تبیان، دستیار زندگی
عمو موسی سلامت از جانبازان 80% دفاع مقدس ،درآخرین ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل همراه چهار تن از همرزمانش به دست نیروهای عراقی اسیر شدند، اما هنگامی که آنها را دریک سنگر زندانی کردند آنان با استفاده ازچفیه ای نگهبان عراقی را خفه کرده و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیسی ترین جانبازدفاع مقدس

حاج موسی سلامت (البته فقط 20درصد سلامت)


عمو موسی سلامت از جانبازان 80% دفاع مقدس ،درآخرین ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل همراه چهار تن از همرزمانش به دست نیروهای عراقی اسیر شدند، اما هنگامی که آنها را دریک سنگر زندانی کردند آنان با استفاده ازچفیه ای نگهبان عراقی را خفه کرده و ...

جانباز موسی سلامت

موسی سلامت از جانبازان هشتاد درصد دفاع مقدس ،درآخرین ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل همراه چهار تن از همرزمانش به دست نیروهای عراقی اسیر شدند، اما هنگامی که آنها را دریک سنگر زندانی کردند آنان با استفاده ازچفیه ای نگهبان عراقی را خفه کرده وازآنجا می گریزند، دقایقی بعد عراقی ها متوجه فرار آنها می شوند وبه تعقیبشان می پردازند.

بعثی ها درنزدیکی خاک ایران به آنان می رسند اما چون بیش از آن نمی توانستند پیشروی کنند با استفاده از تمامی تجهیزات آنها رابه رگبار می بندند.همرزمان موسی همه شهید می شوند اما او درنزدیکی خاکریزهای ایران به شدت مجروح می شود.

نیروهای خودی وقتی متوجه ماجرا می شوند با آتش پشتیبانی به کمک موسی می آیند .اما موسی که تمام بدنش پر از تیر وترکش بود بیهوش شده وبرروی زمین می افتد و نیروهای ایرانی درمیان بارش آتش وگلوله او را به پشت خط منتقل می کنند.

 بدن موسی به گونه ای متلاشی وغرق در خون بود که امدادگران تصور می کنند او شهید شده و به سردخانه منتقلش می کنند اما او پس از24 ساعت از حالت کما خارج شده وپزشکان با مشاهده علائم حیات سریعا او را به اتاق عمل منتقل کردند

جانباز موسی سلامت

بدن موسی به گونه ای متلاشی وغرق در خون بود که امدادگران تصور می کنند او شهید شده و به سردخانه منتقلش می کنند اما او پس از24 ساعت از حالت کما خارج شده وپزشکان با مشاهده علائم حیات سریعا او را به اتاق عمل منتقل کردند .پزشکان هنگام عمل دو گلوله وتعداد زیادی ترکش از بدن موسی خارج کردند اما یکی از گلوله ها که نزدیک قلب سلامت لانه کرده است تاب دوری صدای طپش قلب موسی را ندارد و بر خلاف خیلی از کسانی که موسی وامثال موسی را فراموش کرده ورها کردند، این گلوله ی خصم لحظه ای موسی را ترک نمی کند وخارج شدن گلوله از بدن موسی وترک او مصادف است با پایان زندگی سلامت.موسی سلامت بر اثر اصابت ترکش قطع نخاع شد.

این عمل به قیمت پایان زندگی او تمام می شود. ولی موسی که علاوه براین دچار مجروحیت شیمیایی نیز است ، می گوید: شهادت آرزوی من است .شاید این گلوله ماموریت دارد سفیر شهادت من باشد. این گلوله هم مثل بعضی از گلوله ها ونارنجکها که پس از شلیک بلافاصله منفجر نمی شوند وبا تاخیر عمل می کنند، احتمالا شهادت من هم از نوع تاخیری است. من فعلا ماموریت دارم راوی جنگ باشم .

این عمل به قیمت پایان زندگی او تمام می شود. ولی موسی که علاوه براین دچار مجروحیت شیمیایی نیز است ، می گوید: شهادت آرزوی من است .شاید این گلوله ماموریت دارد سفیر شهادت من باشد

جانباز موسی سلامت

موسی می گوید : من از بیگانگان هرگز ننالم که برمن هرچه کرد آشنا کرد چون دریکی از روزهای جمعه سال 63 که به اتفاق عده ای از جانبازان درنماز جمعه شرکت کرده بودند انفجاربمب توسط منافقان موجب شد که او شنوایی اش را از دست بدهد واین مشکل موجب شده است تا او فقط از طریق مطالعه نشریات درجریان اخبار ورویدادهای مختلف قرار گیرد و از طریق پیامک با دوستان و اقوام ارتباط برقرار می کند.

عمو سلامت پرسپولیسی ترین جانبازه ایران

بزرگترین افتخار عمو سلامت اینه که همرزم حاج همت بوده.عمو، عاشق همته.

جانباز موسی سلامت

به یاد سردار خیبر – محبوب دلها - حاجی جون همت

از شهیدان مانده تنها جامه ای ،

مانده تنها استخوانی وپلاک ونامه ای ،

گروصیت نامه ها را خوانده ایم ،

پس چرا بین دوراهی مانده ایم؟

"همرزم همت"

حاج موسی سلامت الان در آسایشگاه ثارالله تهران هستند.کسی که خودش برای آزادی ایران رفت الان 29ساله تو قفسه.برای سلامتیش دعا کنین..

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

وبلاگ غروب شلمچه