عطا