تبیان، دستیار زندگی
دوران عقد، برای خیلی از زن و شوهرهای جوان دوران پرتنشی است. آنها نمی دانند باید چطور با هم برخورد کنند و در موقعیت های مختلف چه واکنشی نسبت به هم داشته باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 قانون طلایی ازدواج موفق


دوران عقد، برای خیلی از زن و شوهرهای جوان دوران پرتنشی است. آنها نمی دانند باید چطور با هم برخورد کنند و در موقعیت های مختلف چه واکنشی نسبت به هم داشته باشند. شاید در این موارد، کمی گذشت کردن و بخشندگی به خرج دادن، بتواند این مشکلات کوچک و کم اهمیت را کمرنگ کند.

۱۰ قانون طلایی ازدواج موفق

ما به شما چند توصیه مهم داریم که بهتر است در این دوران به کار ببندید.

1) سعی كنید بیشتر از آن كه در انتظار دریافت چیزی از همسرتان باشید، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان باشد، مطمئن باشید فرصت های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید كرد. یادتان باشد انسان ها همواره سعی می كنند خوبی های دیگران را جبران كنند.

2) از او انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. شما در ابتدای زندگی هستید و هنوز وقت زیادی دارید تا همسرتان بتواند شما را خوشبخت کند و به آرزوهایتان برساند. اجتناب از انتظارات غیرواقعی به خصوص درباره هدایای دوران عقد و چگونگی برگزاری مراسم عروسی، می تواند از بروز بسیاری درگیری ها، عصبانیت ها و سرخوردگی ها جلوگیری كند. انتظار نداشته باشید همسرتان كامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچگاه او را با دیگران مقایسه نكنید.

3) سعی كنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید. خیلی از اشتباهات همسرتان صرفا به خاطر کم تجربگی است. تاهل دنیای متفاوتی است که زمان می برد با قوانین آن آشنا شوید.

4) به راه هایی فكر كنید كه می توانید همسرتان را نسبت به انجام كارهایی كه دوست دارید ترغیب كنید. اگر این روش مؤثر نبود روش های دیگر را امتحان كنید و به یاد داشته باشید كه تحسین و تعریف به موقع می تواند یك انگیزه قوی باشد.

5) اهداف خود را طبقه بندی كنید و افكار خود را بر مهمترین هدفتان یعنی داشتن یك رابطه آرام و شاد متمركز كنید.

6) هیچ گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید؛ به جای این كار با او به توافق برسید. کم کردن تنش ها در دوران عقد می تواند یک زندگی آرام را برای شما به ارمغان بیاورد.

سعی كنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید. خیلی از اشتباهات همسرتان صرفا به خاطر کم تجربگی است. تاهل دنیای متفاوتی است که زمان می برد با قوانین آن آشنا شوید

7) همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نكنید. در عوض سعی كنید روشی در پیش بگیرید كه از تكرار این اشتباهات جلوگیری كند. وقتی شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش می كنید، احساسات او را جریحه دار می كنید و باعث آزار او می شوید. یادتان باشد سرزنش کردن هیچ تاثیری تجربه اندوزی و پخته تر شدن او ندارد.

8) اگر خدای ناکرده همسرتان به شما توهین کرد، سكوت كنید و با او مقابله به مثل نكنید. با این كار از بروز بسیاری از بحث های غیر ضروری جلوگیری می كنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت كنید (البته این بدان معنا نیست که تصور کنید الزاماً باید با یک همسر بدزبان و بدخو کنار بیایید و همیشه تمام کج رفتاری های او را تحمل کنید؛ این مشکل دیگری است و راه حل های دیگری دارد).

9) در زمان حال زندگی كنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش كنید و سعی كنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

10) همواره از همسرتان بپرسید. برای این كه شادتر باشیم، من چه كاری می توانم انجام بدهم؟

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از همدردی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.