تبیان، دستیار زندگی
چند روز قبل از عملیات بدر,بارها شهید برونسی، به مناسبت های مختلف از شهادتش در عملیات قریب الوقوع بدر خبر می دهد....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاک های نرم کوشک (معرفی کتاب، زنگ های پرورشی)

خاک های نرم کوشک (معرفی کتاب، زنگ های پرورشی)

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

خاک های نرم کوشک (معرفی کتاب، زنگ های پرورشی)

کتاب: خاک های نرم کوشک

(خاطرات خانواده و همرزمان شهید برونسی)

نویسنده: سعید عاکف

ناشر: انتشارات ملک اعظم

چاپ: چهلم اردیبهشت ١٣٨٧

معرفی:

آدمی چون گیرد از خدا             هست مسجود ملایک ز اجتبا

چند روز قبل از عملیات بدر،‌بارها شهید برونسی، به مناسبت های مختلف از شهادتش در عملیات قریب الوقوع بدر خبر می دهد.

گاهی آن قدر مطمئن حرف می زند که می گوید: اگر من در عملیات بدر شهید نشدم، در مسلمانی ام شک کنید! و از آن بالاتر این که به بعضی ها، از تاریخ و محل شهادتش خبر می دهد که چند روز بعد همان طور هم می شود.

از این دست وقایع اعجاب آور در زندگی شهید برونسی بارها و بارها اتفاق افتاده است. آن چه ما را به تامل در زتدگی این بزرگوار وا می دارد، رمز همین موقعیت های بسیارش است در زمینه های مختلف.

خاک های نرم کوشک (معرفی کتاب، زنگ های پرورشی)

در ظاهر امر او کارگری بنا است که در دوران قبل از انقلاب، رنج و شکنجه بسیاری در راه اسلام تحمل می کند و در دوران  بعد از انقلاب هم، که زمینه برای رشد او مهیا می شود، چنان لیاقتی از خود نشان می دهد که زبانزد همگان می گردد و نامش حتی به محافل خبری استکبار جهانی کشیده می شود و سردمداران کفر برای سر او جایزه تعیین می کنند.

اما در باطن امر، موردی قابل تامل است و می توان به عنوان رمز موفقیت و در واقع رستگاری او نام برد؛ عبودیت و بندگی بی قید و شرط آن شهید والا مقام در مقابل حق و حقیقت.

اهل کفر و نفاق هیچ گاه نخواستند این حقیقت را در مورد افرادی این چنین، و هم در مورد انقلاب و نظام ما درک کنند و تا هنوز نیز نفهمیده اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیمه شده ی قدرت و نیروی لایزالی است که از برکت آن تا کنون تمام نقشه ها و حربه های آنان بی اثر و محکوم شکست گردیده است.

مجموعه معرفی شده تلاشی است در مورد زندگی شهید برونسی و هم چنین تلاشی است برای ابراز این موضوع که فکر نابود نمودن دین و معنویت، فکری است منحط و مردود.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری