تبیان، دستیار زندگی
نگران چه هستید؟ نگران اینکه کارشناسی به نام مسعود فراستی بیاید و خطاب به مردمی که از افتخار آفرینی یک فیلم ایرانی خوشحال بودند بگوید این فیلم هیچ ارزشی نداشت و همه اش بازی سیاسی بود؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقای پورمحمدی! نگران چه هستید؟

آقای پورمحمدی در مورد«هفت» و «90» سکوت را بشکنید!


نگران چه هستید؟ نگران اینکه کارشناسی به نام مسعود فراستی بیاید و خطاب به مردمی که از افتخار آفرینی یک فیلم ایرانی خوشحال بودند بگوید این فیلم هیچ ارزشی نداشت و همه اش بازی سیاسی بود؟!

برنامه 90

آقای پور محمدی ، روی صحبتم با شماست! شما که سکوت کرده ای و تعجب مردم و مخاطبان چند میلیونی  برنامه محبوب شبکه 3 را با سکوت جواب می دهی، با شما که می دانستی تهیه کننده برنامه 90 چند روز شبانه روزی برای تهیه آیتم های برنامه اش وقت گذاشته است و می دانستی که قرار است در دقیقه 90 به عادل خبر دهند که بساطت را جمع کن که امشب برنامه نداری، برو کارت دعوتت را از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال پس بگیر!

آقای مدیر، روی صحبتم با شماست که فقط از افتخار میلیونها بیننده این برنامه پر مخاطب نفع می برید و پای عادل نمی ایستید! روی صحبتم با شماست که پیگیری نمی کنید که چرا تماس تلفنی زنده مهمان برنامه شما ناگهان قطع می شود؟ چرا گروه اندکی به شعور میلیونها بیننده این برنامه بی احترامی می کنند! مگر شما صاحبخانه نیستی و مهمانان تلفنی حکم حبیب خدا را ندارند؟ روی صحبتم با شماست که پیامهای بازرگانی قبل و حین و بعد از برنامه 90 هم حتی شما را به حمایت از پر مخاطب ترین برنامه تاریخ صدا و سیما قانع نمی کند! آقای پور محمدی شما که می دانید ملتی که در روز انتخابات حماسه خلق کردند و به صداقت رای دادند چقدر محتاج صداقت هستند و برای آدمهای صادقی همچون فردوسی پور اهمیت قائل هستند. شبکه شما که با جسارتی بی مثال اولین مناظره سیاسی را بین نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن برد امروز نگران چیست؟ انتخابات فدراسیون که از حساسیت بسیار کمتری از انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است. پس چرا نگران است که کسی بیاید و چیزی بگوید و به مذاق بعضی ها خوش نیاید؟

آقای پور محمدی که بسیاری از مردم هنردوست را تشنه یک زیر نویس تلویزیونی برای تبریک به فرهنگ و سینمای ایران بابت موفقیت فیلم اصغر فرهادی در مراسم اسکار نگه داشتید و به جای برنامه «هفت» که آخرین امید جامعه بزرگ هنر برای انعکاس افتخار تاریخی سینمای ایران بود یک فیلم تاریخ مصرف گذشته پخش کردید، روی صحبتم با شماست. نگران چه هستید؟ نگران اینکه کارشناسی به نام مسعود فراستی بیاید و خطاب به مردمی که از افتخار آفرینی یک فیلم ایرانی در چارچوب ارزشهای نظام به مهر وزارت ارشاد و با جوایزی ارزشمند از جشنواره دولتی فیلم فجر خوشحال بودند بگوید این فیلم هیچ ارزشی نداشت و همه اش بازی سیاسی بود؟

هزینه این بی اعتمادی و دلزدگی مردم از عملکرد مدیران این شبکه طی این چند روز در خصوص برنامه نود و هفت را قرار نیست جیرانی و عادل بپردازند!  وقتی چند میلیون نفر دوشنبه شبها رابرای خود و به نفع شبکه شما رزرو کرده اند و چشم از ماهواره و سریالهای ترک و کره ای و مسابقات خوانندگی و حرکات موزون برگردانده اند

خب این که نگرانی ندارد! هزینه این بی اعتمادی و دلزدگی مردم از عملکرد مدیران این شبکه طی این چند روز در خصوص برنامه نود و هفت را قرار نیست جیرانی و عادل بپردازند!  وقتی چند میلیون نفر دوشنبه شبها رابرای خود و به نفع شبکه شما رزرو کرده اند و چشم از ماهواره و سریالهای ترک و کره ای و مسابقات خوانندگی و حرکات موزون برگردانده اند چطور به مصلحت می بیند که این همه مخاطب را پس بزنید و هر بار به یک بهانه عجیب جلوی پخش این دو برنامه را بگیرید؟

مردمی که به کاندیداهای انتخابات مجلس اعتماد کرده و پای صندوقهای رای رفتند تحمل این بی اعتمادی رسانه موسوم به «ملی » را ندارند. ملت ما همانطور که فرهادی را به خاطر صداقت بیانش و فیلمسازی در خاک ایران با توجه به محدودیتهای موجود فرزند خلف ایران می داند که در سخنرانی هایش از ایران و فرهنگش دفاع می کند عادل فردوسی پور را هم فرزند خلف همین کشورمی داند که هدفش پالایش ورزش از آلودگی هاست.

برنامه «هفت»

فردوسی پور بارها ثابت کرده که ورزش در ورزش خلاصه می شود به شرطی که مردان سیاست حامی این ورزش باشند و به جای دخالت مثل پدری دلسوز حامی ورزش باشند. آقای پورمحمدی، چرا جلوی این اتحاد را می گیرید؟چرا نباید صعود سینمای ایران به قله جهانی مثل قهرمانی ایران در جام جهانی به جشن ملی تبدیل شود؟  چرا مردم را بخش بندی می کنید و اجازه نمی دهید همه آنهایی که هنوز نمی دانند چه افتخار بزرگی به پای هنر و سینمای ایران نوشته شده مطلع شوند که سازندگان «جدایی نادر از سیمین» مجرم نیستند.

در این فیلم اخلاق عملی دین مبین اسلام به بهترین شکل ممکن به دنیا صادر شده است. جایی که یک زن درمانده وقتی پای کتاب خدا به میان می آید چشم بر همه مصلحتها می بندد و دل به خدا می سپارد. در این فیلم ترجمان آیه شریفه ای که در جای جای کلمات مقدس مومنان را به اکرام پدر و مادر توصیه می کند را به عینه می بینیم.

در اینجا فرصت برای توصیف ارزشهای این فیلم نیست اما جناب پورمحمدی ، شبکه شما به دور از هرگونه مرزبندی های سیاسی می توانست با دعوت از کارشناسان برنامه نقد این فیلم را به مناسبت دریافت جایزه اسکار تشکیل دهد تا شاید ما هم بفهمیم دلیل این همه بی مهری را به فیلمی که مورد تحسین مخاطبان جهانی با هر نوع اندیشه و تفکری واقع شده است. به یاد بیاوریم که اصغر فرهادی متولد همین رسانه ملی است. «داستان یک شهر» را که یادتان نرفته؟!

جناب پورمحمدی، مدیر پاسخگوی شبکه 3، شاید ما اشتباه می کنیم! احتراما استدعا داریم اشتباهات ما را به یاد ما بیاورید تا شاید دلیل این رفتار عجیب را در خصوص دو برنامه پرطرفدار ورزشی و هنری را بفهمیم!

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:شبکه ایران/مهدی کشاورز