تبیان، دستیار زندگی
مولاى تو مى خواهد که آسمانى باشى واهل نور؛ سینه ات جایگاه خداجویى، ووجودت سرشار از طهارت وپاکى باشد. مولاى تو مى خواهد که نامه ى عملت را پر از بوى یاس ونرگس باشد سر فصل نامه ى عملت را حب مولاى على علیه السلام زینت بخشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در وادى عشق

امام زمان

آن دم که دل به عشق هاى ناب دهى، خوش دمى خواهد بود. عشق به مولا، عشق به محور خلقت، دردانه ى آفرینش و عشق به پاک ترین و زلال ترین منجى موعود. تا کسى دل به عشق او نسپرد، لذت بهارى بودن را نمى چشد و به کمترین لحظه اى، عاشق بهار شدن کافى است تا یک عمر چشم گریانت به راه بماند و دلت در انتظار آمدنش بتپد.

عشق به مولا، یعنى در راه خودى نبینى، یعنى رضایت او را بر رضاى خود ترجیح دهى، یعنى در هر قدمى و هر نفسى چشم به امر مولا و دل به رضاى او بسپارى و در دوستى و ولایت او خالص باشى(1) و قلبت را از ایمان به ولایت الهیه ى او لبریز کنى؛(2) عشق به مولا، یعنى این که فرمانبردار او باشى؛(3) به فضیلتش و به حقش معرفت یابى؛(4) با دوست او دوست، و با دشمن او دشمن باشى؛(5) عشق به مولا، یعنى همه جا، پا جاى پاى امام بگذارى؛ زیرا مولاى تو مى خواهد که توشه ات یک سبد گل طاعت باشد بى هیچ زنگار معصیت و سینه ات دریاى صداقت باشد، بدى ها را بشناسى واز آن دورى کنى. بر زبانت جز درستى وحکمت جارى نشود و قلبت از علم و معرفت لبریز باشد درونت از حرام و شبه حرام تهى باشد و دست هایت از ظلم و بدکارى پاک.(6)

چشمت بر سیه کارى و خیانت گشوده نگردد و لهویات و غیبت ها گوش هایت را پر نکند.(7)

مولاى من! مرا به دوستى خود بخواه واین کم ترین را به آرزوى قلبى اش برسان .از خدا بخشودگى خطاکارى ام را بخواه؛ که من به ریسمان مهر تو آویخته ام وبه ولایت تو چنگ زده ام

مولاى تو مى خواهد که آسمانى باشى و اهل نور؛ سینه ات جایگاه خداجویى، و وجودت سرشار از طهارت و پاکى باشد. مولاى تو مى خواهد که نامه ى عملت را پر از بوى یاس و نرگس باشد سر فصل نامه ى عملت را حب مولاى على علیه السلام زینت بخشد.(8) مولاى تو مى خواهد که از تو بوى بهشت بشنود و تو باید که در عشق او بهشتى باشى و سرشار از بوى فردوس. او را بخواهى و صدایش بزنى مولاى من! مقتداى من! اى بهشتى ترین نگار! سلام بر تو، سلامى همراه با ولایتى خالصانه.(9) به جانم قسم که تو همان آرزوى قلبى و محبوب دل هر زن و مرد با ایمانى.(10) اى مطلوب ترین بهار موعود! چشم امید به ولایت تو و به عشق تو دوخته ام تا به زلال ولایتت زنگار گناه از وجودم زدوده شود و بر خطاکارى ام پرده ى غفران فرو افتد.(11)

مولاى من! مرا به دوستى خود بخواه و این کم ترین را به آرزوى قلبى اش برسان(12) از خدا بخشودگى خطاکارى ام را بخواه؛ که من به ریسمان مهر تو آویخته ام و به ولایت تو چنگ زده ام(13) اى همه امید من! عشق به تو، عشق به خداست و دوستى با تو، مهرورزى با خداست.(14) رستگارى و سعادت انتهاى جاده ى ولایت توست(15) و جز این راه به وادى خشم خدا منتهى است.(16)

آقاى من! دل به مهر تو بسته ام و از عشق تو لبریز شده ام. اى بهار موعود عالم! به در آى! اى خورشید هدایت بتاب! اى بهشت برین، هوا را از عطر حضورت آکنده ساز!

پی نوشت:

1- مفاتیح الجنان، ص 224: (سلام مخلص لک فى الولایة)

2- همان، ص 903: (مؤمن بکم)

3- همان، ص 904: (مطیع لکم).

4- همان، ص 904: (عارف بحقکم)

5-  همان، ص 903 و904: (سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم)

6-  همان، ص 222،221: دعاى حضرت مهدى (عجل الله فرجه): (اللهم ارزقنا توفیق الطاعة وبعد المعصیة وصدق النیة وعرفان الحرمة... وسدد ألسنتنا بالصواب والحکمة واملأ قلوبنا بالعلم والمعرفة وطهر بطوننا من الحرام والشبهة واکفف أیدینا عن الظلم والسرقة)

7-  همان، ص 222: (اللهم... اغضض أبصارنا عن الفجور والخیانة واسدد أسماعنا عن اللغو والغیبة)

8-  میزان الحکمه، روایت 952.

9- مفاتیح الجنان،ص 224: (السلام علیک یا مولاى، سلام مخلص لک فى الولایة)

10- همان، ص 886: (بنفسى أنت أمینة شائق یتمنى من مؤمن ومؤمنة)

11-  همان، ص 870: (رجوت بموالاتک وشفاعتک محو ذنوبى وستر عیوبى)

12- همان،ص 870: (فکن لولیک یا مولاى عند تحقیق امله)

13-  همان،ص 870: (واسئل الله غفران زللـه فقد تعلق بحبلک وتمسک بولایتک)

14- ر.ک: ص 49، پاورقى 4.

15- مفاتیح الجنان، ص 906: (فاز الفائزون بولایتکم).

16-  همان، ص 906: (وعلى من جحد ولایتکم غضب الرحمن)

بخش مهدویت تبیان


روح بهار

نویسنده: منیره زارعان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.